عمومی

حمله میگرن و ۵ محرک برای آن

حملات میگرنی می تواند در اثر وقایع خاص ، غذاها یا تغییراتی در بدن ایجاد شود که به عنوان محرک شناخته می شوند. در حالی که هشدارها باعث میگرن نمی شوند ، می توانند شما را از حملات میگرنی مستعدتر کنند.

به گزارش ایران تودی ، قرن ایران به نقل از Step به Health ، وی گفت: “آشنایی با این شرایط و توجه به آنها در زندگی روزمره برای جلوگیری از تجربه حملات میگرنی از اهمیت بسیاری برخوردار است.”

میگرن چیست؟

همه میگرن ها میگرن نیستند و همه میگرن ها باعث سردرد نمی شوند. میگرن یک سردرد مکرر ، لرزان و شدید است که معمولاً در یک طرف سر تأثیر می گذارد. با این حال ، می تواند هر دو طرف سر را تحت تأثیر قرار دهد. درد ناگهان شروع می شود و ممکن است قبل یا بعد از علائم بینایی ، عصبی ، دستگاه گوارش یا همراه باشد.

عادت هایی که می توانند باعث حمله میگرن شوند

در مطالعه 200 بیمار میگرنی ، بیش از 90٪ از بیماران محرک مرتبط با حداقل یک میگرن را شناسایی کردند. شایع ترین محرک ها شامل استرس جسمی یا عاطفی (77٪) ، قاعدگی (72٪) ، قرار گرفتن در معرض نور روشن یا چشمک زن (65٪) و بوهای مختلف (61٪) است.

الکل

یک مطالعه بیش از 2000 شهروند هلندی نشان داد که بسیاری از افراد مبتلا به میگرن از مصرف الکل خودداری می کنند زیرا این امر می تواند باعث سردردهای شدید شود.

این مطالعه که در ژورنال اروپایی عصب شناسی منتشر شده است ، نشان داد که الکل باعث میگرن می شود زیرا یک سوم افراد مستعد ابتلا به میگرن ، و میزان الکل مصرف شده و چه مدت طول می کشد تا باعث سردرد شود. واری

فشار

استرس شایعترین محرک حملات میگرنی است. همه افراد در برخی از نقاط زندگی استرس و اضطراب را تجربه می کنند. استرس ، واکنشی به یک محرک عاطفی در هر موقعیتی (خطر بیشتر). اضطراب ، واکنش به استرس.

افرادی که از حملات میگرنی رنج می برند نیز بیشتر از اضطراب رنج می برند. افراد مبتلا به میگرن اغلب کامل و جاه طلب هستند. بنابراین ، ارتباط آشکاری بین میگرن و اضطراب وجود دارد.

خواب

بین خواب و میگرن ارتباط کاملی وجود دارد. تغییر ریتم خواب می تواند باعث خواب زیاد یا میگرن خواب خیلی کمی شود.

حدود نیمی از مبتلایان به میگرن در خوابیدن یا خوابیدن مشکل دارند. یک مطالعه نشان داد 38٪ از افراد مبتلا به میگرن به طور متوسط ​​6 ساعت یا کمتر از شب می خوابند ، که منجر به افزایش قابل توجه در دفعات و شدت حملات میگرن می شود و 71٪ از سردردها هنگام بیدار شدن اتفاق می افتد.

غذا خوردن

اگرچه دقیقاً مشخص نیست چگونه یک محصول خاص می تواند باعث میگرن یا انواع دیگری از سردردها شود ، اما برخی تحقیقات نشان داده اند که غذاهایی که بیشترین خطر را دارند از نظر ماده ای به نام آمین های بیوژنیک زیاد هستند.

دو مورد از این آمین ها شامل تیرامین و هیستامین هستند و در محصولات زیر وجود دارند:

– گوشت فرآوری شده

– محصولات کنسرو شده و دودی

– بادام زمینی

– آووکادو

– نوشیدنی های الکلی

– محصولات دریایی

– پنیر

سیگار کشیدن

تنباکو برای تحریک سردردها به ویژه میگرن نقش تحریک کننده ای دارد. مطالعه ای که در مجله سردرد و درد منتشر شده است ، نشان داد که افراد سیگاری بیشتر از افراد سیگاری به حملات میگرنی مبتلا هستند.

محققان خاطرنشان كردند كه دوزها در این رابطه نقش مهمی دارند. آنها دریافتند افرادی که روزانه پنج یا بیشتر سیگار می کشند بیشتر مستعد ابتلا به میگرن هستند.

در آخر ، توصیه می شود که هر روز از آن استفاده کنید تا عوامل خطر ابتلا به میگرن را شناسایی کنید. “شما می توانید در این کتاب اطلاعاتی را در مورد زمان حمله و میگرن در چه شرایطی و چه اتفاقی بیابید.”

انتهای پیام