عمومی

۲۵۰۰ دستگاه تاکسی در تبریز نوسازی شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، یعقوب هوشیار روز شنبه در دیدار با رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی و دادستان شهرستان تبریز به مناسبت هفته قوه قضائیه همچنین از انعقاد قرارداد خرید ۳۰۰ دستگاه اتوبوس و تحویل بخش اعظمی از آنها، افزایش مسافران روزانه خط یک مترو تبریز از ۱۵ هزار به ۷۵ هزار نفر در مدت یاد شده خبر داد.

شهردار تبریز نصب روزشمار و پیگیری مجدانه عملیات عمرانی ایستگاه‌های فاز نخست خط ۲ مترو را از دیگر اولویت‌های مهم شهرداری در حوزه حمل و نقل خواند و خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با بهره برداری از فاز نخست خط ۲ مترو تبریز، تعداد مسافران روزانه مترو را به ۲۰۰ هزار نفر افزایش دهیم.

هوشیار با اشاره به هدفگذاری امسال شهرداری برای نصب ۲ هزار دوربین ترافیکی در معابر یادآور شد: تاکنون ۵۰۰ دوربین ترافیکی در معابر نصب شده است و در راستای هوشمندسازی ترافیک تا شهریور سال جاری ساختمان مرکز مدیریت هوشمند ترافیک به بهره برداری می‌رسد.

وی هدف‌گذاری شهرداری تبریز را اجرای ۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری خواند و گفت: شهرداری تبریز در راستای هوشمندسازی خدمات شهر و توسعه شهر هوشمند، اقدام به اجرای فیبر نوری کرده است.

هوشیار اتمام پروژه‌های نیمه تمام و بلاتکلیف را از مهمترین اقدامات شهرداری خواند و گفت: نصب روزشمار برای پروژه‌های شهری یکی از عوامل مهم احیای اعتماد بین شهروندان و شهرداری است که این اقدام مهم در دوره مدیریت شهری فعلی آغاز شد.

هوشیار از افزایش سرانه ورزشی تبریز با اجرای ۶۵ پروژه خبر داد و اعلام کرد: سرانه ورزشی تبریز ۳۰ سانتی‌متر مربع بود که با بهره برداری از پروژه‌های ورزشی متعدد این رقم افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی ادامه داد: در حوزه فضای سبز شهری نیز هدفگذاری توسعه ۶۰۰ هکتاری در دستور کار شهرداری است و امیدواریم با تحقق این هدفگذاری، سرانه فضای سبز تبریز از ۱۶ به ۲۰ مترمربع افزایش یابد به طوری که با تلاش همکاران سال گذشته ۱۱۲ هکتار فضای سبز تبریز توسعه یافته است.

شهردار تبریز یکی از عمده ترین دلایل موفقیت مدیریت شهری همراهی قوه قضائیه با شهرداری تبریز است به طوری که در ۲ سال گذشته شهرداری بیشترین تعامل را با دستگاه قضائی استان داشته است و حمایت دادگستری موجب تسریع خلع ید پروژه‌هایی همچون پل ارتش و فروزنده را فراهم کرده است و نتیجه این تعامل افزایش رضایتمندی شهروندان است.

وی گفت: توفیقات مدیریت شهری در موضوع بازگشت اموال به بیت المال را مرهون حمایت‌های سیستم قضائی هستیم.

هوشیار تحقق بودجه سه ماهه نخست امسال شهرداری را ۷۰ درصد اعلام کرد و یادآور شد: برای بهره مندی از ظرفیت‌های مغفول، بودجه امسال شهرداری را به ۳۰۰ هزار میلیارد ریال افزایش دادیم.

شهردار تبریز با اشاره به تقدیم پیوست فرهنگی اجتماعی در کنار بودجه امسال خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و اجتماعی از دیگر اولویت های کاری امسال شهرداری تبریز و برپایی جشن ۳۰۰ هزار نفری غدیر نمونه‌ای از اقدامات فرهنگی است.

وی راه اندازی سامانه بهروب برای تحویل پسماند خشک از درب منازل و تولید کمپوست را از دیگر راهبردهای شهرداری برای نیل به هدفگذاری کاهش ۲۰۰ تنی پسماند شهری خواند.