عمومیکسب و کار ایرانیان

طراحی بروشور دارو در اصفهان

صنعت طراحی چاپ بسته بندی جعبه دارویی یک صنعت بزرگ و پیچیده است که باید از امنیت بالایی برخوردار باشد.  برای اینکه با طراحی بروشور در اصفهان و بطور کلی صنعت چاپ بسته بندی جعبه دارویی بیشتر آشنا شوید بد نیست در ادامه مقاله چاپ بسته بندی جعبه دارویی با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در این زمینه به دست آوریم. معمولا انواع داروها در جعبه دارو عرضه می شود و داخل این جعبه بروشور دارویی که حاوی اطلاعات دارویی است وجود دارد. رعایت اصول بهداشتی در بسته بندی اقلام دارویی و زیبایی و ظرافت آن نقش بسزایی در جلب توجه مشتریان و جلب اعتماد آنها و فروش بیشتر دارد.

طراحی بروشور دارو در اصفهان

چاپ بسته بندی جعبه دارویی و چاپ بروشور دارو بر اساس استانداردهای وزارت بهداشت همراه با طراحی خلاقانه و حرفه ای در سایزها و طرح های مختلف در شبکه چاپ انجام می شود. طراحی بسته بندی دارو  به طراحی و ایجاد یک بسته زیبا و مقاوم برای انواع مواد دارویی مثل قرص، پماد، آمپول، کپسول و … گفته می‌شود.در تجارت داروسازی، بسته دارو از تولید تا استفاده نهایی آن بسیار مهم و ضروری است. یک بسته بندی خوب و استاندارد همیشه می‌تواند مشتریان را جذب کند و به کسب و کار جانی دوباره ببخشد.بسته بندی مناسب دارو نه تنها دارو را آسیب فیزیکی حفظ می‌کند بلکه به محیط زیست نیز آسیب نمی‌رساند.

محصولات بهداشتی و دارویی بخش بسیار مهمی از زندگی انسان‌های امروزی را در بر گرفته‌اند. در واقع، داروهای حساس باید طوری بسته‌بندی شوند که در برابر نور و آب آسیب نبیند. هنگامی که صحبت از طراحی بسته‌بندی دارویی می شود، بسته بندی باید استانداردهای کیفی سازمان دارو و غذا را داشته باشد.خوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی روش‌های مختلف و متریال‌های گوناگونی برای برای طراحی تخصصی بسته بندی انواع داروها و چاپ آن‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. با استودیو سلام گرافیک همراه باشید. چرا طراحی بسته بندی دارو مهم است؟ صنعت بسته‌ بندی از جمله صنایع بسیار پرسود است.

بازار بسته بندی دارویی نیز حوزه‌ای جذاب برای این صنعت است. بسته بندی مواد دارویی اهمیت بسیار بالایی دارد و باید حتماً مطابق با استانداردهای جهانی و منطقه‌ای انجام شود. بهتر است اشاره داشته باشیم که هدف از بسته بندی داروها الزاماً افزایش فروش آن‌ها و جلب نظر مخاطبان نیست؛ بلکه بسته بندی باید متناسب با نوع دارو و افراد مصرف‌کننده آن انتخاب شود بسته بندی مناسب داروها نه تنها زیبایی و کاربردی ظاهری محصول را افزایش می‌دهد، بلکه می‌تواند موجب تسهیل روند انبار کردن و ارسال داروها نیز شود. خوشبختانه شرکت‌های زیادی در زمینه طراحی بسته بندی محصولات گوناگون از جمله دارو فعالیت دارند که می‌توانید انجام سفارش خود را به آن‌ها بسپارید.

یکی از موارد مهمی که باید در بسته بندی داروها با جعبه‌های مقوایی و کارتن به آن توجه داشت جنس بسته بندی مورد استفاده است. کارتن‌هایی که برای بسته بندی مورد استفاده قرار می‌گیرند نه تنها باید در برابر رطوبت، ضربه، و نور خورشید مقاوم باشند، بلکه باید مطابق با استانداردهای سازمان بهداشت نیز طراحی و ساخته شوند. معمولاً در انواع بسته بندی‌های دارویی از مقواهایی خاص با نام ایندر برد استفاده می‌شود. این مقواها را در بازار می‌توانید با نام مقواهای بهداشتی یافت کنید که در گرماژهای مختلف تولید می‌شوند. به دلیل آنکه در اکثر مواقع دارو به دلیل استفاده از بسته بندی اولیه با مقوا تماس مستقیم ندارد، از مقوای پست طوسی برای بسته بندی دارو استفاده می‌شود.

امروزه بیش‌تر از جعبه‌های لمینتی باکیفیت که از لایه‌های کاغذ، آلومینیوم، و لایه‌های نازک‌تر پلی اتیلن ساخته شده‌اند استفاده می‌شود. استفاده از این جعبه‌ها به دلیل مقاومت بالا در برابر آب، نور، و شرایط آب و هوایی بسیار مناسب است. شهر اصفهان با بیش از 300 قلم از صنایع دستی دنیا را متعلق خود کرده است؛ به همین دلیل به نصف جهان معروف است. برای چاپ بسته بندی صنایع دستی ایران از لیست چاپخانه‌های شهر اصفهان استفاده کنید تا از اوج هنر و ظرافت بهره‌مند شوید. چاپ بسته بندی چوبی از دیگر کار‌های دشوار در زمینه چاپ و طراحی است، برای چاپ بسته بندی‌های چوبی بهتر است از چاپخانه‌های برتر اصفهان استفاده کنید.

بهترین چاپخانه‌های اصفهان بعد از دیزاین بسته بندی نوبت به چاپ می‌رسید، ما در اینجا بهترین چاپخانه‌های اصفهان را به شما معرفی کرده‌ایم. لازم به ذکر است که ویژگی‌های عالی ترین چاپخانه اصفهان را برای شما بازگو کنیم. فلکسی یا فلکس سازه ای است که درتابلو های سر درمغازه ها، مراکز خرید، تابلوهای عابر پیاده، برخی از بیلبوردها وبه طور خلاصه برای تابلوهایی که لامپ مهتابی دارند استفاده میشود. فلکسی نور را ازخود عبور می دهد درحالیکه بنر این قابلیت را ندارد وبایستی ازجلو به بنر نور تابانده شود. به دلیل وجود لامپ مهتابی در فلکسی معمولا کمی تیره تر چاپ میشود.

پس از تعیین ابعاد محصول و محتویات، ابعاد جعبه شامل طول، عرض و ارتفاع قابل محاسبه است. این کار توسط نرم افزارهای مختلفی از جمله نرم افزار اتوکد انجام می شود. پس از تهیه خط قالب توسط این برنامه می توان آن را برای نرم افزارهای دیگر خروجی گرفت. پس از آماده سازی ابعاد و خط جعبه، اکنون نوبت به طراحی ظاهر جعبه می رسد که نیاز به طراح مجرب دارد. معمولا جعبه های دارویی که برای بسته بندی قرص و کپسول استفاده می شود، مستطیل شکل و جعبه های دارویی که حاوی شیشه های دارو هستند، مکعبی مستطیلی هستند. همچنین لازم است تا روی شیشه دارو نیز برچسب گذاری انجام شود.

کارشناسان داروسازی معتقدند اکثر داروهای ایرانی کیفیتی مشابه داروهای مشابه خارجی خود دارند. اما چون بسته بندی نامناسبی دارند نمی توانند اعتماد مصرف کنندگان را جلب کنند. به همین دلیل در طراحی بسته بندی محصولات دارویی نه تنها باید اصول بسته بندی دارو را در نظر گرفت، بلکه باید از کیفیت مناسبی نیز برخوردار باشد. یکی از عوامل مهمی که فرآیند چاپ بسته بندی جعبه دارویی را کند می کند، عدم یکنواختی زمان چاپ است. بنابراین توصیه می شود در مدت زمانی که چاپ بسته بندی انجام می شود مراقب باشید چیزی از قلم نیفتد. پس از اتمام مراحل چاپ، بسته های آماده شده را به دقت بررسی کنید تا از عدم وجود مشکل در آنها مطمئن شوید.

توجه داشته باشید که در طراحی و چاپ بسته بندی دارو، هیچ صفحه ای از قلم نیفتاده باشد و علاوه بر این، روی آثار چاپی، فونت های ناخوانا وجود نداشته باشد. یکی از موثرترین فناوری ها در این زمینه دوربین های اسکن هستند. این دوربین ها قادرند تمامی مراحل کار را به دقت اسکن کرده و شما را از هرگونه مشکل مطلع کنند. در واقع از این دوربین ها برای کنترل کیفیت محصول استفاده می شود. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که نوع دستگاه چاپ باید با توجه به رنگ ها و تصاویر طراحی شده برای بسته بندی مشخص شود. از جمله دستگاه های مورد استفاده برای چاپ بسته بندی می توان به دستگاه های افست و فلکسو اشاره کرد.