بین الملل

امیرعبداللهیان: جنگ را در هیچ جای جهان راه حل نمی‌دانیم

به گزارش ایران تودی، وزیر امور خارجه در این گفتگوی تلفنی از تلاش های دولت لهستان برای کمک به پناهجویان و پناهجویان در دوران جنگ اوکراین به ویژه اسکان مجدد اتباع ایرانی تشکر و قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه لهستان با اشاره به تاریخچه روابط دو کشور به ویژه مهمان نوازی انسان دوستانه مردم ایران از مهاجران لهستانی در طول جنگ جهانی دوم، روابط دو طرف را افتخارآمیز خواند و پس از حوادث تلخ، مسئولان کشورمان به آنها کمک کردند و لهستان را با خاطرات شیرین ترک کرد.

امیرعبداللهیان همچنین خاطرنشان کرد: وجود روابط مثبت میان مردمان دو کشور در روابط دیرینه دو دولت حائز اهمیت است و کشورمان آماده برگزاری مراسم مشترک است.

وزیر امور خارجه ایران گفت: آمادگی داریم با همکاری هلال احمر و کمیته بین المللی صلیب سرخ، هواپیمای حامل کمک های بشردوستانه و ارسال کمک های بشردوستانه به پناهجویان در اوکراین را انجام دهیم. جستجوگران در لهستان

امیرعبداللهیان موضع کشورمان را مبتنی بر حل و فصل سیاسی بحران اوکراین دانست و افزود: بر اساس اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و اعمال استانداردهای دوگانه وارد جنگ اوکراین نخواهیم شد. یمن، افغانستان یا هر جای دنیا. «ما راه حل را نمی دانیم.

زبیگنیو رائو تخلیه زنان و کودکان و کریدور بشردوستانه را یک ضرورت کلیدی برای ارائه کمک های غذایی و پزشکی به آوارگان اوکراین خواند: «برخی از سازمان های بین المللی از جمله کمیته بین المللی صلیب سرخ تأسیس کرده اند و در حال استقرار هستند. لهستان تاکنون 1.5 میلیون پناهجو از اوکراین پذیرفته است و این تعداد می تواند به پنج میلیون نفر برسد که برای حمایت بین المللی اوکراین حیاتی است.

وزیر امور خارجه لهستان از اعزام گروه کمک ملی کشورمان به لهستان برای کمک به پناهجویان با هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ورشو و معاونت همکاری های منطقه ای وزارت امور خارجه لهستان استقبال کرد و ابراز امیدواری کرد که جامعه جهانی کمک کند. کمک های بشردوستانه بیشتر به اوکراین و همسایگانش.

311311