عمومی

میزان اعتبارات تزریق شده به هرمزگان بی‌سابقه است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سید صولت مرتضوی در آخرین برنامه سفر خود به بندرعباس در دیدار با حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، هدف از این سفر را رصد و بررسی عملیات میدانی عنوان کرد. . تایید سفر رئیس جمهور به استان. : دستاوردهای سفر رئیس جمهور به هرمزگان دستاوردهای بسیار موفقی است و طرح های عمرانی زیادی در 22 فصل و برنامه شامل بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و آموزش عالی، کشاورزی، صنعت، راه، مسکن، شهرسازی، انرژی و … در دست اجراست. ، مصوبه عمرانی و اقتصادی مطرح شد.

وی افزود: امروز که بررسی میدانی برخی از طرح های استان را انجام دادیم به وضوح شاهد پویایی و رونق در طرح ها بودیم چرا که برخی از طرح هایی که سال ها به تعویق افتاد اکنون با تزریق منابع عملیاتی شده است و امیدواریم که . برای گرفتن نتایج خوب

مرتضوی با اشاره به صید و اشتغال و فرصت های ارزی در این زمینه گفت: خوشبختانه امروز فرهنگ اشتغال بومی با محوریت مردم رو به رشد است و در ارزیابی اولیه امروز شاهد این موضوع بودیم و در سفر به استان پس از رئیس جمهور. 3.18 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی به استان تزریق شد، بعید می دانم در هیچ دوره تاریخی چنین اعتباری به صورت نقدی به استان تخصیص داده شده باشد.

رئیس نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: در برنامه های اقتصادی منبع خوبی برای هرمزگان ظاهر شد و وظیفه ما در قبال بانک های عامل این است که به وظایف خود به طور کامل عمل کنند و آقای استاندار نیز به عنوان نماینده تام الاختیار موظف به انجام این کار هستند. . .

مرتضوی گفت: در حوزه ازدواج در هرمزگان کارهای زیادی انجام شده است، منابع خوبی در محل قرار گرفته و میزان جذب بسیار خوب است.

معاون اجرایی تاکید کرد: استان از نظر مسکن، تامین زمین، واگذاری زمین به تعاونی ها و افرادی که خود بخواهند ساختمان بسازند رتبه دوم کشور را دارد و احساس می کنم با اجرای این مصوبات تعادل ایجاد می شود. ایجاد شود. با تمرکز بر موقعیت ژئوپلیتیکی هرمزگان ایجاد شده در استان، آینده استان آباد و پویا خواهد بود.

وی گفت: دولت تا پایان هفته نیز منابع جدیدی را به هرمزگان اختصاص می دهد، اما مدیران این استان باید اجرای طرح ها را حتی اگر پرچمدار حرکت جهادی باشد، به صورت جهادی دنبال کنند. در استان مطرح شده است و باید ادامه یابد».

مرتضوی خاطرنشان کرد: امیدوارم با برنامه ریزی های انجام شده همه مشکلات مردم و این استان برطرف شود و هرمزگان با توجه به جایگاهی که در جغرافیای ایران و جهان دارد بدرخشد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز در این جلسه گفت: سومین جلسه تصویب سفر را امروز برگزار کردیم و باید بگوییم سفر دی ماه ریاست جمهوری به استان سفر پر برکتی بود. 22 هزار میلیارد تومان مصوب شد و بیش از 1300 میلیارد تومان در ماه اول به استان اختصاص یافت و جهشی که در پروژه ها خواهیم دید به دلیل تخصیص به موقع وام است.

وی خاطرنشان کرد: اتفاقات پس از سفر ریاست محترم جمهوری نشان داد که دولت در اجرای مصوبات و طراحی سیستم ها، گزارش ها و پیگیری های دستگاه های تخصصی بسیار جدی است. اطلاعات دریافتی از استانداران نشان می دهد که دولت به وعده خود با مردم عمل کرده است

حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در این جلسه با اشاره به وقوع حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله گفت: تجهیزات امدادی نیازمند به روز رسانی است. در منطقه هلال احمر به ویژه در استان های جنوبی به دلیل اینکه چادرها در زمستان و تابستان کارایی خاصی ندارد و در زمان وقوع سیل و زلزله باید از کانکس هایی استفاده کرد که ظرفیت پوشش و خدمات دهی در چند استان را دارند.

وی با اشاره به سیلاب هایی که هر ساله در مناطق مختلف استان با کمترین بارندگی رخ می دهد، گفت: به ویژه در میناب و رودان می توان با لایروبی به موقع رودخانه ها از بسیاری از مشکلاتی که در فصل زمستان برای مردم به وجود می آید جلوگیری کرد. اگر در این زمینه برای درمان هزینه کنیم، اگر برای پیشگیری هزینه کنیم، نتایج مثبتی خواهیم گرفت.

امام جمعه بندرعباس گفت: یکی از مشکلات جدی استان معضل بیکاری است و توصیه های رئیس جمهور محترم در سفر به هرمزگان می تواند در این زمینه مفید باشد و بخشی از معضل اشتغال معضل بیکاری است. صنایع کوچک و بخشی دیگر از طریق صنایع بزرگ و فرصت ها است. قابلیت بررسی در دریا