امیرعبداللهیان به مسکو سفر می‌کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ایران تودی، منابع رسانه ای از سفر پیش بینی شده وزیر امور خارجه ایران به روسیه و دیدار وی با همتای روس خود عصر دوشنبه به وقت تهران خبر دادند.

امیرعبداللهیان به مسکو سفر می‌کند

پایگاه اینترنتی شبکه خبری چینی «سی جی تی ان» به نقل از خبرگزاری «ریا نووستی» گزارش داد که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه به مسکو می رود و با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه برای بررسی وضعیت برجام دیدار می کند. و مذاکره برای رفع تحریم ها علیه ایران.

خبرگزاری «ریاناووستی» نوشت وزرای امور خارجه ایران و روسیه درباره پروژه های مشترک انرژی و حمل و نقل دو کشور نیز گفت وگو خواهند کرد.

این بازدید توسط «نصیر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه گذشته (دوم شهریور) با دریافت پاسخ دولت آمریکا به دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران انجام شد. حل مسائل باقی مانده از طریق مذاکره برای رفع تحریم ها، مذاکرات اروپایی از طریق هماهنگ کننده اعلام شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: بررسی دقیق نظرات طرف آمریکایی آغاز شده است و جمهوری اسلامی ایران پس از تکمیل مطالعات نظر خود را به هماهنگ کننده اعلام خواهد کرد. .

پس از پنج ماه وقفه، دور جدید مذاکرات رفع تحریم ها علیه ایران از 22 مرداد در وین آغاز شد و این مذاکرات روز دوشنبه 26 مردادماه با فرار هیات های شرکت کننده به پایتخت ها پایان یافت.

این دور مذاکرات پس از آن صورت گرفت که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله‌ای در فایننشال تایمز مدعی شد که بسته جدیدی از پیشنهادات از جمله لغو تحریم‌ها و تجدید راه‌حل‌ها برای اقدامات هسته‌ای ایران را روی میز گذاشته است.

پس از پایان دور جدید مذاکرات، مقامات ایالات متحده و اتحادیه اروپا مدعی شدند که به همه طرف‌ها «متن نهایی» ارائه شده است که نمی‌توان آن را تغییر داد یا پذیرفت و یا گفت‌وگوها شکست خورده اعلام می‌شود. این ادعا از سوی یک مقام وزارت امور خارجه ایران تکذیب شد و اعلام کرد: با توجه به ادامه بحث در مورد چند موضوع مهم باقیمانده، هنوز در مرحله ای نیستیم که بتوانیم درباره نهایی کردن متن توافق در وین صحبت کنیم.

جمهوری اسلامی ایران راستی آزمایی لغو تحریم ها، کسب اطمینان از تداوم برجام و حذف ادعاهای آژانس انرژی اتمی را از خواسته های اصلی مذاکرات رفع تحریم ها مطرح کرده و تاکید کرده است. که فقط بازگردانده می شوند. وی همراهی و پذیرش توافقی دوجانبه را منطقی می‌داند که در ازای برخی محدودیت‌ها، منافع اقتصادی قابل توجهی برای مردم ایران به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید