عمومی

مبارزه با فساد اقتصادی پیام مکتب پیامبر گرامی اسلام است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهروکی روز سه شنبه در جلسه تعالیم قرآن کریم با اشاره به آیات سوره بقره گفت: خداوند متعال می فرماید:آه تو مومنان شما “روزه برای شما تجویز شده است ، همانطور که برای کسانی که قبل از شما بودند تجویز شده است.”

حرمت بشکن این یک گناه بزرگ در ماه مبارک رمضان است

وی با بیان اینکه روزه گرفتن واجب است و اگر شخصی بدون عذر روزه نگرفت باید آن را جبران کند ، گفت: روزه گرفتن بدون عذر گناه بزرگی است اما روزه گرفتن در انظار عمومی بی احترامی و نماز خواندن نیست. قوانین و مقررات حرمت ماه مبارک رمضان بشکن در این ماه او گناه بزرگتری دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه کسانی که دنیا را به آخرت ترجیح می دهند و آخرت را می فروشند تا به این دنیا برسند در تعالیم اسلامی نادان خوانده می شوند ، خاطرنشان کرد: آنها به عنوان شخصی که آخرت را به دنیا می فروشد و سبک مذهبی می پذیرد تحقیر می شوند احکام

باید با قوانین روزه داری و رعایت ماه رمضان آشنا شد و فرهنگ سازی کرد

حجت الاسلام شاهرخی خاطرنشان کرد: روزه داری به ویژه در اماکن عمومی نشان می دهد مردم عاقل نیستند و مسئولان فرهنگی و همه نهادهای کشور نباید اجازه دهند روزه داری به شکلی متناسب با فضای کشور یا شهر ما گسترش یابد. نه با روزهای ماه مبارک رمضان.

وی یادآور شد: آشنایی با قوانین روزه داری و رعایت مناسک ماه رمضان باید هم در داخل خانواده و هم در مدارس و جامعه ایجاد و ترویج شود.

بیایید از اخلاق و سبک زندگی پیامبر اسلام پیروی کنیم

نماینده ولی فقیه در لرستان و قسمت دیگری از شمشیر نماز جمعه خرم آباد تأکید کرد که پیامبر اسلام عالی ترین نمونه و مظهر رفتار و گفتار در طول زندگی خود بود و نمونه خوبی از سبک زندگی بود. بشریت ، به ویژه مسلمانان. این نجات است ، او گفت: ما باید از زندگی پیامبر اسلام بدانیم و در سایه آن باید پیامبر خود و اهل بیت او را دوست داشته باشیم و این تعالیم را از همه لحاظ ، به ویژه جنبه ای از اخلاق خوب و شیوه زندگی.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه افرادی که صدای پیامبر اسلام را می شنیدند و می خواستند مسلمان شوند پیام او را می پرسیدند و پاسخی که از مسلمانان شنیدند پیام های پیامبر گرامی اسلام بود گفت: اولین پیام وی اساسی بود.

وی با تأکید بر اینکه عدالت پیام سوم پیامبر (ص) در زندگی فردی ، خانوادگی و عمومی است ، گفت: مبارزه با ربا ، فروش و مبارزه با مفاسد اقتصادی و انحرافات اقتصادی و اخلاقی ، همانطور که مردم مدرن می گویند ، پیام دیگر پیامبر اسلام ما بود “

ویژگی بارز سیره پیامبر (ص) حسن خلق و زندگی ساده وی بود

نماینده مقام معظم رهبری در لرستان خاطر نشان كرد كه ویژگی بارز دیگر پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله) حسن خلق و زندگی ساده وی بود. وی گفت: رفتار خوب اساس برخی خصوصیات دیگر است ، مردم زندگی پادشاهان و پادشاهان سعادتمند و اشرافی را دیده اند ، اما زندگی پیامبر اسلام مخلوق ترین و نجیب ترین شخصی است که پیامبران و فرشتگان از او صحبت می کنند ، فقیر.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه قدرت ، قدرت و ثروت در محیطی که پیامبر اسلام مبعوث می شود ، نقشی اساسی داشت و مردم دائماً در حال جنگ بودند ، خونریزی و تجاوز می کردند ، گفت: پیامبر (ص) فرمود: «مسلمان ، برادر مسلمان. “او حق ندارد به اموال مسلمان تعدی کند ، مگر اینکه برای برادر مسلمانش کاری حلال کند.”

آنچه در یمن اتفاق افتاد با حقوق برادر مسلمان مطابقت ندارد

با تأکید بر اینکه پیامبر اسلام در کلمه دیگری فرمودند: “مواظب باش آه تو “مردم ، یک مسلمان واقعاً یک برادر مسلمان است. یک مسلمان حق ندارد دیگری را سرزنش کند و مال یک مسلمان برای دیگری مسلمان حلال نیست مگر اینکه او با رضایت خود قلب مادی خود را به برادر مسلمان خود بدهد.” وی گفت: “در یمن و یمن چه می گذرد؟ جنگ 8 ساله علیه ما با حقوق اخوان المسلمین مطابقت ندارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: سرزمین اسلامی فلسطین با شناخت رژیم دخالت غیرمسلمانان و غیرمسلمانان در سرزمین اسلامی ، غصب سرزمین های اسلامی و کشتار مسلمانان همکاری می کند. هر روز با سخنان پیامبر مطابقت ندارد.

همکاری و به رسمیت شناختن رژیم کودک که زمین های اسلامی را غصب کرده با سخنان پیامبر اسلام در مورد حقوق برادر مسلمان مغایرت دارد.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام فرمود هرکس به برادر مسلمان خود کمک کند و بتواند کمک کند ، خداوند او را در دنیا و آخرت یاری خواهد کرد ، اگر ما به این تعالیم توجه کنیم و از آنها پیروی کنیم ، نظر ما این است که دنیا خسارت ، اختلافات مادی یا مالی ، تجاوز به اموال دیگران ، یا فساد اقتصادی ، بی اعتنایی به فرمان یک مسلمان توسط پیامبر اسلام است. یک برادر مسلمان. “

به یاد داشته باشید: امام صادق (ع) در روایتی آمده است: “هر مiمنی که برادر خود را در دین یاری نمی کند ، حتی اگر توانایی مالی آن را داشته باشد ، خداوند او را تنها بگذارد و در دنیا و آخرت تحقیر کند.”