اقتصادی

راه‌آهن لرستان یکی از پروژه‌های بزرگ پیچیده و طاقت‌فرسای عمرانی کشور است

ایران تودی / لرستان وزیر راه و شهرسازی گفت: راه آهن لرستان یکی از بزرگترین پروژه های پیچیده و پایدار برای کارمندان مهندسی عمران کشور است.

محمداسلامی امشب چهارشنبه 4 تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس نتایج به دست آمده ، پروژه کمربندی دورود به 160 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. بیایید این کار را انجام دهیم

وی همچنین با بیان اینکه طبق برنامه ریزی های انجام شده ، ما این پروژه را طی دو سال به اتمام خواهیم رسانید: “همکاران ما نیز مرحله اولیه را برای بهره برداری اولیه این پروژه پیشنهاد دادند. این گروه قبل از این پروژه بود تا دولت دوازدهم را پایان دهند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امیدواریم امسال با در نظر گرفتن ظرفیت بودجه موجود ، با تجهیز پروژه ها و ساخت پیمانکاران ماهر در این پروژه ها به تعهدات خود در جاده های اصلی و روستایی استان عمل کنیم.

وی با اشاره به وضعیت پروژه بزرگراه خرم آباد – اراک اظهار داشت: ما مصمم هستیم امسال این پروژه را عملی کنیم و اولین بخش از دهه فجر امسال را افتتاح خواهیم کرد که شامل استان خرم آباد است.

اسلامی ، پروژه راه‌آهن لرستان را یکی از بزرگترین پروژه های پیچیده در توسعه کشور توصیف کرد و یادآور شد: پیش بینی شده است که طی دو سال گذشته 3 هزار میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شود.

اسلامی اظهار داشت: ما به دنبال یک الگوی تأمین مالی برای این پروژه هستیم و اگر امکان سنجی اقتصادی این پروژه فراهم شود ، ما آن را در اسرع وقت اجرا خواهیم کرد و آن را در دستور کار قرار می دهیم.

وی با بیان اینکه مهمترین بخش پروژه راه آهن به راه آهن ملی متصل است که 60 درصد توسعه یافته تر از قسمت ازنا الیگودرز است گفت: ما این پروژه را به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار ما ساخته ایم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه های لرستان نزاع های مدنی است و مردم نیاز به خرید زمین دارند ، گفت: این یکی از دلایل تمدید پروژه ها در استان است.

وی افزود: امیدواریم با هماهنگی فرماندار و مشارکت مردم و با کمک فرمانداران راه حل هایی برای تسریع در اختلافات ملک و تملک اراضی مردم پیدا کنیم.

انتهای پیام