بین الملل

کاریکاتور موهن از پیامبر اسلام در انگلیس خبرساز شد

یکی از والدین به اسکای نیوز گفت که این کارتون از مجله فرانسوی شارلی ابدو گرفته شده است که چند سال پیش مورد انتقاد گسترده مسلمانان جهان قرار گرفت. گفته می شود این فیلم در 22 مارس در یک کلاس آموزش مذهبی به نمایش درآمد.

جنبش اعتراضی مسلمانان باعث شد امروز مدرسه باتلی دیرتر از روزهای گذشته افتتاح شود و با صدور بیانیه ای “بدون قید و شرط” از معترضان عذرخواهی کرد. در این بیانیه آمده است كه معلمی كه قانون را نقض كرده از كار اخراج خواهد شد و اقدامات وی مورد تحقیق قرار خواهد گرفت. در این بیانیه استفاده از کاریکاتورهای تحقیرآمیز پیامبر (ص) نامناسب توصیف شده و گفته شد که این منبع از برنامه درسی مدارس حذف خواهد شد.

در سال 2014 ، انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز پیامبر اکرم (ص) توسط مجله فرانسوی شارلی ابدو اعتراضات گسترده ای را در سراسر جهان ایجاد کرد. بسیاری از مسلمانان در انگلیس در اعتراض به نشریه فرانسوی در مقابل پارلمان انگلیس و دفتر نخست وزیر تجمع کردند. نشریه فرانسوی شارلی ابدو توهین به پیامبر گرامی اسلام (ص) را محکوم کرد و دادخواست را با امضای 100000 مسلمان به دفتر دیوید کامرون نخست وزیر وقت انگلیس تسلیم کرد.

با این حال ، کامرون از شارلی ابدو دفاع کرد ، با این استدلال که کاریکاتورها می توانند برای بسیاری از مسلمانان “توهین” کنند و او باید از حق انتشار آزادانه در آنچه “کشور آزاد” می خواند دفاع کند.

همزمان با گسترش اسلام هراسی سازمان یافته و افزایش نفرت از مسلمانان ، ادعا می شود که خریداران زیادی وجود ندارد ، به ویژه پس از انتخابات.

مسعود شجرا ، دبیر سازمان حقوق بشر اسلامی انگلیس معتقد است که اسلام هراسی در انگلیس از ترس از اسلام به نفرت از مسلمانان تبدیل شده است.

وی گفت: بی توجهی سیاستمداران به حملات به مسلمانان و قوانین ضد تروریسم به دور ماندن مسلمانان و افزایش حملات به آنها کمک کرده است.

310 310