بین الملل

پاکسازی پنتاگون از وفاداران به ترامپ

به گزارش هیل نیوز از یک سو پنتاگون می خواست مانع استفاده از تعدادی از وفاداران ترامپ در هیئت های مشورتی شود ، از طرف دیگر ، انتصابات 90 دقیقه ای رئیس جمهور سابق آمریکا را بررسی کرد.

سخنگوی پنتاگون ، جان کربی ، گفت: “همانطور که انتظار می رفت ، دبیرکل در حال بررسی سیاست های موجود در این بخش برای تصمیم گیری در مورد تغییرات لازم از جمله شوراهای مشورتی است.”

وی گفت: “در مورد تابلوها تصمیم نهایی گرفته نشده است ، اما در صورت ایجاد تغییر ، اطلاعات به اطلاع عموم خواهد رسید.”

ترامپ پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری 13 نوامبر ، تعدادی از کارکنان سابق خود ، از جمله هنری کیسینجر و مدلین آلبرایت را اخراج کرد و وفاداران را جایگزین آنها کرد.

تصمیم بایدن برای تعلیق هیئت ها در حالی است که هنوز اسناد انتصاب افراد نزدیک به پنتاگون توسط ترامپ نهایی نشده است. این انتصابات شامل انتصاب رئیس ستاد ترامپ ، کوری لواندوفسکی و معاون وی ، دیوید باسی ، در شورای تجارت دفاعی پس از برکناری 9 عضو است.

لوید آستین ، وزیر دفاع علاوه بر انتصابات ترامپ در پنتاگون ، در حال بررسی کاهش تعداد نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان است.

ترامپ در آخرین روزهای ریاست جمهوری خود سعی کرد طوری رفتار کند که گویی با کاهش نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان به یکی از وعده های انتخاباتی خود عمل کرده است.

با این حال ، اظهارات و ادعاهای آستین و دیگر مقامات ارشد پنتاگون در مورد چین ، ایران و روسیه نشان می دهد که سیاست دولت ترامپ در قبال آن کشورها ادامه دارد.

آستین در رای اعتماد سنا ادعا کرد که ایران تهدیدی برای متحدان و نیروهای آمریکایی در منطقه در غرب آسیا است.

23311