اقتصادی

طلا نمی تواند رکورد را بشکند – ایران تودی

قیمت طلا در معاملات چهارشنبه سقوط کرد زیرا سرمایه گذاران جهانی سعی کردند از افزایش روز گذشته قیمت ها استفاده کنند.

طلا برای تحویل فوری 0.4 درصد کاهش یافت و به 1720.91 دلار در هر سهم رسید. به گزارش ایران تودی ، روز جمعه اونسه در تجارت سنگاپور است. معاملات سهام روز سه‌شنبه 1.9 درصد افزایش یافت و به 1746 دلار و 50 سنت رسید. در بازار معاملات آتی ایالات متحده ، طلا با 1.1 درصد کاهش به 1.749.90 دلار در هر سهم رسید. هر اونس رسید.

به گفته جفری هالی ، تحلیلگر ارشد بازار OANDA ، طلا در تلاش است تا قیمت خود را در صدر دامنه معاملات خود تحکیم کند ، اما اخبار بسیاری از مبهم و متناقض همچنان به حمایت از قیمت این فلز گرانبها ادامه می دهد. بازار طلا سودآور بوده و دلیل افزایش اخیر قیمت طلا اقدام بانک مرکزی آمریکا برای تحویل بسته نجات 2 تریلیون دلاری بوده است.

اقدامات محرک اقتصادی دولت و بانک مرکزی تقاضای طلا را افزایش می دهد. علاوه بر این ، نرخ بهره پایین باعث کاهش هزینه های نگهداری این فلز گرانبها و افزایش جذابیت سرمایه گذاری در آن می شود.

بازار سهام بورس آسیا ماه گذشته به دلیل علائم نگران کننده از رکود اقتصادی که نزدیک به یک رکورد بالا متوقف شده اند متوقف شده است و باعث خوش بینی سرمایه گذاران در مورد کند شدن شیوع کرونا ویروس شده است.

برداشت از دارایی های پرخطر پس از آن منتشر شد که صندوق بین المللی پول گزارشی را منتشر کرد که رشد منفی سه درصدی در اقتصاد جهان را تا سال 2020 به دلیل شیوع بیماری همه گیر کرونا ، بدترین رکود پس از رکود بزرگ پیش بینی می کرد.

براساس گزارش رویترز ، این بیماری تاکنون بیش از 1.9 میلیون نفر را آلوده کرده است که منجر به کشته شدن 120.670 نفر شده و کشورها را مجبور به قرنطینه و متوقف کردن فعالیت های اقتصادی برای جلوگیری از شیوع بیشتر می کند.

در سایر فلزات گرانبها ، پالادیوم با 0.2 درصد کاهش به 2221.62 دلار در هر سهم رسید. هر اونس رسید. پلاتین برای تحویل فوری 1 درصد افزایش یافت و به ازای هر سهم به 372.37 دلار رسید. هر اونس رسید. یک اونس نقره برای تحویل فوری 1 درصد کاهش یافت و به 15.65 دلار رسید. هر اونس رسید.

انتهای پیام