فرهنگ و هنر

فیلم‌های هومن سیدی و جلیلوند در جشنواره بلگراد

جشنواره بین‌المللی فیلم بلگراد در کشور صربستان میزبان نمایش دو فیلم «جنگ جهانی سوم» و «شب، داخلی، دیوار» ساخته وحید جلیلوند خواهد بود.

به گزارش ایران تودی، پنجاه و یکمین جشنواره فیلم بلگراد ۲۴ فوریه تا ۵ مارس (از ۵ تا ۱۴ اسفند) در صربستان برگزار خواهد شد و فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی در بخش مسابقه این جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود. 

همچنین فیلم «شب داخلی دیوار» ساخته وحید جلیلوند، «بانو» ساخته تهمینه رافائلا و محصول (ایران/جمهوری آذربایجان/فرانسه/ایتالیا) و «بیش‌تر از همیشه» ساخته امیلی عاطف و محصول (فرانسه/آلمان) نیز در بخش فوکوس جشنواره ها حضور دارند.

 «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی که نماینده رسمی سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳ است، پس از حضور موفق در جشنواره ونیز و کسب دو جایزه بهترین فیلم و بازیگر بخش افق‌ها، در سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو، هشتمین دوره جشنواره فیلم جهان آسیا در لس‌آنجلس و جشنواره فیلم استکهلم سوئد و جشنواره پالم اسپرینگز ۲۰۲۳ حضور داشته است. 

در «جنگ جهانی سوم» بازیگرانی چون محسن تنابنده، ندا جبرئیلی، مهسا حجازی، نوید نصرتی، لطف‌الله سیفی و حاتم مشمولی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

شب، داخلی، دیوار» نخستین نمایش جهانی خود در هفتاد و نهمین دوره جشنواره ونیز در بخش مسابقه تجربه کرد و در ادامه نیز به چندین جشنواره از جمله تورنتو کانادا، هامبورگ در آلمان، جشنواره بوسان کره جنوبی و جشنوااره بین‌المللی جنای در کشور هند حضور داشته و نوید محمدزاده برای نقش‌ آفرینی در این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم اوراسیا در کشور قزاقستان شد. 

امیر آقایی، علیرضا کمالی، سعید داخ، با معرفی دایانا حبیبی و دانیال خیری‌خواه و جمعی از بازیگران و هنرجویان تئاتر بازیگران این فیلم هستند.

انتهای پیام