علمی و پزشکی

دلار بخریم یا نه؟ – ایران تودی

امیرحسین کریم زاده با اشاره به اینکه بازارهای اصلی از جمله طلا ، سکه ، دلار و مسکن به سقف قیمت رسیده اند ، اظهار داشت: ممکن است قیمت دلار تا مرز 23 هزار تومان سقوط کند. نرخ واقعی دلار 20 هزار تومان بود و نوسانات می تواند از 17 هزار تومان تا 23 هزار تومان باشد.

وی ادامه داد: بودجه بسته برای سال آینده 11 هزار و 500 تومان است و بازار آزاد حدود 20 درصد بالاتر از این نسبت است. کمتر از 15000 تومان دلیل نمی شود.

وی گفت: “در پایان سال مالی چین ، اواخر دسامبر و اوایل ژانویه و با نزدیک شدن به سال نو ، تقاضا برای دلار افزایش می یابد و دلار نوسان می کند.” در هر صورت ، شخصیت کلی دلار در حال کاهش است. همچنین ، اگر دلار سقوط کند ، سکه و طلا نیز سقوط می کنند.

کریم زاده افزود: باید انتظار داشته باشیم که قیمت طلا ، سکه و دلار تا پایان امسال کاهش یابد. به نظر می رسد انتخابات امسال در ایران از افزایش نرخ دلار تا پایان سال جلوگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت مسکن بالا است و مردم قدرت خرید خود را از دست داده اند.

این اقتصاددان با اشاره به وضعیت مثبت در بازار سرمایه گفت: اصلاحات بازار سرمایه به پایان رسیده است ، انتظار داریم روند خوبی برای بازار سرمایه در ماه های دسامبر و ژانویه داشته باشیم. البته نباید این واقعیت را نادیده بگیریم که روند سهام در همه بازارهای سرمایه قابل پیش بینی نیست.

کریم زاده در خاتمه گفت: خرید دلار تا پایان سال توصیه نمی شود. زیرا در حال حاضر ثبات در این بازار وجود ندارد. کالاهای متعلق به 4200 ارز در حال حاضر منحل می شوند. تنها محصول نفتی که گران نمی شود ، گازوئیل است. در صورت افزایش قیمت این فرآورده نفتی ، حمل و نقل و بورس سهام بهتر خواهد شد. بنابراین ، شاهد تورم خواهیم بود.

223224