عمومی

کمبود جهانی سرنگ برای واکسن کرونا

افزایش تعداد واکسن های تولید شده و مجاز به استفاده اضطراری علیه Covid-19 شکاف بزرگی در صنعت تجهیزات پزشکی جهانی ایجاد کرده است: کمبود سرنگ واکسن.

روزنامه به گزارش ایران تودی شهروند “با شیوع بیماری همه گیر Covid-19 ، بسیاری از شرکت های تحقیقاتی پزشکی در سراسر جهان شروع به تولید واکسن علیه این بیماری و ایمن سازی افراد در سراسر جهان کردند ، اما آنچه فراموش شد تولید واکسن در همان سطح تولید واکسن است. تجهیزات.

نیویورک تایمز نوشت: “این معضل از اواخر نوامبر سال 2020 آغاز شد ، زمانی که نامه الکترونیکی ناگهانی با کارخانه تولید سرنگ و تجهیزات پزشکی به هند ، یکی از بزرگترین کارخانه های سرنگ جهان ، رسید. ایمیل از یونیسف و واکسیناسیون Covid-19 “این مشکلی نیست” ، مدیر عامل شرکت در هند راجیو نات گفت ، که میلیون ها دلار برای ساخت گیاهان تزریقی در پاسخ به موج گسترده واکسن Covid-19 هزینه کرده است. “ما می توانیم این را تهیه کنیم مقدار سرنگ سریعتر از کارخانه های دیگر است. “

ما در موضوع کمبود سرنگ دیر رسیدیم

معضلی که در مسابقه دریافت واکسن وجود داشت ، سرنگ بود که خود را در خواسته های کور دنیا نشان داد. در صورت عدم وجود واکسن کافی در مراکز درمانی ، بطری های واکسن نیز بی فایده خواهند بود. مقامات ایالات متحده و اتحادیه اروپا می گویند که واکسن کافی ندارند. در ژانویه ، برزیل صادرات سرنگ و سوزن را پس از واکسیناسیون عمومی محدود کرد. اما یک مشکل پیچیده در شکست سرنگ ، نوع واکسن است. سرنگ های موجود در دنیا برای واکسیناسیون فایزر مناسب نیستند. به عنوان مثال ، برای استفاده بهینه از هر ویال واکسن Pfizer ، دوز دقیق یک سرنگ باید 0.3 میلی لیتر باشد. سرنگ ها همچنین باید فضای مرده کمی داشته باشند – پس از تزریق دوز کامل بین پیستون و سوزن برای به حداقل رساندن ضایعات. ژاپن ماه گذشته اعلام کرد که در صورت عدم تهیه سرنگ مخصوص واکسن ، مجبور به بستن ویال های واکسن Pfizer خواهد شد. در ماه ژانویه ، سازمان غذا و دارو به مراکز پزشکی ایالات متحده گفت که می توانند دوزهای بیشتری از ویال های Pfizer را تولید کنند. زیرا برخی از بیمارستان ها به این نتیجه رسیده اند که هر ویال برای واکسیناسیون 6 یا 7 نفر کافی است. اینگرید کاتز ، مدیر موسسه بهداشت جهانی هاروارد گفت: “در بسیاری از کشورها کمبود سرنگ وجود دارد.” طنز اصلی این است که زیرساخت های بسیاری از کشورهای جهان با وجود تولید واکسن مناسب هنوز برای این نوع سرنگ آماده نیست. کارشناسان تخمین می زنند که دنیا فقط به 8 تا 10 میلیارد سرنگ برای تزریق Covid-19 نیاز دارد. پارشانت یداف ، یک مقام ارشد مرکز توسعه جهانی و متخصص تجهیزات پزشکی گفت: “فقط 5 تا 10 درصد از 16 میلیارد سرنگ ساخته شده در سال های گذشته برای واکسن و واکسیناسیون استفاده شده است.” کشورهای ثروتمندی مانند ایالات متحده ، انگلیس ، فرانسه و آلمان میلیون ها دلار صرف واکسن Covid-19 و سرمایه گذاری عمومی کمتر در سرنگ ها کرده اند.

بزرگترین تولید کنندگان سرنگ جهان

صنعت سرنگ باید با تقاضای جهانی همگام شود و ادعا کند که تولید کننده سرنگ نیوجرسی باکتون دیکینسون بیش از 1.2 میلیارد دلار در چهار سال آینده برای افزایش ظرفیت تولید سرنگ در برابر بیماری همه گیر کرونا هزینه خواهد کرد.

ایالات متحده بزرگترین تامین کننده سرنگ از نظر فروش است. ایالات متحده و چین با گردش مالی سالانه 1.7 میلیارد دلار به صادرات نزدیک هستند. در حالی که هند با 32 میلیون صادرات در سال 2019 نقش کمی در این امر ایفا خواهد کرد ، نات ، مدیرعامل سازنده سرنگ هند ، این فرصت را برای این شرکت بزرگ می داند. هر سرنگ فقط 3 سنت فروخته می شود اما کل سرمایه گذاری قابل توجه است. این شرکت حدود 15 میلیون دلار در تولید انبوه سرنگ های ویژه سرمایه گذاری کرده است که یک ششم فروش سالانه را تشکیل می دهد. در ماه مه ، به تولیدکنندگان جدید در ایتالیا ، آلمان و ژاپن دستور داد قالب های جدیدی بسازند تا بدنه ها و پیستون های مختلفی برای سرنگ های خود بسازند. این شرکت 500 کارگر جدید به خط تولید اضافه کرد تا در هر دقیقه 5900 سرنگ تولید کند. طبق گفته یونیسف ، این شرکت به زودی 3.2 میلیون سرنگ واکسن را تهیه خواهد کرد. آنها تاکنون 50 میلیون سرنگ به دولت ژاپن و بیش از 400 میلیون سرنگ برای واکسیناسیون به سرخپوستان فروخته اند. “بیشتر آن در خط تولید است ، از جمله یونیسف و برزیل.”

انتهای پیام