اقتصادی

تهیه داشبوردهای مدیریتی با نرم‌افزارهای بومی در کشور امکان‌پذیر شد

گروهی از پژوهشگران یکی از شرکت‌های نرم‌افزار دانش‌بنیان داخلی را برای توسعه داشبوردهایی معرفی کردند که به گفته آنها، مدیران سازمان‌ها می‌توانند بر اساس اطلاعات موجود در این داشبوردها برای سازمان خود تصمیم‌گیری کنند.

محسن معماریان، رئیس هیئت مدیره این شرکت اطلاع رسانی در گفت وگو با ایران تودی، گفت: وی با بیان اینکه این شرکت در سال 82 تاسیس شده است، گفت: این شرکت دارای محصول دانش بنیان به نام «فارابر» است. این محصول در زمینه تولید داده و در دسته نرم افزارهای Business Intelligence قرار می گیرد.

وی با بررسی استفاده از این نوع نرم افزارها در بسیاری از سازمان های بزرگ دولتی و خصوصی و همچنین بانک ها و مراکز درمانی گفت: امروزه تصمیم گیری ها باید بر اساس داده ها باشد و در این راستا تمامی داده ها باید در سامانه جمع آوری شود. سازمان ها و مدیریت ها در قالب جداول به مدیران رده بالا ارائه می شود.

معماریان ادامه داد: مدیران می توانند بر اساس این اطلاعات بهترین تصمیم را بگیرند. زیرا این نرم افزار به شما این امکان را می دهد که داده ها را از لایه های مختلف سازمان جمع آوری و ادغام کرده و در یک سری کنترل پنل ها قرار دهید.

وی تجزیه و تحلیل جامع داده ها را از دیگر ویژگی های این نرم افزار برشمرد و خاطرنشان کرد: اینها امکاناتی است که نرم افزار هوش تجاری ارائه می کند و این نرم افزار بومی که در اختیار جامعه قرار می دهیم نیز می تواند این امکانات را در اختیار مدیران قرار دهد.

رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش بانیان یکی از آخرین کاربردهای این نرم افزار را پیش بینی داده ها و تحلیل مدل های مختلف پیش بینی دانست و خاطرنشان کرد: برای این منظور از هوش مصنوعی در این نرم افزار بومی استفاده شده است. .

وی با تاکید بر اینکه محصولات خارجی زیادی در این زمینه روانه بازار می شود، گفت: ما با نرم افزارهای خارجی رقابت می کنیم در حالی که بسیاری از این برنامه ها به مشتریان ایرانی فروخته نمی شود. علاوه بر این، حفاظت از داده ها در این برنامه ها از اهمیت بالایی برخوردار است و استفاده از محصولات مبتنی بر دانش داخلی برای بهبود امنیت داده ها ضروری است.

انتهای پیام