بین الملل

جیمز جفری: دولت ترامپ نتوانست ۳ هدف را در سوریه محقق کند

نماینده ویژه سابق آمریکا دلایل حضور نظامی کشورش در سوریه را تشریح کرد و گفت: دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تنها می تواند استراتژی متوقف کردن پیشروی داعش و سلب کنترل بشار اسد بر مناطق یا به عبارتی “رکود نظامی” را تعیین کند.

به گزارش ایران تودی ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک ، جیمز جفری ، دیپلمات سابق آمریکایی در سوریه گفت که نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین المللی در سوریه با داعش می جنگند و مانع از کنترل منطقه توسط بشار اسد می شوند. نیروهای ترکیه همین کار را در شمال سوریه انجام می دهند و نیروی هوایی اسرائیل کنترل آسمان ها را در دست دارد.

وی در ادامه گفت: ترامپ سیاست های قدرتمندی را در منطقه هدایت کرده است. به خاورمیانه بین دوستان و شرکای آمریکایی در آنکارا ، قاهره ، اورشلیم ، ریاض ، ابوظبی ، دوحه ، کویت ، عمان نگاه کنید ، به من بگویید چه کسی از رفتن دولت دونالد ترامپ ناراحت است؟

جفری گفت: “در حالی که ترامپ اکثریت را به دست نیاورد ، اما احترام متحدان آمریکا در خاورمیانه را بدست آورد.”

وی گفت: دولت ترامپ نتوانست به سه هدف برسد: عقب نشینی کامل نیروهای وابسته به ایران در سوریه ، شکست کامل داعش و راه حل سیاسی در سوریه.

جفری گفت: “ایالات متحده توانسته است در سوریه بحران نظامی ایجاد كند.”

وی از سیاست دولت ترامپ در تحریم اسد دفاع کرد و گفت این ادامه موقعیت باراک اوباما است که باعث می شود بشار اسد در قدرت بماند.

انتهای پیام