اقتصادی

افزایش هزینه هواوی برای لابی در آمریکا

Huawei Technologies ، که تحت تحریم های ایالات متحده از میلیاردها دلار پروژه مخابراتی عقب است ، در سه ماهه گذشته هزینه های لابی در واشنگتن را افزایش داده است.

به گزارش ایران تودی ، اطلاعات لو رفته نشان داد که هواوی در سه ماهه دوم سال 2021 ، 1.06 میلیون دلار صرف لابی گری در واشنگتن کرده است که از 180،000 دلار در سه ماهه اول افزایش چشمگیری داشته است. این شرکت از قوانین پهنای باند و زیرساخت ها و همچنین اقدامات مربوط به حریم خصوصی و تجاری پشتیبانی می کند.

جو بایدن ، رئیس جمهور دموکرات ، دستور اجرایی ترامپ در سال 2019 را برای منع استفاده شرکت های آمریکایی از تجهیزات تولید شده توسط شرکت هایی که تهدیدی برای امنیت ملی هستند ، از جمله هواوی ، تمدید کرد. این بدان معناست که Huawei با 65 میلیارد دلار که کنگره قصد دارد 579 میلیارد دلار برای دسترسی به باند پهن تحت برنامه زیرساخت هزینه کند ، باقی خواهد ماند.

به گزارش بلومبرگ ، کنگره آمریکا سال گذشته بودجه 1.8 میلیارد دلاری را برای کمک به حذف تجهیزات تولید هواوی از شبکه های مخابراتی تصویب کرد. کمیسیون ارتباطات فدرال این طرح را اوایل ماه جاری تصویب کرد.

ایالات متحده هوآوی را بازوی دستگاه اطلاعاتی جهانی حزب کمونیست چین می داند و هواوی بارها جاسوسی برای دولت چین را انکار کرده است. هواوی در سال 2019 در لیست سیاه ایالات متحده قرار گرفت و در نتیجه صادرات برخی فن آوری ها به هواوی توسط شرکت های آمریکایی ممنوع شد. گوگل ارتباط خود را با هواوی قطع کرد و در نتیجه این شرکت دیگر نمی تواند از سیستم عامل اندروید در تلفن های هوشمند استفاده کند. این مهم در چین نبود ، جایی که اکثر سرویس های Google مانند Blockchain و Gmail مسدود شده بودند ، اما در بازارهای بین المللی که مصرف کنندگان از این برنامه استفاده می کنند ، هواوی را مورد اصابت قرار داد. ایالات متحده سال گذشته هواوی را از فروش تراشه های مورد نیاز برای ساخت تلفن های هوشمند منع کرد.

دولت ایالات متحده برای جلوگیری از استفاده هواوی از تجهیزات ساخت چین در شبکه های 5G منطقه ، در کشورهای اروپایی لابی کرده است. حتی در کشورهایی که استفاده از تجهیزات مخابراتی تولید شده توسط شرکت های چینی ممنوع نیست ، اپراتورهای مخابراتی در انتخاب هواوی محتاط هستند.

انتهای پیام