علمی و پزشکی

توزیع اسپری ضد کرونا با ماندگاری 90 روزه در هنگ کنگ

اسپری پوشش ضد ویروس که می تواند به مدت 90 روز از سطوح تاج محافظت کند ، توسط گروهی از متخصصان هنگ کنگ تولید می شود و به زودی برای مصارف خانگی توزیع می شود.

به گزارش ایران تودی ، تیمی از متخصصان هنگ کنگ در دانشگاه HKUST اعلام کردند که 10 سال طول خواهد کشید تا بتوانید این پوشش را با نام MAP-1 بسازید و از آن در سطوح متداول مانند دستگیره ، هندریلس و دکمه های بالابر استفاده می شود. محافظت در برابر اسپری کورون ویروس.

این سطوح اغلب تحت تأثیر قرار می گیرند و در عین حال به عنوان ابزاری بسیار مؤثر در انتقال بیماری ها عمل می کنند.

به گفته کارشناسان هنگ کنگ ، روکش های اسپری از میلیون ها نانو کپسول حاوی ضد عفونی کننده ساخته شده است که حتی در اثر خشک شدن ، در کشتن و کشتن باکتری ها ، ویروس ها و قارچ ها نیز مؤثر است.

اثر MAP-1 توسط پلیمرهای حساس به گرما تقویت می شود که برخلاف مواد ضد عفونی کننده رایج مانند سفید کننده یا الکل ، ضد عفونی کننده ها را در تماس با انسان محاصره کرده و آزاد می کنند.

کارشناسان تأکید می کنند که این دارو برای پوست و محیط زیست غیر سمی و بی خطر است.

اسپری ضد عفونی کننده MAP-1 در ماه فوریه پس از آزمایشات بالینی در یک بیمارستان و خانه سالمندان در هنگ کنگ در اوایل سال جاری (2020) برای استفاده رسمی و گسترده توسط مصرف کنندگان تصویب شد.

سرنگ در فروشگاه های هنگ کنگ از ماه آینده در دسترس است. با کمک خیریه ، خانه بیش از هزار خانواده کم درآمد در سطح شهر با اسپری MAP-1 ضد عفونی شده است.

به گفته کارشناسان ، مراکز ، مدارس و امکانات ورزشی در سراسر هنگ کنگ نیز از اسپری استفاده کرده اند. به طور متوسط ​​فرض بر این است که ضد عفونی کردن یک مدرسه با این اسپری بسته به اندازه آن بین 52050 و 30 5130 هزینه دارد.

طبق گفته Sky News ، دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ با کمک شرکای صنعتی خود قصد دارد نسخه های 50 و 200 میلی لیتری اسپری ضد عفونی کننده خانگی MAP-1 را تولید کند که قیمت آن بین 25 تا 70 است.

انتهای پیام