حقوق شهروندان گرگانی در چاله‌های شهر گم شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

حقوق شهروندان گرگانی در چاله‌های شهر گم شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین ، گروه استان ها – محمدرضا بهرامی*: مدت هاست که حق شهروندان گرگانی زیر سایه آسفالت فرسوده و چاله های متعدد این شهر ضایع شده است و شاید به جرات بتوان گفت که مسئله یکی از اساسی‌ترین مشکلاتی است که انتظار می‌رود با اتخاذ طرح‌های جامع از سوی مسئولان مدیریت شهری، شهرداری و شورای شهر گرگان حل شود.

این روزها مشکلات مربوط به آسفالت خیابان ها و معابر گرگه از جمله مشکلات مربوط به تراکم خودروهایی که مدت هاست از چهارراه گلها تا میدان مدرس یا از میدان مادر تا میدان دانشگاه گودبرداری و پر شده است. علاوه بر تاثیر منفی بر تاثیر بصری شهر، آب گرفتن هنگام بارندگی، ایجاد دست مشکلاتی مانند اندازه خودروها باعث سقوط افراد مسن می شوند که این امر باعث شکایت، آزار و اذیت و نارضایتی بسیاری از ساکنان گرگان شده است.

مسئولین ما یا در شهر قدم نمی زنند یا چشمانشان را می بندند تا این وضعیت را نبینند. اگرچه چاله های کوچه های شهر گرگان مدت هاست به تصویری ثابت در ذهن شهروندان تبدیل شده است اما هیچکس برای تغییر این تصویر ناخوشایند قدم های اصولی بر نمی دارد.

البته دور از عدالت است که در این موضوع فقط شهرداری و سایر نهادهای خدماتی را مقصر بدانیم نوار نقاله آنها نیز مانند آب، برق، گاز و مخابرات باید به تعهدات خود در حفاری و پرکردن محوطه های گودبرداری شده به صورت صحیح و اصولی عمل کنند.

شهروندان قطعا قدردان زحمات مدیریت شهری و معتمدین هستند و منکر این نیستند که هر از چند گاهی مسئولان شهری برخی از این چاله ها را تعمیر و مرمت می کنند اما میزان این چاله ها غیرقابل مقایسه است. خیابان هایی وجود دارد که در برخی نقاط بین اراضی گرگا تعمیر و آسفالت شده است. نابود شد بوده است

عدم توجه کافی به اصول اولیه در زیرسازی معابر و خیابان ها به کیفیت آسفالت استفاده شده در مناطق مختلف شهر گرگان منجر به هدر رفت هزینه می شود. ثروت امکان پذیر است و همانطور که گفته شد مشکلاتی را برای شهروندان گرگانی ایجاد کرد.

ترمیم چاله های ایجاد شده باید در اسرع وقت انجام شود، زیرا با تجمع آب روان، عرض و عمق چاله ها افزایش یافته و علاوه بر زشت جلوه دادن خیابان ها و معابر، برای رانندگان و شهروندان نیز مشکل ساز شده است. . .

گاهی اوقات این موضوع باعث تعجب شهروندان می شود و این سوال را ایجاد می کند که چرا تصمیماتی مانند کنده کاری، تعمیر آسفالت و پرکردن چاله ها در زمان باز شدن مدارس، در دوره های بارندگی یا روزهایی که کار شدید است اتفاق می افتد؟ واقعا راه دیگه ای نیست!

را* فعال رسانه ای گلستان