جهان پساکرونا، ایران پساکرونا و تامین واکسن کرونا

1. متخصصان بهداشت و همچنین اپیدمیولوژیست ها از طریق آزمایش های بالینی ، آمارهای متعدد و روش های علمی ، اثربخشی این واکسن و سایر واکسن های فروخته شده علیه ویروس را اندازه گیری می کنند. متخصصان اپیدمیولوژی همچنین نحوه تنظیم فرآیندهای واکسیناسیون ، اثربخشی تأمین واکسن و تدارکات کار را ارزیابی کرده و گزارشات را منتشر می کنند. با این وجود جهان با پدیده ای جدید روبرو است و متخصصان گام به گام برای شناخت واقعیت این پدیده و تأثیر آن بر بدن انسان و زندگی فردی و جمعی آنها و همچنین تأثیر آن بر ساختار اقتصادی و اجتماعی انسان تلاش خواهند کرد. آنها خودشان را اصلاح خواهند کرد. از جمله ، شرایط نگهداری این واکسن در شرایط فعلی بسیار دشوار است. دما منفی 70 درجه است. انتظار می رود یافته های مربوطه در آینده بیشتر باشد.

جهان پساکرونا، ایران پساکرونا و تامین واکسن کرونا

2- باید در ایران نیز واقعیت را بدانیم. به افراد اجازه دهید تا به درستی یاد بگیرند و تست بزنند. این باید شامل تمام داده های بیولوژیکی تخصصی ، مدل ها و روش های انتقال در بین انسان ها و همچنین اثربخشی و کارایی اقدامات بهداشتی یا اقتصادی و اجتماعی برای مبارزه با این ویروس کشنده باشد. اگر این اقدام م effectiveثر نیست ، باید اعلام شود. مشروط بر اینکه کسی مقصر آن نباشد. زیرا کسانی که تصمیمات درستی گرفتند بر اساس آنچه تاکنون آموخته اند و با حسن نیت بوده اند. در غیر این صورت ، تمام تلاش ها فقط به اصرار در تاکتیک های غلط و رفتارهای جنجالی یا پنهان کردن کاستی ها محدود خواهد شد. هرگونه اطلاعات غلط ، اخبار نادرست و ساده سازی در این موضوع باعث جان ده ها نفر از هموطنانمان خواهد شد. مردم هیچ مانعی برای شناخت حقیقت ندارند. اگر مردم از میزان دانش حاصل از واقعیت خارجی مطلع شوند ، میزان مشارکت مردم در اقدامات انجام شده بیشتر خواهد شد.

3- انعکاس اخبار آغاز و توسعه استفاده از واکسن کرونا در جهان موجب افزایش حق ایران در بین هموطنان برای انتظار دریافت این واکسن خواهد شد. و برای هر ایرانی ، هرگونه تاخیر در دریافت واکسن به معنای از دست دادن یک فرصت واقعی از دست رفته است. سیستم دولت و رهبران سیاسی و اجتماعی باید نسبت به مفهوم عمومی و عدم علاقه به فرصت بسیار حساس باشند.

4- واکسیناسیون کرونا مهمترین و مهمترین مشکل اجتماعی ایران است. تحت هیچ شرایطی دریغ نکنیم و کمتر به این مسئله توجه کنیم. خوشبختانه رئیس جمهور ، رئیس کل بانک مرکزی و مقامات بهداشتی آمادگی و آمادگی کافی را برای تخصیص منابع مالی لازم برای این نیاز عمومی ابراز داشته اند. آنها همچنین گفتند که موانع سیاسی در تأمین بودجه این واکسن وجود دارد. البته آنها حق دارند. با این حال ، تأکید بر موانع ایجاد شده توسط آمریکا ، دردی از مردم دوا نمی کند. ما باید یک راه حل پیدا کنیم. در این رابطه باید به دو نکته توجه داشت. یکی مسئله انسانی در دستور کار است. بنابراین ، دولت باید از توانایی خود در تماس با تمام سازمانهای جامعه مدنی و سازمانهای بین المللی استفاده کند و به سازمانهای جامعه مدنی ایران اجازه دهد با همكاران خود در این زمینه تماس بگیرند و از آنها حمایت كنند. از طرف دیگر ، وی از سیاسی كردن موضوع و تبدیل آن به یك رویارویی سیاسی در داخل كشور خودداری كرد. حداقل در ایران ، ما باید این مسئله را به عنوان ملی و عمومی بپذیریم و به یکدیگر کمک کنیم و به یکدیگر اعتماد کنیم. تردید در مورد سلامت واکسن ها و کیفیت واکسن های ارائه شده توسط برخی افراد نمک به زخم های افراد اضافه می کند. به کارکنان بهداشتی کشور اعتماد کنید.

5- برای دیدار با کرونا ، باید ما را همراهی کنیم یا به عبارت دیگر ، یک مرکز تفکر مبتنی بر خوش بینی بسازیم. در این مرحله از اپیدمی ، واکسیناسیون یک کشور است. به جای فرضیات بی اساس و متهم کردن یکدیگر ، همه ما برای غلبه بر موانع داخلی و خارجی این واکسن بسیج شویم. بیایید یک بار همدلی را اعمال کنیم. وقتی اخبار ناخوشایند را در چند روز گذشته دیدم ، با خودم گفتم چه مدت است که اینقدر مهربان و سو mis تفاهم شده ایم؟ در هر صورت ، من از ابتدا به خودم یادآوری کردم که باید از هرگونه شکاف در روابطم با کرونا جلوگیری کنم. وظیفه امروز دریافت واکسن موثر در اسرع وقت است. داخلی یا خارجی فرقی نمی کند. سالم ، مناسب ، م effectiveثر و در دسترس افراد.

6- کادر پزشکی دوران سختی را تجربه می کنند و با یک ماموریت دشوار روبرو هستند. ارزش های آنها را با شرکت ما بشناسید و خستگی آنها را کاهش دهید. هموطنان وفادار ماهها که در مبارزه با این ویروس کشنده در کشور ما کمترین رنج را متحمل شده اند و با کمترین انتظار مواجه بوده اند. واکسیناسیون کرونا یک مورد خاص است و نیاز به حضور پرسنل پزشکی ماهر دارد. این امر بدون مشارکت جامعه پزشکی امکان پذیر نیست و در صورت امکان نقص و غیرقابل اعتماد نیست. بنابراین باید سلامت کارگران پزشکی کشور در نظر گرفته شود.

* استاد دانشگاه تهران ، فعالیت سیاسی در زمینه تمدن ایرانشهر