عمومی

«بازدارندگی همه‌جانبه» در پاسخ به ترور شهید فخری‌زاده

هدف اصلی از یک عملیات تروریستی ممکن است ضربه زدن به یک فناوری محلی یا حذف دانشمند هسته ای نباشد ، بلکه ایجاد یک تغییر ناگهانی در دوره سیاسی پیش رو و هدایت آن است. هدف یک عملیات تروریستی ممکن است واکنشی باشد که برخی آن را “بازدارنده” می دانند.
موارد بسیاری وجود داشته است که نیروهای امنیتی / نظامی یک کشور دشمن برای بر هم زدن معادلات سیاسی و غرق کردن یک کشور رقیب در یک جنگ نظامی گسترده یا اجماع بین المللی ، عملیات “پرچم دروغ” را علیه منافع خود یا متحدان خود انجام داده اند. یکی جدید ایجاد کنید.

جان بولتون که چند سال پیش از برنامه خود برای حمله به ایران دفاع کرد ، گفت که می داند جنگ با ایران می تواند منطقه را برای مدت 20 سال تثبیت کند و ایالات متحده را در باتلاقی بدتر از عراق فرو برد ، اما این “هزینه ای” است که ما حاضر به پرداخت آن هستیم. . موفقیت سیاسی برای او گران تمام شد.

اگر نیروهای سلطه طلب و جنگ طلب فقط از “هزینه” می ترسیدند و بر اساس “واکنش” طرف مقابل عقب نشینی می کردند ، البته امروز شاهد این همه تخریب ، خشونت و تروریسم در منطقه و جهان نبودیم.
البته این بدان معنا نیست که ایران امروز نباید به ترور دولتی اسرائیل و متحدانش پاسخ دهد. اگر یک تحلیل منطقی از کارشناسان کشور و نتایج محاسبات استراتژیک ، نظامی و دیپلماتیک نیاز به پاسخ نظامی داشته باشد ، جامعه از این تصمیم حمایت می کند.

به نفع شهروندان ما نیست که سعی کنند با هشدار فوری و تجزیه و تحلیل سطحی و محاسبات انگشتی غیرحرفه ای و یک فضای احساسی ، مقامات سیاسی و نظامی کشور را تحت فشار قرار دهند تا بلافاصله وارد درگیری نظامی در شبکه های اجتماعی شوند.

عصبانیت ما از جنایات نیروهای سلطه طلب ، استعمار و تروریست و دولتهای فاسد در منطقه مربوط به دیروز و امروز نیست. در طول تاریخ ، ما یاد گرفته ایم که چگونه از اقتدار و عقلانیت برای جلوگیری از ترور دشمن استفاده کنیم ، و این همیشه رمز ثبات کشور ما بوده است.

امروز ، بیایید تمام اهداف سیاسی و استراتژیک این عملیات تروریستی دشمن را بررسی کنیم ، پیامدهای آن را تعیین کنیم و اجازه دهیم پاسخ ما واقعاً همه اهداف کوتاه مدت و بلند مدت آنها را خنثی و خنثی کند.

* منتشر شده در کانال تلگرامی نویسنده. آذر استفاده