عمومی

غذاهای سنتی گلستان نماد اقوام رنگارنگ ایران – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین ، گروه سالها – مریم شریفی: استان گلستان ، معروف به رنگین کمان قبایل. تنوع قومی و وجود اقوام مختلف ترکمن ، بلوچ ، فارس ، سیستانی ، ترک و کرد ، اق Vb ، علاوه بر این ، مناظر فرهنگی را نیز اضافه کرد. یکی از جاذبه های فرهنگی اقوام ، آداب و رسوم ، به ویژه غذاهایی است که در روزها و زمان های مختلف خورده می شود. مال خودم ندبه

غذای جمعیت هر منطقه بستگی به محصولات کشاورزی کشت شده در آن منطقه دارد و استان گلوستان یکی از مراکز پرورش برنج کشور است. به همین دلیل ، برنج نقطه قوت اصلی مردم گلستان است.

به علاوه کشیدن گلستان یکی از بزرگترین مراکز مرغداری کشور است و طیور مازاد تولیدی استان به سایر نقاط کشور صادر می شود. این امر باعث شده است که رستوران های فروش خوراک مرغ در سراسر شهر یافت شوند و اکبر جوجه یکی از مارک های برجسته استان است.

غذای سنتی گلستان نماد اقوام رنگارنگ ایران است

زرشک پلو مهمان همیشگی آداب و رسوم گلوستان است

قره قاط پلو در شهر بندرگز متفاوت پخته می شود ، بندرگازی هاها مرغ را به روش ته در وسط برنج کاملاً سرخ کرده و می پزند. نکته جالب در زرشک پلو بندرگازی هاها از پیاز برای سرخ کردن پیاز زیاد استفاده می شود و وقتی برنج خالی شد ، پیاز سرخ شده را روی برنج بریزید.

مرغ سرخ شده نیز در مقدار زیادی ادویه و رب انار غوطه ور می شود و در کنار برنج همراه با کشمش قرار می گیرد ، بنابراین بو و طعم برنج خوش طعم تر می شود.

استفاده از کشمش که دارای طبیعت گرم است همراه با ذرت و برنج که دارای طبیعت سرد هستند استفاده می شود که به آنها کمک می کند سالم تر و خوشمزه تر شوند. به علاوه کشیدن به دلیل رطوبت زیاد در منطقه ، مصرف زیاد پیاز برای ساکنان شهرهای نزدیک به دریا بسیار مفید است.

درمه
درمهاین غذا یکی از غذاهای سنتی ترکمن با سابقه بیش از هزار سال است که به عنوان نذر در زمان های مختلف از عروسی تا قانون و حتی در ایام محرم طبخ می شود.

این غذای خوشمزه با برنج ، پیاز ، گوشت های مختلف (شتر ، بره ، گوسفند ، گوشت گاو ، مرغ و ماهی) ، رب گوجه فرنگی ، کره و هویج پخته می شود و طعم مطبوعی دارد.

ترکمن ها عموماً از مهمانان خود استقبال می کنند درمه مال خودم ندبه

غذای سنتی گلستان نماد اقوام رنگارنگ ایران است

اقلام برای شش نفر:
گوشت: نیم کیلو (می توانید از مرغ و گوشت مختلف استفاده کنید)

پیازنگینی غذا: دو چهره بزرگ

رب گوجه فرنگی: دو قاشق غذاخوری وری

چربی: یک سایز

آب: چهار بعد

برنج شسته شده و خیس خورده: چهار قاشق غذاخوری

نمک و فلفل: در صورت لزوم

طرز تهیه: ابتدا روغن را اضافه کنید تا کمی گرم شود و سپس گوشت را سرخ کنید. پیاز را اضافه کنید و طلایی شود ، سپس رب گوجه فرنگی و به اصطلاح را اضافه کنید تف بوی خمیر خام می دهد.

مواد سرخ شده را به آب اضافه کرده و حرارت را کم کنید تا مواد بپزند. بعد از پختن گوشت و کمی صاف شدن مواد ، برنج را اضافه می کنیم ، این مرحله شبیه پخت دم است. تک تک باید دو نوک انگشت وجود داشته باشد سو باید روی برنج باشد و برنج را بخارپز کرده و اجازه دهیم نیم ساعت دم بکشد.

سوپ گوجه

سوپ گوجه فرنگی یکی از غذاهای محلی است که تقریباً در استان گلستان با تفاوت کمی بین اقوام مختلف طبخ می شود.

غذای سنتی گلستان نماد اقوام رنگارنگ ایران است

ترکمن ها و سیستان ها به طور کلی گوشت را به سوپ های خود اضافه می کنند و در بسیاری از روستاهای شرقی استان انواع لوبیا سوپ را افزایش می دهند ، اما گوشت تولید می کنند. در روستاهای غربی استان ، این غذا با افزودن شکر و رب انار به شکل صاف (ترش و شیرین) مزه می شود.

مدل ها
گوشت چرخ کرده: 300 گرم

پیاز بزرگ: یک عدد

رب گوجه فرنگی: یک اونس ، غذا خوردن

گوجه فرنگی سرخ شده: سه عدد

سیر: چند حبه

لوبیا چیتی پخته: نصف پیمانه

نخود فرنگی پخته: نصف پیمانه

نمک ، سیر داغ ، پیاز داغ ، پودر آویشن ، پودر کاری و طناب را در صورت نیاز بکشید

طرز تهیه: ابتدا پیاز را ریز خرد کرده و با گوشت تف کنید ، رب گوجه فرنگی و گوجه فرنگی سرخ شده را اضافه کرده و تف کنید. چند حبه سیر را بزنید و به مواد باقی مانده اضافه کنید. آب کافی را روی گوشت و مواد باقی مانده بریزید و اجازه دهید مواد بپزند.

نخود فرنگی و لوبیا پخته شده را به سوپ اضافه کنید، سپس سیم کشی شده است ی به مواد اضافه کنید و اجازه دهید حدود نیم ساعت بپزد و در نهایت ادویه ها را به سوپ اضافه کنید و با پیاز داغ ، سیر داغ و گوشت تزیین کنید.

گرگان پایتخت ایران است

غذای سنتی گلستان نماد اقوام رنگارنگ ایران است

در هی موقعیت ایران به اندازه مرکز گلستان مرفه نیست. رفتن به جغرک و خوردن کباب یکی از تفریحات مورد علاقه مردم گلستان است.

جگریس عموماً در شب و به ویژه در شبهای ماه مبارک رمضان از رونق بیشتری برخوردار است. تعداد قطعات و جگر بزرگتر در گرگان تفاوت بارزی با سایر شهرها دارد.

برخی منابع تاریخی به طور غیر رسمی می گویند و در گذشته نوعی بیماری چشمی در این منطقه شایع بود و درمان آن مصرف کبد گوسفند بود. جاگرکی از آن زمان بود های بسیاری در استان شروع به کار کردند و یکی از غذاها در بین مردم استان رواج یافت.

لوبیا را له کنید کم اهمیت غذاهای محلی محبوب در گرگان و کردکوی

لوبیا را له کنید کم اهمیت او در وضعیت سرسبزی قرار دارد و کاسرول گوشت وجود ندارد و سرشار از پروتئین گیاهی است. این غذا با پلو و کتلت سیب زمینی خورده می شود. این غذا عمدتا در زمستان و بهار طبخ می شود.

عناصر:

لوبیا له کنید 2 عدد

نصف فنجان نخود فرنگی

1.5 کیلوگرم اسفناج

150 گرم کدو تنبل خرد شده یا چغندر پخته

چهار حبه سیر

لبوی سه تا کوچیک

رب انار 1 قاشق غذاخوری کاسه سوپ

1 قاشق غذاخوری آرد سفید کاسه سوپ

نمک ، فلفل و زردچوبه را اضافه کنید لاز

طرز تهیه: پوست حبوبات را بگیرید وشسته کمی آب در قابلمه بریزید و روی شعله بگذارید ، کمی آب جوش و کمی آب سرد اضافه کنید. پس از نیم پز شدن حبوبات ، اسفناج را بشویید و خرد کنید صبح داخل قابلمه بریزید ودقت سعی می کنیم اسفناج را زیاد پر نکنیم.

سیب زمینی ها را پوست گرفته و ریز خرد کنید. اسکواش زرده ها را با لب های خود خرد کنید و به مواد بالا اضافه کنید تا بجوشند.

در این زمان حرارت را کم کنید ، سپس سیر خرد شده را در روغن سرخ کنید. فلفل و زردچوبه را داخل آن بریزید و در قابلمه بگذارید. آب پرتقال و نمک را اضافه کنید ، در صورت تمایل کمی شکر اضافه کنید.

وقتی لوبیا ها سفت شدند ، آنها را از روی حرارت بردارید و بگذارید سرد شوند. این غذا را سرد می خورند.

غذای سنتی گلستان نماد اقوام رنگارنگ ایران است

درمه برای افرادی که فشار خون بالا دارند مناسب نیست

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی از قوم ترکمن به آنلاین گفت: درمه به دلیل ترکیباتی مانند چربی ، گوشت و برنج ، علاوه بر غذاهای پرکالری تولید – محصول مناسب برای کودکان و نوجوانان ، دانش آموزان و ورزشکاران.

آراز محمد گرانچک این را اعلام کرد درمه یک غذای خوشمزه اضافه شد: درمه به دلیل وجود گوشت فراوان ، غذای مناسبی برای پروتئین در بدن است و برای کسانی که فشار خون ندارند توصیه می شود.

وی افزود: روش اصلی و قدیمی پخت این غذا از چربی زیادی استفاده می کرد و گوشت روی حرارت زیاد پخته می شد و این روش در قدیم که مردم آمادگی جسمانی داشتند مشکلی ایجاد نمی کرد. فعال ، اما گرمای کمتر امروز به دلیل عمر ماشین و تحرک کم. و نیاز به پخت با روغن و ترجیحاً گوشت آب پز دارد.

به گفته کلستانی ، عدم نوشیدن آب کافی می تواند منجر به بیماری هایی مانند یبوست و غلظت بالای خون شود. هاها به طور کلی ، به دلیل وجود حبوبات ، پروتئین و آب برای سلامت انسان مهم هستند و برای همه گروه های سنی ، به ویژه برای افراد مسن و کودکانی که از نوشیدن آب غفلت می کنند ، مفید است.

در پایان تاریکی گفت: مصرف مداوم خاکستر سلام سوپ گوجه فرنگی و انواع سوپ در درمان بیماری هایی مانند کم خونی ، بیماری های روده و به ویژه سرطان روده موثر است.