علمی و پزشکی

واکسن‌ کرونا در بدن‌هایی با سیستم ایمنی ضعیف هم موثر است؟

طبق گفته پزشکان آمریکایی ، واکسن های کرونا نمی توانند بر سیستم ایمنی سالم و همچنین بدن سالم تأثیر بگذارند ، اما تزریق این واکسن ها تا حدی از بدن در برابر بیماری کووید 19 محافظت می کند.

به گزارش ایران تودی ، واکسیناسیون کرونا همچنان برای افرادی که به دلیل بیماری یا استفاده از داروهای خاص ، ایمنی بدنشان ضعیف شده است ، توصیه می شود.

همچنین واکسینه شدن خانواده ، دوستان و کارمندان برای کاهش خطر ابتلا به ویروس بسیار مهم است.

آمارها نشان می دهد که در ایالات متحده ، حدود 3٪ از بزرگسالان دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند ، از جمله افراد مبتلا به HIV (AIDS) ، بیماران پیوندی ، برخی از بیماران سرطانی و افرادی که دارای اختلالات ایمنی مانند آرتریت روماتوئید هستند. نیز دیده می شود.

اگرچه تأثیرات واکسن های کرونا بر روی افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف به طور گسترده بررسی نشده است ، اما اطلاعات محدود و تجربه واکسیناسیون آنفلوانزا و ذات الریه نشان می دهد که این واکسن ها به همان اندازه که در بدن انسان هستند ، در بدن انسان نیز مثر هستند. غیر موثر.

این بدان معناست که افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند باید اقداماتی مانند ماسک زدن و پرهیز از ازدحام جمعیت را انجام دهند و ادامه دهند.

متخصص پیوند دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سیاتل ، دکتر آجیت لیما گفت: “ادامه اقدامات قبل از واکسیناسیون منطقی است.”

در ایالات متحده ، توصیه های پزشکی این است که بسیاری از بیماران سرطانی باید در اسرع وقت واکسینه شوند ، اما افرادی که تحت پیوند سلول های بنیادی یا سلول درمانی قرار می گیرند ، باید حداقل سه ماه پس از شروع درمان صبر کنند و سپس واکسینه شوند. این تأخیر بهترین عملکرد واکسن ها را تضمین می کند.

به گزارش یورونیوز ، پزشکان در حال حاضر در حال بررسی این هستند که آیا مصرف بیش از حد دارو برای گیرندگان پیوند اعضا موثرتر است یا خیر.

انتهای پیام