بین الملل

خبرگزاری فرانسه| پامپئو وارد جولان اشغالی سوریه شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ایران تودی »مایک وزیر امور خارجه آمریکا با اقدامی دیپلماتیک به عنوان اولین وزیر خارجه آمریکا وارد بلندی های جولان اشغالی در سوریه شد.

خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه گزارش داد كه پمپئو پس از دیدار با مقامات صهیونیست در فلسطین اشغالی وارد بلندی های جولان در سوریه اشغالی شده است.

وی گفت: “من اینجا هستم تا دوباره بر حاكمیت اسرائیل بر بلندی های جولان تأكید كنم.” رئیس جمهور ترامپ حاکمیت اسرائیل بر منطقه را به رسمیت شناخته است. “


پمپئو در گلاندای سوریه اشغالی

«دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده 5 دوشنبه فروردین در سال 2009 ، بر خلاف قطعنامه های سازمان ملل ، سلطه رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان اشغالی در سوریه را به رسمیت شناخت.

وی در اقداماتی که قبلاً غیر عادی و مغایر با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل بود ، شهر اشغالی قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و بعداً سفارت واشنگتن در تل آویو را به شهر فلسطین منتقل کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا که روز چهارشنبه وارد سرزمین های اشغالی فلسطین شد ، امروز به طور غیرقانونی از یک شهرک صهیونیستی به نام پاگوت در نزدیکی البیر در کرانه باختری بازدید کرد.

طبق مصوبات شورای امنیت ، ساخت شهرک های صهیونیستی در کرانه باختری غیرقانونی است.

خبرگزاری فرانسه گفت ایالات متحده در تلاش است محصولات و محصولات تولید شده در کرانه باختری را به عنوان “محصولات اسرائیلی” بپذیرد.

قطعنامه های شورای امنیت ، از جمله قطعنامه 2334 ، کرانه باختری را به عنوان سرزمین فلسطین به رسمیت می شناسد و استقرار یا تولید یا فروش کالا در منطقه را ممنوع می کند.

تشکیلات خودگردان فلسطین و اتحادیه عرب روز پنجشنبه با انتشار بیانیه های جداگانه سفر پمپئو به کرانه باختری و سفر وی به بلندی های اشغالی جولان و “قرائت کالاهای ساخت اسرائیل در کرانه باختری” را محکوم کردند.

انتهای پیام /