همه‌ چیز درباره پردرآمدترین ورزشکاران سال جهان

همه‌ چیز درباره پردرآمدترین ورزشکاران سال جهان

چطور تنیسور سوئیسی مسی و رونالدو را ترک کرد؟

به گزارش ایران تودی ، این روزنامه اعتماد به نفس وی نوشت: “ورزش های حرفه ای از مدت ها قبل با ثبات اقتصادی چشمگیر فعال بوده اند.” ارزش صنعت حتی از جنگ ، رکورد اقتصادی یا وقایع 11 سپتامبر فراتر رفت ، اما حضور کورونا شرایط را به طرز چشمگیری تغییر داد ، برای اولین بار در چهار سال ، ورزشکاران پردرآمد دنیا درآمد خود را از دست دادند. امسال این رقم به 3.6 میلیارد دلار رسید و انتظار می رود روند نزولی سال آینده ادامه یابد. زیرا برنامه مسابقات مطابقت نامشخص دارد و با حضور تماشاگران نمی توان اظهار نظر قطعی کرد. فقط چند روز صبر کنید و صبر کنید. نتایج مالی این ورزش برای برخی از لیگ ها متفاوت بود. حقوق بازیکنان MLB به شدت کاهش یافته است ، در حالی که بازیکنان NFL هنوز تحت تأثیر قرار نگرفته اند. در ایالات متحده یا اسپانیا برخی از فوتبالیست ها شاهد بودند که حقوق آنها 70 درصد کاهش می یابد ، در حالی که برخی دیگر حتی پرداخت نشده اند. تیم های سطح پایین مجوزهای رانندگی فرمول 1 را کاهش دادند و تیم های ثروتمند مجبور به سرقت حقوق بازیکنان شدند. بوکسورهایی مانند کونلو آلوارز و آنتونی جوشوا 30 میلیون دلار از دست دادند. در چنین شرایطی ، راجر فدرر که سال گذشته 106.3 میلیون دلار درآمد کسب کرده بود ، به دلیل کاهش حقوق توانست با مسی و کریس رونالدو کنار بیاید و در صدر لیست پردرآمدترین ورزشکاران سال 2019 قرار بگیرد. حدود 100 میلیون دلار از این مبلغ توسط اسپانسرهای این ورزشکار از جمله نایک ، اعتبار سوئیس (یک شرکت خدمات مالی چند ملیتی) ، بارلا (یک شرکت غذایی ایتالیایی) و رولکس پرداخت شده است.

بسکتبال با 35 ورزشکار در 100 کشور برتر ، همان امتیاز را دارد که در سالهای گذشته با 31 بازیکن در این لیست در فوتبال ، بیشترین تعداد در 19 سال را دارد. بازیکنان NFL نیز وجود دارند. اگر بازیکنان قراردادهای تضمینی به ارزش حدود 4 میلیارد دلار را امضا کنند ، حقوق آنها هیچ تاثیری در شروع فصل در پایان سال نخواهد داشت. اما در صورت لغو بازی ها ، جوایز و هدایای بازیکنان تغییر می یابد و فقط حقوق اساسی آنها در معرض خطر قرار می گیرد. MLB (لیگ بیس بال) بزرگترین ضربه را دریافت کرد. تنها بازیکن تیم 100 نفره لیگ ، کلینتون کارشاو مهاجم چلسی داجرز است. سال گذشته 15 بازیکن این لیگ در این لیست قرار داشتند. دلیل این امر این است که بازیکنان و دارندگان هنوز در چانه چگونگی پرداخت حقوق خود در سال 2020 چانه می زنند و این مسابقات وارد دهمین هفته تعویق خود می شود. بیگ کول برای قرارداد 9 ساله خود با نیویورک یانکی ها در ماه مه 12 میلیون دلار جیب دریافت خواهد کرد ، اما مانند همه بازیکنان کهنه کار ، در مجموع 286.500 دلار دریافت کرد.

در فوتبال آمریکا 14 ورزشکار ، 6 تن در تنیس ، 4 نفر در بوکس و گلف هر یک و 3 در مسابقات اتومبیلرانی حضور دارند. کانر کوهلی با 26 میلیون دلار درآمد و 48 میلیون دلار درآمد ، پنج سال نماینده مستقل پیشرفته صنایع کریکت و هنرهای رزمی در این لیست بوده است. با این حال ، هیچ یک از بازیکنان درایورهای NHL یا NASCAR نتوانستند به حداقل درآمد 21.9 میلیون دلار برسند تا در این لیست قرار بگیرند.

راجر فدرر که امسال در صدر این لیست قرار دارد ، اولین تنیسور تاریخ است که موفق به کسب عنوان می شود. این خبر خوبی برای تنیس است ، اما خبرهای بد نیز وجود دارد. بسیاری از کارشناسان و سازمان دهندگان بر این باورند که امسال هیچ تنیس مسابقه ای در جهان برگزار نمی شود و 400 ورزشکار حرفه ای از بیش از 70 کشور جهان دچار مشکل خواهند شد. همه در ایالات متحده در تلاشند راهی برای صرفه جویی در تقویم سالانه تنیس خود پیدا کنند. برنامه ای با حضور تنیس بازان تا 24 آگوست برنامه ریزی شده است.

پرداختهای قابل توجهی در تنیس از اول ژوئن هر سال پس از برگزاری سه چهار از چهار گراند اسلم انجام می شود. سال گذشته به طور متوسط ​​به هر تنیسور زن و مرد به طور متوسط ​​3.85 میلیون دلار پرداخت می شد.

رافائل نادال از اسپانیا در مصاحبه ای در این ماه گفت: “فکر می کنم سال 2020 عملاً برای تنیس تمام شده است و امیدوارم که استرالیا اوپن سال آینده برگزار شود.”

این لغو باعث کاهش درآمد بازیکنان شد. عدم توانایی یک ورزشکار در شرکت در مسابقات معتبر در هر مرحله که درآمد بازیکن را به همراه داشته باشد می تواند به کاهش گسترده منجر شود. فقط تعداد معدودی از بازیکنان از این کاهش ها مصون هستند.

گلف بازان ، مانند همتایان تنیس خود ، این روزها فقط در تابلوهای تبلیغاتی دیده می شوند. البته همین فیلم های ارائه شده به تایگر وودز کمک کردند تا رکورد 12 بار در لیست Forbes از پردرآمدترین ورزشکاران جهان را بشکند. اگرچه معاملات بازاریابی برای این دو ورزش مشابه است ، با توجه به فرم بازی که در یک منطقه بسیار بزرگ انجام می شود ، گلف به شروع نزدیکتر از تنیس است ، و مسافت اجتماعی را می توان به خوبی مشاهده کرد. تور PGA در تاریخ 11 ژوئن در تگزاس ادامه خواهد یافت.

ورزشکاران از 21 کشور جهان در لیست فوربس قرار دارند. تعداد ورزشکاران در ایالات متحده 68 نفر است که نسبت به سال گذشته شش امتیاز دارد. LeBron James با 88.2 میلیون دلار پردرآمدترین ورزشکار آمریکایی است.

بوکسور سنگین وزن تایسون فوری که با 57 میلیون دلار در جایگاه یازدهم قرار دارد در این لیست قرار دارد. در اسپانیا ، تحت رافائل نادال ، چهار نماینده با 40 میلیون دلار و جایگاه بیست و هفتم حضور دارند. فرانسه سه نماینده دارد ، Killian Mbabane مهاجم 19 ساله پاری سن ژرمن 33.8 میلیون دلار درآمد دارد. برزیل ، آلمان و ژاپن هر کدام دو نماینده دارند ، در حالی که 14 کشور دیگر 100 لیست دارند.

گردش مالی امسال نسبت به سال گذشته بیشتر بود اما 41 نام جدید به دلیل تأثیر کاهش دستمزدها به این لیست اضافه شد. تازه وارد به بالاترین رتبه ، بازیکن Philadelphia Eagles ، کارسون ونتز ، یک قرارداد چهار ساله به ارزش 128 میلیون دلار دارد و در 12 ماه اول 54 میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

راسل ویلسون بیشترین رنج را متحمل شد. بازیکن سیاتل سال گذشته 80 میلیون دلار درآمد کسب کرد و ششم به پایان رسید. وی قرارداد جدیدی به ارزش 65 میلیون دلار امضا کرد اما هیچ رقابتی در سال 2020 برگزار نشد و مجبور شد برای درآمد 15 میلیون دلاری وی 10 میلیون دلار تخفیف پرداخت کند.

لیونل مسی که در اواخر ماه مارس با بقیه تیمش در بارسلونا موافقت کرد که حقوق خود را برای 70 درصد بقیه کاهش دهد ، 20 میلیون دلار قرارداد تجاری امضا کرد. 100 ورزشکار برتر جهان 1/1 میلیارد دلار درآمد کسب کردند. از این 100 نفر ، 51 ورزشکار با نایک قرارداد دارند. یکی از گرانترین معاملات نایک ، معامله 30 میلیون دلاری با LeBron James است. آدیداس با استفاده از برند Reebok 16 ورزشکار در 100 کشور برتر دارد. فوربس 13 ورزشکار را تحت حمایت پپسی ، گیتاراد و كوه شبنم شناسایی كرده است. براساس گزارشی که اخیراً توسط دو شرکت Circle Marketing انجام شده ، پیش بینی می شود هزینه های نظامی حامیان مالی امسال 37 درصد کاهش یابد. براساس این گزارش ، عملیات برای دو ماه گذشته به حالت تعلیق در آمده است و هیچ تصمیمی برای سال آینده اتخاذ نشده است.

در بخش بانوان ، نائومی اوزاکا با کسب 37.4 میلیون دلار رکورد درآمدی زنان را بدست آورد و ماریا شاراپووا و سرنا ویلیامز را شکست داد. این در حالی است که برخی از رشته ها ، مانند فوتبال بانوان ، هنوز به اندازه مردان سودآور نیستند. با این حال ، تنیس به این شکل نیست و زنان و مردان همان را می پردازند ، بنابراین ورزشکاران زن توانستند در این رشته وارد لیست شوند. به عنوان مثال ، در NBA ، ورزشکاران مرد 100 برابر بیشتر از همتایان زن خود در بسکتبال آمریکا کسب می کنند.

این واقعیت که اوساکا و ویلیامز در لیست امسال با هم هستند ، اولین بار از سال 2016 است که دو زن به طور همزمان ظاهر شده اند. در همان سال ، ویلیامز و شاراپووا لیست را نهایی کردند. در سال 2017 و 2019 ویلیامز تنها زن لیست بود. این ورزشکار به دلیل تولد فرزندش در سال 2018 در هیچ دوره ای از مسابقات شرکت نکرد و در رده بندی قرار نگرفت. میانگین سنی 100 کشور برتر دنیا 30 سال است. فیل میکلسون ، یک بازیکن گلف باز آمریکایی که سال آینده 50 ساله می شود ، قدیمی ترین ، تایگر وودز 44 ساله است. دو بازیکن NFL با سن 42 و 41 سال نیز در این لیست قرار دارند.

در 19 سالگی ، زیون ویلیامسون جوانترین ورزشکار پردرآمد جهان است که 27.3 میلیون دلار درآمد دارد. بیستمین سالگرد خود را در ماه ژوئیه جشن می گیرد. 10 از 100 ورزشکار پردرآمد جهان زیر 25 سال سن دارند. مسئله دیگری که تحت تأثیر لیست امسال قرار نمی گیرد این است که ورزشکاران از نظر خیریه قوی هستند. ورزشکاران پردرآمد با توجه به شروع تاج امسال مبلغی بیشتر از گذشته به امور خیریه اهدا کرده اند. ده ها ورزشکار در ایالات متحده مبلغ 52 میلیون دلار برای تغذیه گرسنه آمریکایی ها پرداخت کرده اند. “آمریکایی ها و گلف بازان برای کمک به افراد نیازمند در مراسم های جداگانه حدود 800،525،000 دلار جمع آوری کردند.”

انتهای پیام