اقتصادی

قیمت نفت افزایش یافته است – ایران تودی



قیمت نفت در روز چهارشنبه بیش از 1 دلار در هر بشکه افزایش یافت و به امید دستیابی به توافق بین تولیدکنندگان اوپک و متحدان آنها در مذاکرات فردا برای تقویت تولید و ثبات در بازار.

به گزارش ایران تودی ، معاملات آتی نفت خام برنت با 75 سنت یا 2.4 درصد افزایش به 32.62 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام برنت در روز سه شنبه 3.6 درصد بسته شد.

معاملات آتی وست تگزاس میانجی 1.30 دلار یا 5.5 درصد افزایش یافت و به 24.93 دلار در هر بشکه رسید. شاخص نفت ایالات متحده دیروز 9.4 درصد کاهش یافت.

یک کنفرانس ویدئویی روز پنجشنبه بین اوپک و متحدانش از جمله روسیه انتظار می رود نتایج موفقی از مذاکرات مارس به دست آورد. مذاکرات قبلی با تولیدکنندگان در مورد کاهش تولید ناکام بوده و باعث جنگ قیمت بین عربستان و روسیه شده است.

اما در مورد نقش ایالات متحده در هرگونه محدودیت عرضه تردیدهایی وجود دارد. کیم کووانگ ری ، تحلیلگر کالا در آینده سامسونگ ، گفت که ایالات متحده در جلسه اوپک به هرگونه محدودیت در عرضه پیوست و قیمت نفت به دلیل انتظارات بازار برای یکی از آنها در حال افزایش است. عواقب واضح

عربستان سعودی و روسیه احتمالاً توافق دارند تولید را کاهش دهند ، اما توافق به این بستگی دارد که آیا ایالات متحده تولید را کاهش خواهد داد یا خیر. وزارت انرژی ایالات متحده روز سه شنبه اعلام کرد که تولید ایالات متحده بدون اقدام دولت کاهش می یابد.

طبق اطلاعات اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده ، پیش بینی می شود تا سال 2020 470،000 بشکه در روز کاهش یابد و تقریباً 1.3 میلیون بشکه در روز تقاضا کند.

گزارشی که روز سه شنبه توسط موسسه نفت آمریکا منتشر شد نشان می دهد که ذخایر نفتی ایالات متحده در هفته جاری تا 3 آوریل 11.9 میلیون بشکه افزایش یافته و به 473.8 میلیون بشکه رسیده است.

با کاهش تقاضای سوخت پس از انتشار Coronavirus ، ذخایر سوخت در طی این مدت 9.4 میلیون بشکه افزایش یافته است که بیشترین افزایش در هفته در ژانویه 2017 است.

به گزارش رویترز ، هیئت دولت عربستان سعودی بیانیه ای صادر کرد و از عربستان سعودی خواست تا برای ادامه تلاش های قبلی برای دستیابی به تعادل و ثبات بازار ، یک نشست ویژه اوپک پلاس برگزار کند. .

انتهای پیام


کلیه محتوای این سایت بر پایه سامانه آنلاین، اقدام به بازنشر می نماید، بنابراین مسوولیت کلیه محتوای این سایت بر عهده منابع اصلی بوده و سامانه آنلاین ایران تودی هیچ مسوولیتی در قبال تمامی نوشته های سایت ندارد.