بین الملل

نجفی: شهید فخری‌زاده بدست تروریست‌های رژیم صهیونیستی ترور شد

چهل و هفتمین نشست شورای وزیران خارجه کشورهای عضو OIC با شعار “متحد علیه تروریسم برای صلح و توسعه” با حضور 51 هیئت نمایندگی از کشورهای عضو در 28 دسامبر 2016 در نیامی نیجر افتتاح شد. . در این جلسه ، رضا نجفی ، مدیرکل صلح و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه که ریاست جلسه را بر عهده داشت ، به تشریح مواضع کشور در مورد مهمترین موضوعات منطقه ای و بین المللی و موضوعات مورد بحث پرداخت. .

نجفی در سخنان خود از موضع امت اسلامی که قیام فرانسه را محکوم و به حرم مطهر پیامبر (ص) توهین کرد ، ستایش و حمایت کرد: “مسلمانان قربانیان اصلی فرقه نفرت (وهابیون)” هستند که توسط قدرت های استعمارگر ایجاد شده و توسط مزدورانشان تبلیغ می شود. توهین به مسلمانان و مقدسات آنها باید توسط جناح افراطی که آنها از طریق فرصت طلبی و سو abuse استفاده از آزادی بیان افشا می کنند ، جنایات شنیع تلقی شود. “

وی با تأکید بر حمایت خود از آرمان فلسطین و مردم آن به عنوان اساسی ترین مسئله در جهان اسلام ، متعهد شد که تلاش ها را برای استفاده از حقوق مسلم فلسطینیان از جمله بازگشت پناهندگان و ایجاد یک کشور مستقل در تمام سرزمین های اشغالی فلسطین تشدید کند. پایتخت قدس مقدس توضیح داده شد.

نجفی با ابراز نگرانی جدی از تصمیم برخی کشورهای عضو برای عادی سازی و برقراری روابط با رژیم صهیونیستی ، گفت: هرگونه تعامل با رژیم جعلی و غیرقانونی صهیونیستی که زندگی آنها مملو از 60 سال جنایت ، کشتار ، شکنجه و اخراج هزاران فلسطینی است. “این خیانت به مسلمانان و نقض اصول اساسی سازمان همکاری اسلامی تلقی می شود و ضربه جدی به وحدت کشورهای عضو این سازمان و امت اسلامی وارد می کند.”

وی اقدامات یک جانبه ایالات متحده ، از جمله تروریسم اقتصادی علیه کشورهای در حال توسعه را به عنوان ابزاری برای سیاست خارجی ایالات متحده در شرایط دشوار کنونی به ویژه در زمینه بیماری عروق کرونا ویروس قلب ، که دسترسی به خدمات پزشکی را محدود می کند ، محکوم کرد. وی گفت: “همه گیری یک مشکل است.”

“ما از ادامه چنین اقدامات و اقدامات غیرقانونی ، که در خط مقدم نقض تعهدات دولت ایالات متحده تحت پیمان منع جامع آزمایش هسته ای هستند ، به شدت نگران هستیم. این اقدامات می تواند عواقب جدی برای صلح و امنیت بین المللی و توسعه داشته باشد. وی افزود: “تغییر در رویكرد دولت آمریكا مستلزم آن است كه كشورهای اسلامی به طور جمعی مصمم به محافظت از وحدت خود برای حل مشكلات خود باشند و امنیت را در كشورهایی كه سرنوشت وابستگی آنها به بیگانگان بستگی دارد ، به ارمغان نمی آورد.” ما از همه می خواهیم که به عنوان تنها راه سازنده و سازنده برای حل اختلافات وارد گفتگو شوند. با هم آینده ای بهتر برای منطقه خود خواهیم ساخت. اعضای سازمان همکاری اسلامی به عنوان یکی از پایه های جمهوری اسلامی ایران ، به اصول و روابط دوستانه آن اعتقاد دارند. “آدری کشورهای اسلامی را در خط مقدم سیاست خارجی قرار داده و همیشه یک مبتکر و مدافع صلح و امنیت در خلیج فارس ، یمن ، سوریه ، عراق ، لبنان و سایر مناطق بوده است. “

نجفی در پایان سخنان خود گفت که تعداد کمی از اعضای این سازمان با افشای روابط پنهانی خود با رژیم صهیونیستی به امت اسلامی خیانت کردند. دیروز یک دانشمند ایرانی توسط مزدوران اسرائیلی کشته شد که ممکن است مربوط به خیانت این کشورها باشد. ما این اقدام تروریستی ناجوانمردانه را به شدت محکوم کرده و یادآوری می کنیم که زمان در حال اتمام است.

وی افزود: چهل و هفتمین نشست شورای وزیران خارجه کشورهای عضو OIC به مدت دو روز ادامه خواهد داشت و ریاست جلسه به مدت یک سال در اختیار نیجر قرار خواهد گرفت. در جلسات وزرای خارجه ، همراه با مباحث عمومی و سخنان سران هیئت ها ، پیش نویس قطعنامه هایی در دستور کار جلسه تصویب خواهد شد. در این جلسه موضوع انتخاب دبیرکل جدید سازمان همکاری اسلامی که از اهمیت بالایی برخوردار است ، مورد بحث و تصمیم گیری قرار خواهد گرفت.

311311