عمومی

نقش مدیران استانی و نمایندگان در توزیع اعتبارات تعریف شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش آنلاین از سنندج، سومین جلسه شورای برنامه روز پنجشنبه برگزار شد ریزی و توسعه استان در سنندج انجام شد و در مجلس شورای اسلامی در کنار استانداران برتر استانی تعدادی از نمایندگان مردم استان نیز نسبت به بودجه اختصاص یافته به استان کردستان ابراز نگرانی کردند.

سید مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: در سال 1399 وام عمرانی استان کردستان حدود 429 میلیارد تومان بوده که خوشبختانه در سال 1400 24 درصد افزایش یافته است. هزار میلیارد تومان و در سال 1401 حدود 27 درصد افزایش یافت.

وی کاهش وام های رسانه ای در کردستان را نوعی جاسوسی و غیرحرفه ای دانست و افزود: رسانه های پیشرو در پوشش واقعیات و مشکلات استان باید انعکاس وام های جهشی استان و این عزم را داشته باشند. دولت و مجلس برای کاهش محرومیت میزبان.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از فرصت های اصل 56 برای تکمیل پروژه ها استفاده کرد گفت: متاسفانه پروژه مهم راه آهن تهران – سنندج است. در صورتحساب مرز بودجه 1401 نبود که بعد از احداث راه آهن تهران، همدان و سنندج در کنار مسیر توسعه ترانزیتی استان آمد. باشم برجسته و تصحیح شد.

از طبقه به طبقه دیگر نصر وی اشاره کرد و گفت: با وجود افزایش جمعیت نصر که باید تبدیل به شهر شود متاسفانه به دلیل فاصله کم با سنندج هنوز تکمیل نشده اما در دستور کار قرار دارد.

علیرضا زندیان نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: همایش و نگاه توسعه استان به مناطق مختلف باید متفاوت باشد و پیش بینی درآمدی داشته باشد. زیمحصولات و هزینه های هر کیلومتر مربع باید متناسب با توپوگرافی منطقه در نظر گرفته شود.

فرمود: در شهر بیجار و در شهر قروبه به عنوان قطب کشاورزی استان باید مهاجرت معکوس صورت گیرد و نگاه ها به کردستان متفاوت باشد.

رحیمی نماینده مردم سگز و بانه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: استانداران و نمایندگان استان نقشی در توزیع وام ندارند.

وی افزود: باید به راه های روستایی توجه کنیم چرا که توسعه روستاها و اجرای طرح هادی برای روستاها بسیار مهم است و پیشنهاد می کنیم 100 میلیارد تومان برای محرومیت زدایی در مناطق محروم اختصاص یابد.

محسن فتحی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: رویکرد ما نسبت به بودجه شهرها و سازمان ها باید تغییر کند.

وی افزود: با این منابع محدود نمی توان کاری کرد. دادو با این مقادیر کم رنگ محرومیت از بین نخواهد رفت.

فتحی خاطرنشان کرد: باید در پروژه های عمرانی هدفمند کار کنیم چرا که با رویکرد روتین گذشته به هدف اصلی نمی رسیم.