عمومی

نشست رئیس جمهور با مدیران عرصه تولید واکسن

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه با جمعی از مدیران درگیر در تولید دارو و واکسن در بخش های مختلف از جمله شرکت های دولتی ، عمومی و دانش بنیان ملاقات کرد: مردم عزیز ، ما اطمینان داریم که دانشمندان جوان ، محققان و متخصصان کشور ، دانش محور هستند. سعی در تولید داروهای بسیار انگیزه و شبانه روزی و واکسن های تاج با شرکت ها و شرکت های مسئول دارد و دولت پشتیبانی لازم و کاملی از این تلاش ها می کند.

آقای روحانی گفت که شک نمی کند که تلاش ها برای تولید داروهای معتبر و واکسن ها برای درمان و پیشگیری از بیماری کورو ویروس کاملاً با پروتکل های بهداشتی مطابقت دارد: “اجرای دقیق و کامل دستورالعمل های بهداشتی باید تا زمان تصویب واکسن و داروهای توسط ویروس در دستور کار ما باشد.

رئیس جمهور تأکید کرد که پروتکل های بهداشتی ، از جمله اعمال عبادی توصیه شده و واجب ، باید در کلیه امور و مراسم به طور کامل اجرا شود. امسال آنها نتوانستند خدمات عبادت واجب را انجام دهند.

آقای روحانی با بیان اینکه همه ما باید در همه مراسم ها به طور دقیق و کامل از پروتکل های بهداشتی پیروی کنیم ، گفت: “ماه محرم برگزار شده است زیرا آئین های ماه رمضان طبق دستورالعمل ها انجام می شود و ما به این معنویت احتیاج داریم.”

رئیس جمهور با اشاره به تحقیقات در زمینه مبارزه با ویروس تاج افزود: وقوع ویروس تاج علاوه بر مشکلات پیش آمده توسط مردم و کادر پزشکی کشور ، فرصت هایی را برای تحقیقات علمی و تحقیقات اضطراری ایجاد کرده است. و محققان و دانشمندان این کشور با تمام توان خود را بسیج كرده اند تا هرچه سریعتر برای جلوگیری از این ویروس جهانی عمل كنند.

آقای روحانی با بیان اینکه شیوع این بیماری محیط ویژه ای را برای جهان ایجاد کرده است ، افزود: “باید از دو طریق برای تولید دارو و واکسن برای درمان و جلوگیری از ویروس تلاش کرد.”

رئیس جمهور با اشاره به گزارشات مربوط به اقدامات انجام شده برای تولید واکسن Corona با استفاده از روش های مختلف ، گفت: تولید واکسن های مورد نیاز جامعه همواره مورد توجه دولت های یازدهم و دوازدهم بوده است و امروز در مرحله ای هستیم که همه باید از دانش فنی در تولید این واکسن حمایت کنند. .

آقای روحانی با تأکید بر اینکه هر روشی که در تولید واکسن های بیشتر تصویب شود ، حمایت بیشتری از دولت خواهد داشت ، افزود: خوشبختانه امروز کشور ما به همراه کشورهای توسعه یافته گامهای مهمی در تولید دارو و واکسن برای این بیماری برداشته است.

رئیس جمهور با بیان اینکه حمایت از توسعه شرکت های دانش بنیان از اولویت های دولت های یازدهم و دوازدهم است ، افزود: افزایش تعداد این شرکت ها از 50 به 5000 به دلیل روشن دولت برای حمایت از توسعه شرکت های دانش بنیان است. ما نتایج را می بینیم. ” آنها آماده ورود به بورس هستند و در سراسر جهان رو به گسترش هستند.

آقای روحانی گفت: وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی شاهد پیشرفت های خوبی از سوی کادر پزشکی کشور و بیمارستان ها در تلاش برای معالجه بیماران مبتلا به کروناویروس در مراحل اولیه و دوم بیماری بود: آنها شاهد مهارت های محققان و متخصصان در کشور بودند.

“با توجه به اینکه کرونا ویروس ناشناخته است و زمان دقیق پایان این بیماری همه گیر نیست ، وی گفت:” با توجه به اینکه واکسن برای تهیه زمان لازم است ، ما باید با رعایت اصول بهداشتی و محققان ، متخصصان و کارکنان ، همچنان خود را در برابر ویروس محافظت کنیم. ” “به درمان و پرستار برای مقابله با این بیماری کمک کنید.

آقای روحانی با تأکید بر لزوم مدیران درگیر در تولید دارو و واکسن از جمله دولت برای تضمین تضمین واکسن اظهار داشت: “دولت خرید محصولات مصوب و تسهیلاتی را که شرکتها نیاز دارند را تضمین می کند.” این منطقه هیچ کمکی نخواهد کرد.

رئیس جمهور تأکید کرد: دلیل برگزاری این جلسه اطمینان خاطر این بود که دولت از شما در این راستا حمایت خواهد کرد و من اطمینان دارم که ما در این راه و پیشرفت به نتیجه امیدوار کننده خواهیم رسید.

پیش از اظهارات رئیس جمهور ، وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، دکتر سعید نامکی و معاون علمی و پژوهشی معاون رئیس جمهور ، دکتر سورنا ستاری گزارشی از اقدامات انجام شده توسط دولت و شرکت های دانش بنیان عمومی در زمینه تولید مواد مخدر و واکسن تاج ارائه کرد. سپس تعدادی از مدیرانی که در این زمینه نقش ایفا کرده اند با ارائه گزارش پیشرفت ، نیاز و امتیازات را مطرح کردند.

نیاز به حمایت از شرکت های دانش بنیان ، لزوم خرید تضمینی واکسن های تولید شده توسط دولت و لزوم کمک و مساعدت به شرکت هایی که در زمینه تولید دارو و تولید واکسن فعالیت می کنند مطرح شد.