علمی و پزشکی

نامه سه رکن سازمان نظام پزشکی به رییس جمهور برای خرید واکسن کرونا

رهبران سه رکن سازمان نظام پزشکی در نامه ای به رئیس جمهور ، به همراه رئیس مجمع انجمن های علمی ، از دولت خواستند تا تلاش کند تا واکسیناسیون ایمن را تأیید کند ، که به روش های مختلف توسط نهادهای علمی تأیید شده و از همه فرصت های بخش دولتی و خصوصی استفاده شده است.

به گزارش ایران تودی طبق اعلام روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ، دکتر محمدرضا ظفرقندی – رئیس ، دکتر مصطفی معین – رئیس شورای عالی و دکتر عباس آگازاده مسرور – رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی و همچنین دکتر ایرج فاضل ، رئیس انجمن های علمی در نامه ای به رئیس جمهور ایران خطاب به رئیس جمهور: و تنها راه تجزیه آن است. تهیه و استفاده سریع از واکسنهای مناسب و موثر بر اساس اولویتهای تعیین شده را تهدید می کند.

بدون شک می دانید که Covid-19 در بسیاری از کشورهای منطقه و دنیا واکسینه شده است و حتی برخی از کشورهای منطقه نیز قسمت قابل توجهی از مردم را واکسینه کرده اند.

آقای رئیس جمهور ، امروز اولویت در تولید و خرید واکسن یک نیاز حیاتی و ضروری است که صرفاً مبتنی بر یک رویکرد علمی و منافع ملی است و عاری از مسائل سیاسی است و باید در اسرع وقت برای مردم ، گروه ها و گروه های آسیب پذیر رفع شود. پرسنل درمانی پرخطر و اختصاصی و اختصاصی.

اگرچه تلاش های خستگی ناپذیر همکاران و دانشمندان کشور برای تولید واکسن های محلی بسیار ارزشمند است و پایه های تولید واکسن را در کشور تثبیت کرده است ، اما شما آگاه هستید که روند علمی و تولید انبوه واکسن های محلی به زودی از بین نخواهد رفت.

انحصار واکسیناسیون سازمان بهداشت جهانی (WHO) نیز با توجه به خواسته ها و سهمیه های بسیاری از کشورها ، برای واکسنی که می تواند در زمان مناسب تزریق شود ، کافی نیست.

بنابراین ، ما بعنوان نمایندگان جامعه پزشکی کشور ، اکیداً از شما می خواهیم که از واکسیناسیون ایمن دولت و همه تلاشهای مورد تأیید مقامات علمی به طرق مختلف استفاده کرده و از تمام فرصتهای بخش دولتی برای اطمینان از حقوق و انتظارات عمومی در مورد حقوق کارکنان بهداشت استفاده کنید. خصوصی باشید و از مسائل سیاسی دور باشید.

“واضح است که سازمان نظام پزشکی و اعضای جامعه پزشکی کشور همکاری کامل و دلسوزانه خود را در زمینه تولید و توزیع واکسن و ارائه انواع خدمات به مردم محترم ایران ابراز داشته اند ، همانطور که از ابتدای شیوع کرونا اعلام کرده اند.”

انتهای پیام