علمی و پزشکی

آیا سرویس بهداشتی بیمار کرونایی محل انتقال ویروس است

اخبار آفتاب:

دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: سطوح مشترکی که شخص با استفاده از Covid 19 به عنوان توالت و حمام استفاده می کند ، بیشتر آلوده است.

اعضای خانواده باید دانش خود را در مورد چگونگی استفاده از مناطق و فضاهای مشترک مورد استفاده بیمار افزایش دهند. سوالی که ممکن است پرسیده شود این است که برای استفاده از یک حمام مشترک با شخصی مانند Covid 19 چه کاری باید انجام شود.

آیا توالت بیمار کرونری مکانی برای انتقال ویروس است؟

حمام ها و توالت ها به دلیل تماس مکرر با سطوح آنها مستعد آلودگی هستند و می توانند به مایعات بدن آلوده شوند. به طور کلی توصیه می شود که فردی با Covid 19 در یک اتاق با توالت و حمام مخصوص خود بماند.

در بیشتر خانه ها ، بیمار نمی تواند سرویس بهداشتی و حمام مخصوص به خود داشته باشد ، بنابراین رعایت دقیق اصول بهداشتی الزامی است و بیمار باید بعد از هر بار مراجعه به دستشویی و توالت ، مجهز به مواد ضد عفونی کننده مناسب باشد. ضد عفونی شوید. این ممکن است به دلیل ماندن دهان بیمار در تجهیزات توالت و حمام باشد. علاوه بر این ، سرویس بهداشتی باید دارای یک پنجره یا سیستم تهویه هوا باشد تا بتواند هوای تازه را پس از استفاده بیمار از آن جریان دهد.

سطوح تماس مانند دستگیره درها ، سوئیچ ها و سوکت ها ، دریچه ها را بعد از هر بار استفاده توسط بیمار ضد عفونی کنید. در صورت استفاده از دستکش قابل استفاده مجدد ، از دستکش فقط برای توالت و حمام استفاده می شود و باید بعد از هر بار استفاده کاملاً با آب و صابون بشویید. توصیه می شود که بیمار قبل از استفاده از حمام و توالت وسایل غیر ضروری را جدا کند تا وسایل و سطوح کمتر آلوده شوند.

سطوح حمام و وسایل آن باید با استفاده از آب و مواد شوینده کاملاً شسته شود. ممکن است از یک ضدعفونی کننده حاوی حداقل 70٪ الکل یا سفید کننده استفاده شود. ضد عفونی کننده های مختلف به موارد مختلفی نیاز دارند ، همانطور که در دستورالعمل سازنده مشخص شده است. هنگام استفاده از سفید کننده رقیق ، بهتر است سطوح باقی مانده را به مدت 10 دقیقه بمانید و سپس با آب زیادی بشویید. او باید دوش بگیرد و بلافاصله پس از اتمام کار لباس خود را عوض کند.

توصیه می شود فرد مبتلا به Covid 19 از توالت و حمام مخصوص خود استفاده کند. در صورت استفاده بیمار از سرویس بهداشتی مشترک و سایر حمام ها ، فضای بعد از هر حمام ، سطوح تماس (دستگیره ، شیر آب و غیره) و کل حمام باید با یک ماده ضد عفونی کننده مناسب ضد عفونی شود. محلول های سفید کننده ، محلول های حاوی حداقل 70٪ الکل و مواد شوینده تصویب شده می توانند برای ضد عفونی کردن استفاده شوند. وسایلی که برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن توالت ها و حمام ها مورد استفاده قرار می گیرند باید بعد از استفاده جدا و از بین بروند. هنگام تمیز کردن باید از دستکش یکبار مصرف و ماسک مناسب استفاده شود.