علمی و پزشکی

کووید-۱۹ احتمالا شبیه آنفلوآنزای فصلی می‌شود

در زمانی که اشغال جهانی Covid-19 همچنان ادامه دارد و تعداد مرگ و میرها در بیمارستان های بسیاری از کشورها در حال افزایش است ، پزشکان و محققان در مورد ویروس آگاهی بیشتری پیدا می کنند.

وقتی بیماری همه گیر آغاز شد ، مردم در ابتدا امیدوار بودند که این واکسن بتواند ویروس را از بین ببرد و به “مصونیت جمعی” در سراسر جهان کمک کند ، اما مقامات بهداشتی هشدار دادند که ویروس می تواند هر سال مانند آنفولانزا برگردد.

طبق مطالعه دیگری که در حال حاضر بر روی Covid-19 در حال انجام است ، ویروس می تواند به طور نامحدود در جوامع انسانی ادامه یابد ، اما میزان عفونت و مرگ به اندازه اپیدمی فعلی نخواهد بود.

دکتر ارشد متخصص نوآوری بیمارستان کودکان بوستون جان براونشتاین به ABC News گفت: “ویروس کرونا ویروس باقی مانده است و از بین بردن آن تقریباً غیرممکن است.”

پیش بینی دکتر براونشتاین با تحقیقات اخیر نیز مطابقت دارد.

طبق یافته های این مطالعه ، ویروس SARS-Cow-2 ، عامل ایجاد کننده Covid-19 ، سرانجام به صورت فصلی با سایر عوامل بیماری زا ویروس کرونا با علائم خفیف بازگشت.

اما این به اپیدمی محلی کوید -19 بستگی دارد. محققان دانشگاه آموری در جورجیا و پن می گویند این ویروس دیگر در کشورهای مختلف شیوع ندارد و می تواند بیماری جدی ایجاد کند.

جنی لوین ، نویسنده ارشد مطالعه به نیویورک تایمز گفت: “چه مدت طول می کشد تا به یک بیماری همه گیر محلی برسیم ، به سرعت گسترش بیماری و میزان موثر بودن واکسیناسیون بستگی دارد.”

از آنجا که Covid-19 یک پاتوژن ناشناخته است و بدن به مبارزه با ویروس جدید عادت ندارد ، تأثیر گسترده ای بر سیستم ایمنی بدن بزرگسالان داشته است. با این حال ، هرچه افراد بزرگسال واکسن Covid-19 را دریافت کنند یا خود به ویروس آلوده شوند ، پاسخ بدن انسان به ویروس بیشتر تغییر کرده و از بیماری زا مصون می ماند. به گفته این متخصصان ، این شبیه پاسخ بدن به عفونت های بعدی و سرماخوردگی است.

از طرف دیگر ، کودکان هنوز در مقایسه با بزرگسالان تحت تأثیر این ویروس جدید قرار نمی گیرند ، زیرا بدن آنها به عوامل بیماری زای جدید عادت کرده است. کارشناسان تخمین می زنند که ویروس در نهایت می تواند برای کودکان زیر پنج سال خطرناک باشد.

در این مطالعه شش نوع ویروس کرونا ویروس انسانی مورد مطالعه قرار گرفت که چهار نوع از آنها در انسان شایع بوده و علائم خفیفی داشتند. دو مورد دیگر سندرم تنفسی جدی (SARS) و سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) بودند که در سال 2003 و 2012 شیوع گسترده ای داشتند و باعث عفونت و مرگ شدید شدند ، اما شیوع چندانی نداشتند.

دکتر. لوین و تیمش گفتند که کوید -19 شباهت زیادی به ویروس محلی کرون دارد که باعث سرماخوردگی می شود و در آینده می تواند به یک بیماری فصلی تبدیل شود به جای اینکه معمولاً از بین برود.

استفاده از واکسن به دلیل اثر بخشی و تزریق می تواند ایجاد ویروس جدید را تغییر دهد.

ما معتقدیم که اگر واکسن از شیوع ویروس در انسان جلوگیری می کند ، باید به عنوان واکسن سرخک به همه تزریق شود ، اما اگر از شیوع آن جلوگیری نکند ، ممکن است هر ساله برای جلوگیری از شیوع عفونت تجدید شود. .

به گزارش ایندیپندنت ، دکتر لوین و تیم او تخمین می زنند که واکسن ها Covid-19 را از بین نمی برد و ویروس روی زمین باقی می ماند ، اما باعث مرگ کمتر می شود.

انتهای پیام