علمی و پزشکی

۲۵۰ هزار دوز واکسن کرونای چینی امروز وارد کشور می‌شود/ گروه‌های جدیدی که تا پایان سال واکسینه می‌شوند

علیرضا رییسی ، سخنگوی ستاد ملی ضد تاج تاج ، در حاشیه جلسه ستاد ملی ضد تاج تاج گفت: تاریخ ورود 4.2 میلیون دوز واکسن کرونا در چند سبد امروز اعلام می شود یا فردا.

شروع واکسیناسیون تاج در گروه های جدید

سخنگوی ستاد ملی کرونا ، کوید 19 ، در مورد برنامه واکسیناسیون گفت: پنجشنبه گذشته ، ما واکسیناسیون گروه جدیدی را با مشارکت وزیر بهداشت در آسایشگاه کهریزک آغاز کردیم. در این دوره جدید ، افراد ساکن در خانه های سالمندان و افراد دارای معلولیت جسمی و ذهنی در مراکز مراقبت در سراسر کشور ، بیش از 50٪ از قربانیان جنگ شیمیایی و به ویژه تنفس جنگجویان و حمام در صومعه ها ، واکسینه می شوند.

رییسی افزود: علاوه بر این ، در این مرحله ، بخش های ویژه ICU و بخش های ویژه کرونا ، بخشهای بستری Quaid ، Quaid ، مراکز منتخب Quaid ، آزمایشگاه ها و واکسیناسیون خانواده در مراکز پلی کلینیک و بهداشت و غیره. امیدوارم تا پایان سال گروه های پرخطر که 1.3 میلیون نفر را تحت پوشش قرار می دهند واکسینه شوند و مرحله اول تا آوریل واکسینه شود. بقیه واکسیناسیون ها طبق سند واکسیناسیون ملی که توسط ستاد ملی تأیید شده است ، به تدریج انجام می شود.

وضعیت تاج در اروپا و ایالات متحده

سخنگوی ستاد تاجگذاری ملی به ریاست رئیس جمهور و سایر اعضا در مورد وضعیت بیماری عروق بیماری کرونا قلب در جهان گفت: “وضعیت بیماری عروق بیماری کرونا قلب نامساعد است و تاکنون 114 میلیون نفر در سراسر جهان از بیماری عروق بیماری کرونا قلب رنج برده اند.” بیش از 5 میلیون نفر جان خود را از دست دادند. در همین حال ، میزان مرگ و میر در ایالات متحده بسیار زیاد است ، فقط در ایالات متحده بیش از 520،000 تاج برای هر فوت است. انگلیس همچنین نرخ مرگ و میر بالایی دارد و در اروپا تقریبا تعداد مرگ های تاج.

وی افزود: بنابراین محدودیت های شدیدی در کشورهایی مانند ایتالیا ، فرانسه ، آلمان و انگلیس اعمال شده است. ویروس جهش یافته که از انگلیس آغاز شد ، در سراسر اروپا و ویروس تاج انگلیس در انگلیس گسترش یافته است. لازم به ذکر است که سیستم مراقبت های بهداشتی انگلیس و سیستم مراقبت های بهداشتی آلمان بسیار قوی هستند ، اما در برابر ویروس به زانو در آمده اند.

روند رشد تاج در خوزستان و چهارمحال و بختیار

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: در سطح ملی گرچه روند بیماری تقریباً پایدار است اما استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری از استانهایی هستند که بیماری در حال افزایش است ؛ ویروس جهش یافته در اهواز آبادان در حال گردش است و برخی از شهرهای دیگر خوزستان “زیاد است و تعداد زیادی از افراد به عروق بیماری کرونا آلوده شده و میزان بستری شدن در بیمارستان نیز زیاد است.

وی افزود: اقدامات خوبی در خوزستان آغاز شده و میزان تبعیت از دستورالعمل ها در دزفول و شادگان بهبود یافته و به نظر می رسد روند رو به رشد بیمار تا حدی کنترل شود ، علاوه بر این اقدامات خوبی در تشخیص و در این زمینه انجام شده است “روزانه 12000 آزمایش فقط در خوزستان انجام می شود. روزانه بیش از 100000 آزمایش در کشور انجام می شود ، که می تواند به تشخیص زود هنگام بیماران و دیگران کمک کند.

11 شهر هنوز در استان Red Corona هستند

سخنگوی کرونا ملی گفت: در حال حاضر 11 شهر سرخ در خوزستان ، اهواز ، آبادان ، بندرماهشهر ، خرمشهر ، دزفول ، دشت آزادگان ، رامهرمز ، شادگان ، شوشتر ، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند و امیدوارم ما با دنبال کردن دستورالعمل ها شرایط را بهبود خواهیم بخشید. “بیایید به این شهرهای قرمز برویم.

وی گفت: “در مجموع ، اکنون 32 شهر به رنگ نارنجی ، 251 شهر زرد و 154 شهر آبی وجود دارد.”

چند هفته باقی مانده را برای گذراندن یک نوروز راحت رعایت کنید

معاون وزیر بهداشت در خصوص اجرای دستورالعمل های بهداشتی در کشور گفت: باید بر اجرای دستورالعمل ها نظارت دقیق داشته و این میزان را افزایش دهیم. چند هفته به عید نوروز مانده است ، باید با دقت و توجه تماشا کنیم تا روزهای نوروز را با آرامش سپری کنیم.

وی ادامه داد: ماهیت ویروس کرونا به گونه ای است که وضعیت بسیار غیرقابل پیش بینی است و از دستورالعمل ها پیروی نمی کند ، موج بیماری می تواند به شهرها ، استانها و کشورها سرایت کند. از طرف دیگر ویروس جهش یافته انگلیس بسیار مسری است “

تقویت مرزهای غربی کشور با کمک هلال احمر

رییسی در مورد کنترل مرزها در کشور گفت: “در ارتباط با کنترل مرزها ، ستاد بحث و توافق کرد که جمعیت هلال احمر برای کنترل مرزها به کمک نیروهای بهداشتی بیاید.” در حال حاضر مرزهای غربی کشور بسته و به شدت کنترل می شوند. امیدواریم بتوانیم مرزهای هوا ، زمین و آب را با دقت مدیریت کنیم. گرچه ویروس جهش یافته در کشور در حال شیوع است ، اما ما باید از شیوع بیشتر آن جلوگیری کنیم و راه حل این است که بیماران و اطرافیان آنها را در اسرع وقت شناسایی کنیم.

وی خطاب به مردم گفت: “من از همه هموطنان تشکر و تشکر می کنم که دستورالعمل های بهداشتی را به خوبی انجام می دهند ، امیدوارم که دست در دست هم کار کرده و از شیوع بیماری در کشور جلوگیری کنیم. دستورالعمل های بهداشتی و در طی نوروز. “

انتهای پیام /