علمی و پزشکی

کشف عملکرد متفاوت مغز افراد مبتلا به میگرن با کمک ترن هوایی!

طبق یک گزارش شفاف توسط ScienceAlertافرادی که از حملات میگرن رنج می برند بیشتر به دلیل حرکت و سرگیجه حتی در قطار مجازی دچار حالت تهوع می شوند. در فعالیت عصبی این افراد نیز تفاوت هایی وجود داشت.

اگرچه پیوند بین میگرن و بیماری حرکتی از مدت ها پیش مشخص شده است ، این رویکرد جدید می تواند در هنگام تجربه این احساسات ، تصویر واضحی از مغز (fMRG) از مغز ثبت کند.

آرن می ، متخصص مغز و اعصاب در دانشگاه هامبورگ در آلمان می گوید: “افراد مبتلا به میگرن هنگام بروز علائم میگرن از سرگیجه و مشکلات تعادل شکایت می کنند.”

با شبیه سازی یک قطار هوایی ، متوجه شدیم که این مشکلات نه تنها به دلیل علائم میگرن ، بلکه به دلیل تغییرات در قسمت های مختلف مغز ایجاد شده است. تشخیص و هدف قرار دادن این نواحی از مغز می تواند به شما در درک بهتر میگرن و یافتن روش های درمانی بهتر کمک کند.

می و همکارانش از 20 میگرن و 20 فرد سالم در این آزمایش استفاده کردند.

به موازات اسکن مغز ، به این افراد تصاویر قطار هوایی داده شد.

این آزمایش در هیچ یک از شرکت کنندگان باعث حمله میگرن نشد ، اما 65 درصد از بیماران مبتلا به میگرن حالت تهوع را گزارش کردند. این آمار در گروه کنترل 30 درصد بود. در افراد مبتلا به میگرن ، احساس تهوع طولانی تر و شدیدتر باقی می ماند.

محققان با بررسی اسکن های MRI متوجه افزایش فعالیت در پنج قسمت از مغز در افراد مبتلا به میگرن شدند. دو مورد از این پنج حوزه وظیفه پردازش بصری را بر عهده دارند.

تحقیقات هنوز در مراحل ابتدایی است ، اما ممکن است برای دانشمندان مفید باشد که مغز افراد مبتلا به میگرن را با افراد سالم که علائم مرتبط با حمله میگرن را تجربه می کنند مقایسه کنند.

پانزده درصد جمعیت جهان ، بیش از یک میلیارد نفر ، از میگرن رنج می برند و یافتن علت این سردرد و یافتن راه حلی می تواند برای بسیاری از افراد مفید باشد.