عمومی

لزوم رعایت تعرفه‌های پزشکی کردستان در انجام اعمال جراحی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، عیسی هواسی بعدازظهر سه شنبه در اجرای تأکیدات ریاست عالی سازمان بازرسی کل کشور و در ادامه سلسله بازدیدهای سرزده نوروزی، از آخرین وضعیت خدمت‌رسانی بیمارستان کوثر به عنوان اصلی ترین مرکز ترومای استان بازدید کرد.

وی ضمن حضور در بخش‌های اورژانس، ارتوپدی، بخش‌های بستری و ICU و استماع مطالبات و شکایات مردمی در خصوص نحوه انتقال مصدومین سوانح جاده‌ای به بیمارستان، اخذ برخی هزینه‌های درمانی، تأخیر در انجام فعالیت‌های درمانی بیماران اورژانس، کمبود تخت و ازدحام در اورژانس بیمارستان و غیره تذکرات لازم برای تکریم هرچه بیشتر بیماران و همراهان داد.

وی بر تسریع در رسیدگی به بیماران اورژانسی، لزوم انجام تمامی خدمات قابل ارائه به بیماران از جمله سونوگرافی و «ام آر آی» و غیره، افزایش دقت در عملیات تریاژ، رعایت دقیق‌تر بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، لزوم پذیرش بیماران با وزن بالای ۱۰۰ کیلوگرم در بخش «ام آر آی» و همچنین عدم اخذ هزینه‌های مازاد بر موارد قانونی از مصدومان حوادث و تصادفات تاکید کرد.

وی در ادامه ضرورت استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌ها و فضای مناسب بیمارستان کوثر در خصوص افزایش سطح کمی و کیفی خدمات‌رسانی به مردم استان، ارتقای درآمدهای حوزه توریسم درمانی برای افزایش بهره‌وری و منابع مالی برای ایجاد بخش‌های جدید و به روز رسانی تجهیزات پزشکی و همچنین استفاده از ظرفیت بخش VIP این بیمارستان را بسیار حائز اهمیت دانست.

هواسی با تاکید ویژه بر لزوم رعایت تعرفه‌های پزشکی در انجام اعمال جراحی و بیمارستانی، عنوان کرد: اگرچه عمده پزشکان، جراحان و کادر درمان افرادی دلسوز و دغدغه‌مند جامعه هستند، اما در پاره‌ای از موارد، شکواییه‌هایی مبنی بر اخذ وجوه مازاد و به اصطلاح زیر میزی توسط تعداد محدودی از پزشکان و ایراد آسیب به وجه حوزه بهداشت درمان گزارش می‌شود که ضمن هشدار جدی به این اشخاص، از عموم مردم تقاضا کرد موارد تخلفات و سو جریانات را از طریق سامانه اینترنتی ۱۳۶ به سازمان بازرسی کل کشور منعکس نمایند.

عیسی هواسی در پایان ضمن قدردانی از زحمات پزشکان کادر درمان و پزشکی استان کردستان افزایش تعداد کادر درمانی و توجه ویژه به جبران زحمات و مطالبات به حق این قشر را موجب بهبود خدمت رسانی و افزایش تمرکز این قشر زحمتکش در انجام رسالت خطیر خود دانست و از آمادگی بیش از پیش بازرسی کل استان برای همکاری در حل مشکلات و معضلات حوزه بهداشت و درمان استان کردستان خبر داد.

در خلال این بازدید و با تقاضای بازرس کل استان، مانور اجرای کد ۹۹ (حضور کادر احیا) صورت پذیرفت که حضور اعضای این تیم ظرف مدت یک دقیقه در اتاق احیا مورد تقدیر وی قرار گرفت.