اقتصادی

هشدار امارات علیه تولید بالاتر شرکت‌های شیل آمریکا

وزیر انرژی امارات هشدار داد که تلاش شرکت های شیل آمریکایی و سایر تولیدکنندگان نفت برای افزایش تولید در سال جاری نتیجه معکوس خواهد داشت و منجر به کاهش قیمت ها خواهد شد.

به گزارش ایران تودی ، به دلیل تولید واکسن Covid 19 ، قیمت نفت در دو ماه گذشته به شدت افزایش یافته و هفته گذشته پس از آنکه عربستان سعودی تولید یک میلیون بشکه ای روزانه خود را در فوریه و مارس کاهش داد ، هفته گذشته نیز بیشتر شد. .Rd

این باعث شد آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کند که شرکت های شیل ایالات متحده که تولید آنها سال گذشته پس از ویروس کرونا و کاهش تقاضای انرژی کاهش یافت ، دوباره سودآور خواهند بود.

سهیل المزروعی وزیر انرژی امارات متحده عربی در مصاحبه ای در حاشیه کنفرانس اطلاعات گلف گفت: “تقاضا همچنان شکننده است و عاقلانه است که شرکت های شیل در سالی که تقاضا بهبود می یابد سعی نکنند تولید خود را بیشتر کنند.” این تولیدکنندگان نباید مراقب باشند و نباید بازار را با لوازم پر کنند.

اوپک و متحدانش ، از جمله روسیه به عنوان بخشی از گروه اوپک پلاس ، با پشتیبانی از این توافق و بازیابی سریع تقاضای انرژی در چین و هند ، با کاهش تولید 7.7 میلیون بشکه در روز موافقت کردند.

نفت برنت از ابتدای سال 2021 حدود 9 درصد افزایش یافته و با بشکه ای 57 دلار فروخته شده است. با این حال ، هنوز 10٪ زیر سطح قبل از تاج است و بسیار کمتر از قیمت مورد نیاز صادرکنندگان عمده اوپک پلاس برای تأمین هزینه های بودجه است.

در مصاحبه ای جداگانه ، مله کیاری ، مدیرعامل شرکت دولتی نفت نیجریه ، گفت: “شرکتهای شیل برای اطمینان از افزایش تولید باید از قیمت نفت در هر بشکه بیش از 45 دلار اطمینان حاصل کنند.” وی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان غیر تخته سنگ افزایش زیادی دارند که به راحتی می توانند وارد بازار شوند. اگر این اتفاق بیفتد ، همه ما در بیداری بی ادبانه قرار خواهیم گرفت. هیچ کس نمی خواهد ضرر کند ، بنابراین بسیار مراقب باشید.

ذخایر نفتی ایالات متحده پس از ویروس کرونا و کاهش فعالیت اقتصادی به شدت افزایش یافت. اگرچه سطح این ذخایر از 541 میلیون بشکه در ماه ژوئن به 485 میلیون بشکه در اول ژانویه کاهش یافت ، اما هنوز 12 درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبل است. آژانس بین المللی انرژی پیش بینی می کند که دوره اشباع ذخایر جهانی نفت تا پایان سال 2021 به طول انجامد.

شرکت های شیل در ایالات متحده حدود 8.1 میلیون بشکه در روز در ژانویه تولید کردند که در مقایسه با 9.3 میلیون بشکه در روز در مارس 2020 کاهش داشت.

به گزارش بلومبرگ ، وزرای نفت اوپک پلاس هفته گذشته در یک نشست مجازی برای حفظ سطح تولید در فوریه و مارس توافق کردند و افزایش اندک تولید از روسیه و قزاقستان را تأیید کردند. دو کشور در حال افزایش تولید 75000 بشکه در روز هستند. امارات در دسامبر روزانه 2.5 میلیون بشکه نفت تولید می کند و پس از عربستان و عراق به سومین تولیدکننده بزرگ اوپک تبدیل می شود.

انتهای پیام