بین الملل

یک مقام سابق اطلاعاتی صهیونیستی در ایتالیا غرق شد

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری آنلاین ایران تودی، منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) خبر دادند که یک افسر و مقام سابق اطلاعاتی این رژیم همراه با سه فرد دیگر بر اثر واژگونی قایق تفریحی در ایتالیا غرق شده‌اند.

به نوشته المیادین، نام و چهره این مقام سابق اطلاعاتی به دلیل پروتکل‌های امنیتی هنوز افشا نشده است. سه فرد دیگر کشته شده نیز از نیروهای سابق سازمان اطلاعات ایتالیا بودند.

شبکه ۱۲ رژیم اسرائیل مرگ این افسران سابق اطلاعاتی را مشکوک و پر رمز و راز توصیف کرد. به گفته این شبکه مقام اطلاعاتی غرق شده، به تازگی بازنشسته شده بود.

«نیئر دفوری» تحلیلگر نظامی اسرائیلی نیز به شبکه ۱۲ گفت که دولت ایتالیا به سرعت دلیل واژگونی را شرایط آب و هوایی و خرابی قایق اعلام کرد.


دریاچه ماجیوره در شمال ایتالیا

 

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته با صدور بیانیه‌ای مدعی شد: «بر اثر واژگونی قایق حامل گردشگران در دریاچه ماجیوره ایتالیا به علت وزش باد شدید، یک اسرائیلی در میان چهار نفر دیگر کشته شده است».

این وزارتخانه سن افسر اطلاعاتی کشته شده را ۵۰ سال عنوان کرد اما هیچ اطلاعات دیگری از مشخصات او نداد.

تیم امداد و نجات ایتالیا نیز اعلام کرد که این قایق روز یکشنبه در نزدیکی «لیسانزا»، در انتهای جنوبی دریاچه در شمال این کشور، پس از طوفانی شدن هوا به طور ناگهانی واژگون شد.

اما وبسایت «فاریزی نیوز» ایتالیا نوشته است که یکی از کشته شدگان تابعیت روسیه دارد و فقط دو نفر از کشته شدگان از جمله یک مرد و زن ایتالیایی هستند.

فاش شدن این اطلاعات در حالی است که اداره سانسور اسرائیل انتشار هویت یا عکس افسران، پرسنل امنیتی و اطلاعاتی یا جاسوسان را حتی اگر بازنشسته باشند ممنوع کرده است.

پایان پیام/م




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید