بین الملل

دستیار ظریف: اسرائیل پاسخ دندان‌شکنی در صورت حمله دریافت می‌کند

روند ایران متن مصاحبه رئیس هیئت ایرانی ، علی اصغر خواجی ، با خبرگزاری اسپوتنیک به شرح زیر است:

س Questionال: مخالفان سوری دولت روسیه را به جلوگیری از اهداف و کار کمیته قانون اساسی متهم کرده اند. برای تحت فشار قرار دادن دولت سوریه برای ادامه کار کمیته قانون اساسی چه کاری می توانید انجام دهید؟

پاسخ: شارژ مشکل کمیته قانون اساسی را حل نمی کند. طرف مقابل نیز انتقاداتی دارد که باید به آنها گوش فرا داد. آنچه مهم است این است که هیچ راه حل نظامی برای مسئله سوریه وجود ندارد ، مسئله سوریه باید از طریق گفتگوی سیاسی حل شود و کمیته قانون اساسی یکی از مهمترین ارکانی است که می تواند به تحقق این امر کمک کند. تاکنون پنج جلسه کمیته قانون اساسی تشکیل شده است. آقای پترسون هفته آینده به دمشق سفر می کند و امیدوار است که با رهبری سوریه گفتگوهای مثمرثمر انجام دهد و برای پیشبرد کمیته قانون اساسی تلاش کند.

حامیان مالی آستانه به شدت از تشکیل کمیته قانون اساسی ، پیشرفت آن و تلاش های آقای پترسون به عنوان واسطه حمایت می کنند.

سوال: آیا در شرایط دشوار اقتصادی فعلی سوریه و به ویژه در زمینه کمبود سوخت ، آیا ایران برنامه ای برای کمک به حل این مشکل با صادرات سوریه ، به ویژه نفت دارد؟

پاسخ: ایالات متحده از طریق تحریم ها و فشارهای اقتصادی در تلاش است تا از طریق جنگ مسلحانه علیه مردم سوریه به اهداف خود برسد و مردم سوریه را وادار به تسلیم کند. بنابراین ، در این شرایط دشوار ، تاج سنگینی بر دوش مردم سوریه افزوده است. ما در قالب آستانه با این قساوت مخالفت کردیم و جمهوری اسلامی ایران همچنان که در گذشته کمک های بشردوستانه به مردم سوریه انجام داده است ، همانطور که می تواند انجام می دهد.

س :ال: در آخرین حملات نیروهای اسرائیلی ، نیروهای مورد حمایت ایران در سوریه کشته شدند. آیا در این حملات مشاوران ایرانی کشته شده اند؟

پاسخ: اول از همه ، رژیم صهیونیستی یک رژیم متجاوز است که با اشغال سرزمین های کشورهای منطقه موجودیت خود را بدست آورده است و این همیشه بخشی از ماهیت این رژیم است که به کشورهای منطقه حمله نظامی می کند و به آنها حمله می کند. در اجلاس قالب در ، ما این حملات وحشیانه را محکوم کردیم و خواستار پایان این تجاوزها شدیم. نکته دوم این است که ما می توانیم بسیاری از موارد نادرست را در ادعاهای رژیم صهیونیستی پیدا کنیم. ما برای مقابله با تروریسم در سوریه هستیم و در صورت حمله به نیروهای مشاور ما ، بدون شک با واکنش دندان شکن رژیم صهیونیستی روبرو خواهیم شد.

سوال: پس چنین مواردی وجود نداشته است؟

پاسخ: اینها ادعاهای نادرستی بود.

311311