عمومیکسب و کار ایرانیان

نحوه کار دستگاه کاور کفش

دستگاه کاور کفش چیست؟

ساده ترین رول کاور نمودن کفش، استفاده از کاورهای نایلونی یکبارمصرف فله ای است. این نایلون ها دارای کش جهت قرار گرفتن دور کفش می باشند. فقط کافی است کاربر، کاور را برداشته و با دست به دور کفش خود بکشد. کش کاور نایلونی به دور کفش گیر کرده و باعث می شود، نایلون از پا جدا نشود. این کاورها اگرچه مقرون به صرفه و ارزان هستند، اما برای استفاده کننده دردسرهای فراوانی ایجاد می کنند. اینکه شما بخواهید روی یک پا بایستید و کفش خود را کاور نمایید، بسیار آزاردهنده است. زیرا باعث برهم خوردن تعادل شده و حتی ممکن است به زمین بیفتید. بخصوص زمانی که کفش پاشنه دار پوشیده اید.

موضوع مهم دیگر، این است که هنگام کاور نمودن کفش، ممکن است دست با کفی کفش تان تماس داشته و انتقال آلودگی را تشدید نماید. شاید پیش از این نیاز به رول کاور کفش را احساس نمی کردید چرا که دلیلی برای کاور کردن کفش وجود نداشت. اما با شیوع کرونا و واگیر بودن آن، نیاز به دستگاهی برای اینکه بتواند کفش شما را بدون تماس دست کاور کند به شدت احساس شد. در این بخش می خواهیم با دستگاه کاور کفش مکانیکی و روش کار با آن بیشتر آشنا شویم. با ما همراه باشید.

دستگاه کاور کفش مکانیکی

برای حمل مشکلاتی که در بخش پیشین بیان شد، دستگاه کاور کفش، تولید و به بازار عرضه گردیده است. کارکرد این دستگاه ها به گونه ای است که کاربر بتواند با حداقل صرف زمان و انرژی، کفش های خود را کاور نماید. در این میان، دستگاه هایی که کفش را به صورت کامل تری ایزوله نموده و باعث شوند کاورها مدت زمان بیشتری روی کفش بمانند و از آن جدا نشوند، کیفیت بالاتری دارند.یکی از متداولترین این دستگاه ها، دستگاه کاور کفش مکانیکی یا T است. این دستگاه شامل یک محفظه جهت قرار گرفتن کفش در داخل آن و چهار زبانه در چهار گوشه آن می باشد. همچنین کاورهای دستگاه کاور کفش مکانیکی، مخصوص بوده و دارای چهار گیره می باشند.

هنگام راه اندازی دستگاه کاور کفش، خشاب کاورهای نایلونی که معمولا 100 تایی هستند را می بایست روی دستگاه سوار نمود. این موضوع بسیار آسان است. هریک از گیره های کاور کفش را باید در داخل زبانه های چهارطرف دستگاه وارد نمود. با قرار گرفتن چهار گیره داخل زبانه های دستگاه، نایلون کاور کفش کاملا باز شده و فضایی جهت قرار دادن کفش در داخل آن، ایجاد می شود.زمانی که کاربر کفش خود را داخل این نایلون قرار می دهد با اندک فشاری که به کاور وارد می شود، نایلون از گیره ها جدا شده و کفش را دربر می گیرد. بدین ترتیب نه دیگر برهم خوردن تعادلی اتفاق می افتد و نه دست با کفش و کاور تماس خواهد داشت. بعد از 100 بار استفاده (50 جفت کفش)، خشاب جدید را به همان شیوه ای که توضیح داده شد، روی دستگاه سوار می کنیم

دستگاه کاور کفش چسبی

یکی دیگر از انواع دستگاه های کاور کفش، دستگاه های کاور کفش چسبی است. این مدل دستگاه، دارای رول های نایلونی ویژه ای هستند. رول هایی که حالت چسبی داشته و به کف کفش می چسبند.روی دستگاه تشکی تعبیه شده که محل قرار دادن کفش می باشد. رول چسبی نیز روی این تشک قرار می گیرد. هنگامی که استفاده کننده، پای خود را روی تشک قرار می دهد، کاور به کف کفش می چسبد.در قسمت جلوی دستگاه، تیغه ای نصب شده که جهت برش دادن رول مورد استفاده قرار می گیرد. پس از آنکه کفش خود را روی تشک قرار دادید و کاور دستگاه به کف کفش شما چسبید، می توانید پای خود را بکشید و کاور کفش را با پای خود به سمت تیغه هدایت کنید. با قرار گرفتن کاور روی تیغه، برش اتفاق افتاده و کفش شما در حالیکه کاور به زیر آن چسبیده، از دستگاه جدا می شود.همچنین برای جلوگیری از بر هم خوردن تعادل، دسته ای برای دستگاه کاور کفش چسبی طراحی شده که می توانید آن را گرفته و با خیال راحت، یک پای خود را روی تشک قرار دهید

دستگاه کاور کفش از نظر مشخصات فنی

دستگاه کاور کفش مانند هر دستگاه دیگری از اجزای مختلفی تشکیل شده است که به شرح زیر میباشد:

رول کاور کفش

در دستگاه کاور کفش، یک رول مخصوص کاور کفش تعبیه شده است که به صورت یکبار مصرف میباشد. تعداد و جنس بکار رفته در رول های کاور کفش باهم متفاوت اند اما جنس اکثر آنها از نایلون PVC است. نایلون پی وی سی نسبت به ورود مایعات و آب نفوذناپذیر است و از انتقال آلودگی جلوگیری میکند

نکات مهم درمورد نگه داری و نحوه صحیح استفاده از دستگاه کاور کفش

نکاتی در مورد نگهداری و استفاده از دستگاه کاور کفش وجود دارد که اگر آنها را رعایت کنید؛ طول عمر و کارایی دستگاه بالا می رود. این نکات به شرح زیر اند:

برای استفاده از دستگاه کاور کفش حرارتی به یک منبع برق شهری 220 ولتاژ نیازمندید تا نیروی محرکه لازم را برای دستگاه تامین کند.

برای جداسازی کاور از کفش تنها کافیست کاور را از قسمت پاشنه کفش جدا کنید.

مدت زمان کافی برای کاور شدن کفش در دستگاه کاور کفش حرارتی سه ثانیه میباشد و از نگهداری بیش از انداز کفش درون محفظه دستگاه خودداری کنید.

قبل از استفاده از دستگاه کاور کفش حتما بروشور یا همان دفترچه راهنما را با دقت مطالعه فرمایید و در صورت بروز مشکل میتوانید به کارشناسان ما در شرکت رادین مد تماس حاصل فرمایید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

قبل از خرید رول برای دستگاه کاور ابتدا از مدل و اندازه مناسب رول دستگاه مطمئن شوید. هر دستگاه کاور کفشی از رولکاورهای کفش به صورت یکبار مصرف هستند و استفاده مجدد آنها آلودگی را با خود به همراه دارد.

به یاد داشته باشید دستگاه کاور کفش حرارتی هیچ آسیبی به کفش شما وارد نمی کند؛ زیرا حرارتی که در این دستگاه بکار رفته است تنها برای گرم کردن کاور است

مزایای دستگاه کاور کفش چیست؟

بدون شک دستگاه کاور کفش از مزیت هایی برخوردار است که امروزه خواهان بسیار زیادی را پیدا کرده است. در ادامه مزیت های دستگاه کاور کفش را به صورت موردی بیان می کنیم. با ما همراه باشید.

مهمترین و اولین مزیت دستگاه کاور کفش جلوگیری از آلودگی محیط استریل میباشد.

عدم دخالت دست در کاور شدن کفش

کاور شدن کفش در کسری از ثانیه

کاور کفش در سایز های مختلف

قطع کاور به صورت اتوماتیک و آمادسازی آن برای کفش های بعدی

در برخی مدل ها تعداد کاور های داخل دستگاه را نمایش میدهد.

تعویض آسان رول کاور دستگاه

کاربرد آسان

مناسب برای هر فض