اقتصادی

آزادراه خرم‌آباد به اراک، اولین پروژه آزادراهی که در ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد

ایران تودی / لرستان معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بزرگراه خرم آباد – اراک بخشی از راهروی بزرگراه بندر امام خمینی (ره) کشور به تهران است.

خیرالله خادمی هنگام بازدید از مراحل ساخت قطعه اول بزرگراه خرم آباد – اراک که از اول ماه مه آغاز شد ، گفت: بزرگراه خرم آباد – اراک اولین پروژه بزرگراه کشور است که در سال 1400 به بهره برداری رسید. ودکا 134 کیلومتر طول دارد و در مرحله اول 67 کیلومتر از خرم آباد تا بروجر بهره برداری می شود.

وی گفت: این پروژه یکی از قسمتهای بدون وقفه دالان مهم بزرگراه کشور است که بخشی از بزرگراه بندر امام خمینی (ره) به تهران را در بر می گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این پروژه حدود 90 درصد است گفت: وام این پروژه توسط دولت و منابع مشترک قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاiya (ص) تأمین شد. یک سرمایه گذار در بزرگراه است.

خادمی خاطرنشان کرد: این پروژه به عنوان یک جاده شش لاین و سریع طراحی شده است که می تواند در بحث ایمنی و افزایش ظرفیت حمل و نقل در این محور و نقش مهمی در کاهش تصادفات و افزایش سرمایه گذاری بسیار موثر باشد.

وی افزود: با استفاده از این پروژه فاصله زمانی بین لرستان و استان تهران به چهار ساعت کاهش می یابد و با رقابت هوایی باعث کاهش زمان ترافیک در این محور می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بزرگراه خرم آباد – بروجرد – اراک فرصت خوبی برای سرمایه گذاری و توسعه استان است و بهره برداری از آن موجب رونق لرستان می شود.

انتهای پیام