علمی و پزشکی

۲۱ میلیون دُز واکسن کرونا در انبارهای وزارت بهداشت/ ورود ۱۸میلیون دُز دیگر تا یکشنبه

وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر حدود 21 میلیون دوز واکسن انبار در انبار ما موجود است ، گفت: فردا 8 میلیون دوز و روز یکشنبه 10 میلیون دوز وارد می شود و تا پایان ماه جاری ، 40 میلیون دوز واکسن و شاید 50 میلیون دوز. راضی است.

به گزارش ایران تودی ، دکتر بهرام عین اللهی ، فرمانده سپاه ، سرلشکر سلامی ، در جلسه بررسی اجرای پنجمین گام “طرح جنرال حاج قاسم سلیمانی” با مشارکت سردار سلیمانی رئیس جمهور گفت. ما گفتیم که این یک رویداد بی سابقه در تاریخ کشور بود و این بحران ناشی از بیماری کرونا بود ، اما متأسفانه ما روزانه بیش از 600 مرگ را در کشور شاهد هستیم. در واقع برای خانواده های عزادار هر یک از این افراد و برای کارکنان بهداشتی وزارت بهداشت و برای همه مردم صحنه های غیرقابل تحملی وجود دارد.

وی افزود: ما شهدای ارزشمند زیادی را در این زمینه تقدیم کرده ایم و به هر حال زحمات نیروهای بهداشتی ستودنی است. پس از انقلاب ، ما موفقیت های زیادی در زمینه بهداشت و درمان در کشور خود داشته ایم و در منطقه خود و خاورمیانه حرف های زیادی برای گفتن داریم و در بسیاری از نقاط نقش اصلی را ایفا می کنیم. امروزه ما 20000 معلم در دانشگاه های کشور داریم که دانشمندان بسیار بزرگی هستند و افرادی با رتبه علمی بالا در تمام علوم پزشکی هستند که به مردم خدمت می کنند و زحمت می کشند.

عین اللهی با اشاره به اینکه کرونا در سراسر جهان ایجاد شده و تلفات زیادی را به دنبال داشته است ، گفت: “همه دانشمندان در تلاش برای کنترل بیماری هستند.” لازم به ذکر است که به گفته همه دانشمندان سراسر جهان ، مهمترین چیزی که می تواند این بیماری را کنترل کند ، واکسیناسیون است. البته رهایی از بیماری با واکسیناسیون امکان پذیر نیست ، اما از شدت بیماری می کاهیم و در واقع مرگ و میر را تا حد زیادی کاهش می دهیم. نمونه ای از آن در کشور وجود دارد. سال گذشته ، کارکنان بهداشتی ما واکسینه نشدند که منجر به مرگ و میر زیادی شد ، اما امسال تقریباً 95 درصد از کارکنان بهداشت واکسینه شدند. این نشان می دهد که واکسن یک ابزار م effectiveثر و مفید در برابر بیماری است.

وی گفت: بنابراین در ابتدای کار دولت با نظر رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور تلاش های زیادی برای کار روی این موضوع انجام شد که با ساعت ها تلاش ، شاهد تعداد زیادی واکسن از انواع مختلف هستیم. کشورها در زمانی کوتاه ما در حال حاضر حدود 21 میلیون دوز واکسن انبار در انبار داریم. فردا 8 میلیون دوز و یکشنبه 10 میلیون دوز وجود خواهد داشت و تا پایان این ماه 40 میلیون دوز و شاید 50 میلیون دوز داریم و از این بابت خوشحالیم. از سوی دیگر ، مراکز واکسیناسیون ما مانند برکت ، سیناگن ، فخرا ، پاستور و رازی نیز تأیید شد.

عین اللهی گفت: اکنون پنج مرکز تولید واکسن داریم که هر کدام روش های پیشرفته متفاوتی را تولید می کنند. مانند واکسن نورا ، که با فناوری خوب کار می کند ، چندین مرکز در صف هستند و امیدواریم ماه آینده به آن برسد. بنابراین ، ما ضمانت قلبی خوبی برای آینده واکسن های خود داریم.

وی گفت: خدا را شکر اولین مرحله واکسن را مشاهده کردیم. آمد و ما مطمئن هستیم که ادامه خواهد داشت. مرحله دوم که در حال برنامه ریزی هستیم مرحله واکسیناسیون و واکسیناسیون است ، جایی که ما باید در این حجم سریع واکسینه شویم و واکسیناسیون کنیم. در اینجا کارمندی واقعاً سخت کوش ، محترم و ارجمند از وزارت بهداشت استخدام شد.

وی با بیان اینکه ما انتظار حرکت مردمی را داریم ، الله الله گفت: از ابتدای انقلاب ، هر حرکت مردمی موفقیت آمیز بوده است. مانند جنبش بسیج که در دفاع مقدس صحنه های بی نظیری در جهان ایجاد کرد. ما همچنین جامعه پزشکی را بسیج کرده ایم که در همه زمینه های پزشکی موفق است. به همین دلیل است که ما برای موثر بودن واکسن به اقدامات و کمک های مردم نیاز داریم و انتظار داریم همه بتوانند به ما کمک کنند ، مانند تهیه مکانی برای واکسیناسیون ، یا اینکه نیروهای جوان ، دوست داشتنی ، مذهبی و حزب الله به آن ملحق شوند. بودن. البته در این مدت صحنه های خوبی را دیدیم. به عنوان مثال ، در سفر من به اهواز ، حسینیه ای معروف را به من نشان دادند که 24 ساعته حسینیه واکسینه شده بود و بسیار خوب بود.

وزیر بهداشت نیز با تشکر از رسانه ها گفت: از مطبوعات می خواهم حرکات مردم را نشان دهند. ما فقط یک ارتباط بهداشتی در این بیمارستان داشتیم و آنها همه کارها را خودشان انجام دادند یا ورزشگاه بسیار بزرگی در تبریز تهیه کردند و دانشجویان پزشکی در همه مناطق واکسینه شدند و هیچ صف وجود نداشت. بسیج هم نقش مهمی داشت و همه جا دوست ما شد. ما فراموش نمی کنیم که نیروهای بسیج چگونه توانستند در بحران در سال های سیل کمک کنند. آنها در صحنه های مختلف از جمله زلزله و غیره کمک کردند و امروز بحران کرونا است. امیدوارم واکسیناسیون با همکاری نیروهای بسیج و وزارت بهداشت به این تیم کمک کند. شرکت کنندگان در تمام صحنه ها امروز احساس می کنیم در این زمینه نیاز داریم و امیدواریم در اسرع وقت کار شما را با کمک شما انجام دهیم.

عین اللهی تاکید کرد: زمان برای ما بسیار مهم است. ما حتی سعی کردیم در برخی نقاط واکسن بزنیم تا واکسن روز قبل از آن برسد. اکنون یک دقیقه برای ما ارزش دارد. زیرا در حال حاضر موج پنجم را به پایان می رسانیم. تلفات قابل مشاهده نشان دهنده پایان موج پنجم است که انشاءالله در عرض یکی دو هفته کاهش می یابد. ما این شانس را داریم که برای موج ششم آماده شویم. این فرصت طلایی که حدود شش تا هفت هفته از عمر آن می گذرد ، هر روز برای ما ارزشمند است. از همه می خواهم یک دقیقه را از دست ندهند و در صورت آمدن واکسیناسیون بلافاصله تزریق کنند. یک روز ارزش وقت ما را دارد. خدا را شکر دیگر شاهد این میزان مرگ نیستیم و بزودی واکسیناسیون انجام می شود.

او گفت: “به همین دلیل است.” در واکسیناسیون نیاز به مبارزه وجود دارد و ما آن را مجاهدین واکسیناسیون نامیدیمبه در واقع این یک نوع جهاد است. امروز در ایام محرم هستیم و فاصله کمی با اربعین داریم. در این روزها که همه قلبها به اباعبدالله است ، امیدوارم در ایام محرم که همه به دنبال خیریه و کارهای خیر هستند ، امروز مهمترین کار و جهاد برای خدا به این حماسه ملی واکسیناسیون ، شریف ، به کشور بپیوندد. با وزارت بهداشت همراه باشید تا این مقدار واکسن را در اسرع وقت وارد و خارج کند.

عین اللهی گفت: من به شدت از روسای دانشگاه می خواهم که بیش از یک مرکز واکسیناسیون ایجاد کنند و ساعات واکسیناسیون نباید به یک شیفت محدود شود. مردم ما باید به آنها احترام بگذارند. مردم نباید در صف باشند. امروز دوباره در صدا و سیما دیدم که مردم در صف های طولانی در یکی از مراکز تهران منتظر هستند که واقعاً ما را شرمنده می کند. من بارها از روسای دانشگاه ها سوال کرده ام. ما انتظار داریم که مردم در صف نباشند. قدرت نیروی کار و افرادی که کمک می کنند بیشتر است. به همین دلیل ، آنها باید تا آنجا که ممکن است با مراکز واکسیناسیون حرکت کنند. ما هیچ محدودیتی نداریم مدرسه ، زمستان ، مرکز هلال احمر و … می تواند مرکز واکسیناسیون وجود داشته باشد و هر مرکزی می تواند مرکز واکسیناسیون داشته باشد. واکسیناسیون کار سخت و سختی نیست. مقدمه نیاز به اطلاعات و دانش در مورد نحوه واکسیناسیون دارد که با یک آموزش کوتاه امکان پذیر است.

او گفت: می توانید واکسن را ظرف 24 ساعت دریافت کنید. نحوه ارائه خدمات 24 ساعته در بیمارستان پرسنل 24 ساعت شبانه روز کار می کنند. کار در بیمارستان یا بخش مراقبت های ویژه سخت تر از واکسیناسیون است ، اما کارگران یک ثانیه نمی خوابند و سخت کار می کنند. انتظار داریم رهبران دانشگاه به این موضوع توجه کنند. این برای ما شاخص است و ما ارزش اقدامات آنها را به عنوان دفاع مقدس و زمان جنگ می دانیم. چگونه داروها در دفاع مقدس تجویز و ارسال شد ، اکنون باید این همایش ملی را برگزار کنیم. ما از رسانه ها می خواهیم به افراد کمک کنند و به آنها واکسینه شوند و از مسئولان کمک بخواهند. اگر من وزیر هستم ، اگر شما رئیس دانشگاه هستید ، ما نباید تا شب بخوابیم. اکنون که این مرگ را دریافت کرده ایم ، نباید بخوابیم. ما باید جلوی آن را بگیریم. پیشگیری نیز مثر است. ما انتظار داریم که مهم نیست چه واکسنی برای سالها و دانشگاهها ارسال می کنیم ، آنها بلافاصله واکسینه می شوند و ما این زمان طلایی را از دست نمی دهیم. ما از هر فرصتی استفاده کرده ایم و امیدواریم بسیج و سپاه که همیشه به همه کمک می کنند کمک کنند.

عین اللهی گفت: گام بعدی پس از واکسیناسیون ، اعمال قرنطینه هوشمند است. ما نمی خواهیم محدودیتی برای کار مردم ، محدودیت های شبانه ، محدودیت های ترافیکی و غیره اعمال کنیم. حذف همه محدودیت ها ، از جمله. بعد از واکسیناسیون می توانیم به راحتی به زیارت برویم و کارهای دیگری انجام دهیم. کسانی که در این نوع قرنطینه واکسینه شده اند و کارت واکسیناسیون دارند می توانند کار خود را به راحتی انجام دهند.

وی گفت: “من از فرمانده سپاه و همه کسانی که آنجا هستند تشکر می کنم.” امیدوارم اگر این جلسه را به یک ماه دیگر موکول کنیم ، با آمار بسیار خوبی روبرو شویم. تا به امروز ، ما 30 میلیون دوز را واکسینه کرده ایم. اگر در ماه جولای 5 میلیون بود ، اما ما از ماه جولای 25 میلیون دوز تزریق کرده ایم. ما انتظار داریم حداقل 50 میلیون یا بیشتر دوز از امروز 8 سپتامبر به مدت یک ماه تزریق شود تا از حوادث آینده جلوگیری شود.

انتهای پیام