عمومی

اقتصاد ایران را منتظر برجام نمی‌گذاریم

به گزارش پایگاه ایران تودی،

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز (دوشنبه) گفت: در سال‌های پس از انقلاب اسلامی روابط بسیار خوبی بین دو کشور وجود داشته است، اما روابط فنلاند با سایر کشورها نباید تحت تأثیر بیگانگان باشد. 7 فوریه). ) طی دیدار با پکا هاویستو وزیر امور خارجه فنلاند.

رئیس جمهور با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در توسعه روابط همسایگی گفت: تلاش می کنیم روابط خوبی با همه کشورهای منطقه داشته باشیم و این سیاست را ادامه خواهیم داد. همه جای منطقه ما در نتیجه دخالت خارجی مشکل دارد.

وی با تاکید بر اینکه فنلاند می تواند نقش فعال تری در ایجاد صلح و جلوگیری از امنیت ایفا کند، افزود: ایران و فنلاند می توانند در زمینه های حقوق بشر، تروریسم و ​​جرایم سازمان یافته و همچنین توسعه روابط اقتصادی و تجاری همکاری کنند. “آره.

رئیس حجت الاسلام والمسلمین افغانستان با اشاره به مشکلات افغانستان گفت: بیش از بیست سال است که آمریکا و ناتو در این کشور وجود دارد اما امنیت افزایش نیافته بلکه نتیجه آن تخریب بوده است. جنگ و فقر و بدبختی برای مردم افغانستان.”

رئیس جمهور با اشاره به حضور حدود چهار میلیون مهاجر افغانستانی در ایران گفت: ما از برادران مهاجر افغانستانی در کشور به لحاظ همسایگی و اقدامات بشردوستانه استقبال می کنیم اما اروپایی ها از وظایف خود در افغانستان کوتاهی می کنند.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای در وین گفت: کسانی که برجام را نقض کردند آمریکایی ها و کسانی که به تعهدات خود عمل نکردند اروپایی ها بودند و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در گزارش های متعددی بر اقدامات حفظ صلح ایران تاکید کرده است. ما اعلام کرده‌ایم که در صورت لغو تحریم‌ها، زمینه برای توافق فراهم است و ایران نشان داده است که به تعهدات خود عمل کرده است، اما انتظار نداریم اقتصاد کشورمان بهبود یابد.

وی با اشاره به شکست مفتضحانه آمریکایی ها گفت: امیدواریم کشورهای اروپایی راه استقلال از سلطه آمریکا را انتخاب کنند زیرا آمریکا کشور قابل اعتمادی نیست. فشار حداکثری بر ایران

پکا هاویستو وزیر امور خارجه فنلاند با اشاره به نودمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و فنلاند گفت: ما برای ایران اهمیت زیادی قائل هستیم و ظرفیت های زیادی برای ارتقای همکاری ها بین دو کشور وجود دارد. تلاش ما برای توسعه روابط و همکاری های دوجانبه بین دو کشور در زمینه امنیت منطقه ای و صلح جهانی است.

وی گفت: ما نگرانی های مشترکی داریم. من با شما در مورد تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان موافقم. این پیام ما به طالبان بود.

پکا هاویستو با ابراز نارضایتی از رفتار آمریکا در توافق هسته ای گفت: جای تاسف است که آمریکایی ها از تعهدات خود در قبال برجام دست برداشته اند.