اقتصادی

سهم هواوی از شبکه ۵G ایتالیا محدود شد

شرکت مخابراتی ایتالیا تصمیم گرفته است نوکیا را به عنوان یک تامین کننده حفظ کند و سهم خرید تجهیزات شبکه 5G هواوی را کاهش دهد.

به گزارش ایران تودی ، دولت آمریكا برای جلوگیری از استفاده از تجهیزات ساخت چین در شبکه های 5G منطقه لابی كرده و ادعا كرده است كه این شركت خطر امنیتی در ایتالیا و سایر كشورهای اروپایی را به همراه دارد. با این حال ، ایتالیا هنوز به صراحت استفاده از تجهیزات هواوی را ممنوع نکرده است.

در اوایل سال جاری ، شرکت های مخابراتی ایتالیایی سعی کردند قراردادی را بین Huawei و Ericsson سوئدی برای تهیه تجهیزات RAN ، که بخشی از برنامه 5G است ، امضا کنند.

زیرساخت RAN شامل ایستگاه های پایه و آنتن هایی است که تلفن های هوشمند را به شبکه تلفن همراه متصل می کند و قسمت عمده ای از هزینه شبکه جدید است.

نوکیا ، یک شرکت فنلاندی که قبلاً تجهیزات شبکه دسترسی رادیویی تلفن همراه مخابراتی ایتالیا را تهیه می کرد ، در ابتدا برای گرفتن سفارش این شرکت غیر رقابتی به نظر می رسید ، اما از آن زمان این قرارداد اصلاح شده است.

یک منبع آگاه گفت که تجهیزات اصلی توسط اریکسون تهیه می شود و سهم هواوی و نوکیا هر کدام بین 20 تا 25 درصد خواهد بود. مذاکرات در مورد موضوعاتی مانند کاهش نرخ بهره در حال انجام است.

اولین معامله بدون نوکیا هرگز علنی نشد.

به گفته رویترز ، حتی در کشورهایی که استفاده از تجهیزات مخابراتی تولید شده توسط شرکت های چینی ممنوع نیست ، اپراتورهای مخابراتی در انتخاب هواوی محتاط هستند و منابع صنعت و دولت می گویند که رم هنگام بررسی معاملات 5G موضع طرفدار آمریکا را اتخاذ کرده است. و او از شرکتها خواست تا متنوع کننده تامین کننده تجهیزات 5G خود باشند.

انتهای پیام