علمی و پزشکی

کاهش خطر حمله قلبی و سکته مغزی با درمان ترکیبی

ایران تودی / خراسان رضوی یک مطالعه بین المللی توسط محققان در همیلتون کانادا نشان داد که آسپرین ، استاتین ها و حداقل دو داروی فشار خون بالا می توانند خطر بیماری های قلبی عروقی کشنده (CVD) را به نصف کاهش دهند.

در تجزیه و تحلیل مشترک بیش از 18000 بیمار بدون سابقه بیماری قلبی عروقی در سه کارآزمایی بالینی عمده ، درمان ترکیبی دوز ثابت (FDC) با و بدون آسپرین در گروه کنترل ارزیابی شد. دوزهای همزمان دوزهای ثابت ، از جمله آسپرین ، خطر حمله قلبی را 53، ، سکته مغزی را 51 reduce و خطرات قلبی عروقی را 49 reduce کاهش می دهد.

نتایج این مطالعه مورد استقبال بازرسان بین المللی قلب و عروق قرار گرفت. سالانه حدود 19 میلیون نفر در سراسر جهان بر اثر بیماری های قلبی عروقی جان خود را از دست می دهند و سالانه دو برابر بیشتر از افراد دچار حمله قلبی یا سکته می شوند.

محققان دریافتند که حدود 80 درصد از حوادث قلبی عروقی در افرادی رخ می دهد که سابقه بیماری ندارند. این بدان معناست که افراد فاقد بیماری های قلبی عروقی برای پیشگیری از حملات قلبی ، سکته مغزی و مرگ های مرتبط در سراسر جهان به استراتژی های پیشگیری م ،ثر از جمله داروها نیاز دارند.

فیلیپ جوزف ، استاد پزشکی در دانشگاه مک مستر ، محقق در موسسه تحقیقات سلامت جمعیت و متخصص قلب ، می گوید: “این ترکیب به تنهایی یا به شکل پلی پروپیلن (داروهای ترکیبی) بر بروز بیماری های قلبی عروقی تأثیر می گذارد.” در همیلتون کانادا کشنده و غیر کشنده را کاهش می دهد.

بیشتر عوارض جانبی در درمان هایی که فشار خون ، استاتین ها و آسپرین را کاهش می دهند دیده می شود ، که می تواند حوادث قلبی و عروقی کشنده و غیر کشنده را به نصف برساند.

مزایای آن در بیماران با فشار خون ، سطح کلسترول و دیابت متفاوت است و ممکن است در افراد مسن مفیدتر باشد.

جوزف اولین محقق در موسسه تحقیقات سلامت جمعیت (PHRI) در دانشگاه مک مستر و علوم بهداشت همیلتون است. سلیم یوسف ، مدیر اجرایی موسسه و استاد برجسته در دانشگاه مک مستر ، از محققان برجسته است. محققان از 13 کشور و شرکت کنندگان از 26 کشور و همه قاره ها در این مطالعه شرکت کردند.

تصور می شود که استراتژی های درمانی درمان های ترکیبی با دوز ثابت که قبلاً توسط محققان آزمایش شده بود ، باعث کاهش قابل توجه بیماری های قلبی عروقی می شود و در تهیه قرص پلی پروپیلن نامیده می شود ، اما شواهدی از فواید آن تا 2 مورد است.

مفهوم قرص های ترکیبی برای اولین بار 20 سال پیش به عنوان راهکاری برای کاهش شدید بیماری های قلبی عروقی در جمعیت و افرادی که قبلاً دچار حمله قلبی یا سکته مغزی شده بودند ، مطرح شد.

آزمایشات اولیه نشان داده است که پایبندی بهتر بیماران به رژیم های درمانی و کنترل بهتر عوامل خطر با استفاده از پلی پروپیلن بهتر از استفاده از داروهای منفرد ، مراقبت های معمول یا دارونما است.

وی گفت: “این نتایج بسیار زیاد است و استفاده گسترده از آنها می تواند سالانه 5 تا 10 میلیون نفر را که از سکته ، حمله قلبی یا مرگ رنج می برند نجات دهد.”

وی گفت: “من می توانم آینده را در جهان با توسعه پلی پروپیلن قوی تر ببینم که می تواند با کاهش 65 تا 70 درصدی بیماری های قلبی عروقی به ما سود بیشتری برساند.”

از آنجا که همه اجزای پلی پروپیلن رایج و ارزان هستند ، پلی پروپیلن می تواند توسط افراد با هزینه کم مورد استفاده قرار گیرد و بسیار مقرون به صرفه است.

محققان داده های سه مطالعه عمده روی 18000 نفر را که در یک دوره پنج ساله مورد بررسی قرار گرفتند ، از جمله مطالعه بین المللی Polycap (TIPS) -3 (پنج polysil دوز ثابت) ترکیب کردند. ارزیابی پیشگیری از پیامدهای قلبی (HOPE) -3 و آزمون تصادفی خوشه ای عملی (PolyIran).

سایر کارشناسان و سازمان های بین المللی نتایج این مطالعه را تحسین کردند.

پروفسور فاستو پینتو ، رئیس فدراسیون جهانی قلب ، گفت: “فدراسیون جهانی قلب (WHF) متعهد است با کاهش بار بیماری های قلبی عروقی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه ، سلامت قلب و عروق را برای همه ارتقا دهد.” ارائه روش کم هزینه برای استفاده از ترکیب دوز ثابت برای کاهش بیماریهای قلبی عروقی تا 50٪ غیر معمول است و این فرصتی عالی برای مبارزه با این بیماری در سراسر جهان است ، که تأثیر بالقوه قابل توجهی بر زندگی افراد دارد. فدراسیون جهانی قلب در دهه گذشته از استفاده از پلی پروپیلن حمایت کرده است و این نتایج شواهد محکمی برای تقویت استراتژی حمایتی جهانی ما ارائه می دهد.

سر جرمی فرار ، مدیر Wellcome Trust ، گفت که این یکی از سه مطالعه کلیدی است که بر اساس توصیه های کارگاهی با سازمان بهداشت جهانی در لندن در آگوست 2001 در تجزیه و تحلیل گنجانده شده است. این موسسه متعهد به ارزیابی راه حلهای کم هزینه و گسترده برای بیماریهای شایع ، از جمله بیماریهای قلبی عروقی است. ما خوشحالیم که حمایت ما به توسعه شواهد قوی مبنی بر اینکه پلی پروپیلن یا ترکیبات با دوز ثابت ، از جمله داروهای ضد فشار خون ، استاتین ها و آسپرین کمک می کند ، می تواند به طور قابل توجهی بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد ، کمک می کند.

انتهای پیام