عمومی

زمستان سختی و رنج با پایان زمستان طبیعت رو به پایان است

دکتر حجت الاسلام والمسلمین. حسن روحانی ، در پیام نوروزی خود به مناسبت فرارسیدن سال 1400 ، با بیان اینکه این زمستان سختی و رنج بود ؛ وی با پایان یافتن زمستان ، طبیعت به پایان می رسد ، وی تأکید کرد: ماه نوروز ، امسال در دفتر ملت ایران نوید آغاز یک فصل سعادت ، پیروزی و پیشرفت است. به لطف این صبر و مقاومت ، به لطف خدا ، همه چیز برای ایرانیان در دورانی پر از سعادت ، سازندگی ، آبادانی و شکوفایی آماده شد.

متن پیام نوروز رئیس جمهور به شرح زیر است:

به نام خدا

یا خالق قلبها و تصاویر؛ یا ارباب شب و روز؛ یا محول الحول و الاحوال؛ ما را به بهترین زمان ها برسان

به همه بزرگان ایران ، پیر و جوان ، در اوایل دهه 1400 ؛ زنان و مردان ، به ویژه پرستاران و پزشکان و کلیه کادر پزشکی. کشاورزان و کارگران مبارزان و مرزبانان سراسر دنیا و همه دوستان ایران را تبریک می گویم.

امسال که در میانه دو روز خوش بزرگ ، ایام نوروز ، ولادت شهیدان ابی عبدالله الحسین (علیه السلام) و ولیعصر ، امام زمان (عج) و ادب امام عدل و اومی واقع شده ، این روزهای موفق به رهبر معظم انقلاب ، مراجع تقلید بزرگ و تبریک به همه مسلمانان.

امسال پایان زمستان طبیعت و آغاز زمان نور و گرما و دوره شکوفایی و سرسبزی طبیعت است. با پایان یافتن یک دوره ، دوره های دشوار و دشوار تاریخ زندگی مردم ایران مصادف شد. سه سال جنگ اقتصادی بی رحمانه و ظالمانه علیه ملت ایران ؛ جنگی که هیچ ملتی در تاریخ معاصر تجربه نکرده است با مقاومت آن ملت پایان می یابد.

علاوه بر شدت جنگ اقتصادی ، سال گذشته ملت ایران مانند سایر ملت ها با ویروس خطرناکی روبرو شد که بار تحریم ها و جنگ های اقتصادی را برای ایرانیان دوچندان کرد. ملت ایران که از کمکهای معمول جهانی برای مبارزه با این بیماری همه گیر محروم بود ، به جنگ کرونا رفت که حتی نمی توانست از ثروت خود در بانکهای خارجی استفاده کند. افت شدید قیمت نفت و تحریم نفتی باعث بدترین سال در سال 1360 سال با درآمد 1399 نفت شده است. در 42 سال پس از پیروزی انقلاب ، من سال 1399 را از نظر مشکلات اقتصادی و محدودیت ها به یاد نمی آورم.

اما از سوی دیگر؛ این یک فصل سخت و سرد است و یک فاجعه بزرگ و جنگ در چندین جبهه مختلف به طور همزمان است. به برکت حماسه صبر و استقامت ملت ایران ، به بخشی درخشان و باشکوه از تاریخ ایران تبدیل شده است.

عظمت این حماسه زمانی مشخص می شود که بدانیم دشمن شیطانی ما چه هدف را دنبال می کند و چه برنامه هایی برای ایران عزیز دارد. شرم آورانه از حداکثر فشار صحبت می کنند ، آنها تمام تلاش خود را کردند تا به دنبال فروپاشی اقتصاد ایران باشند. البته این فشار در زندگی مردم با درد فراوان احساس می شد ، اما مردم ما را خسته نمی کرد. آنها ضربه زدند ، اما البته آنها به هدف خود نرسیدند. و من همه ما را نمی شناسم. سرانجام آنها رفتند و در ایران ماندند. اقتصاد ایران همچنان سربلند و تقویت شد. مردم ایران باقی ماندند و حماسه مقاومت بی نظیر این ملت در تاریخ ملت ها جاودانه شد. در سالی که اقتصاد جهانی 3.3 درصد کاهش تولید داشته است و اکثر اقتصادهای قدرتمند جهان نسبت منفی 5 تا منفی 10 درصد را می بینند ، رشد مثبت علی رغم تاجگذاری و ادامه جنگ اقتصادی افزایش یافته است. در یادداشتهای درخشان خود ، و مردم ما شاهد اثرات جهشی در پرتو احتیاط و امید در پنجشنبه های آغازین هر هفته بودند. همه این اکتشافات نتیجه تعامل سازنده با جهان بود و بهره برداری از درآمد نفت توسط صندوق توسعه ملی این زیرساخت ها و سرمایه گذاری های تجاری را فراهم کرد.

در معضل زندگی در این روزها ، مظاهر همدلی و زندان و کمک وفادارانه ایرانیان بار دیگر عمق همبستگی و اتحاد این ملت را نشان داده است. در روزهای شیوع ، بلوغ و مسئولیت اجتماعی ملت ایران در رعایت اقدامات بهداشتی و تغییر سبک زندگی به یکی از مظاهر فرهنگ ایرانی تبدیل شد.

در حوزه سلامت ، یک خانواده بزرگ سلامت حماسه ها و فداکاری ها را خلق کردند و شهدای زیادی را تقدیم کردند دانشمندان ، مهندسان ، کارآفرینان و شرکت های دانش بنیان در زمینه تولید تجهیزات پزشکی ، داروها و واکسن ها خوش درخشیده و باعث افتخار ملت ایران شده اند.

خدا را شکر این سختی و رنج زمستانی است. طبیعت با پایان زمستان به پایان می رسد. تعطیلات امسال نوروز نوید آغاز یک فصل سعادت ، پیروزی و پیشرفت در دفتر ملت ایران را می دهد. به لطف لطف خدا و این صبر و مقاومت ، همه چیز برای ایرانیان آماده شده است برای دوره ای پر از سعادت ، سازندگی ، شکوفایی و رفاه.

امروز در آن سوی دنیا ، خیانتکاران این ملت از تریبون شرم و جاه طلبی سقوط کرده اند و ملت بلند قامت ، مغرور و سرزنده ایرانی از بهار و بهار طبیعت استقبال کرده اند. زندگی

امروز دشمنان ملت اذعان کرده اند که با زبان بزرگ ، تهدید و تحریم نمی توان با ملت بزرگ ایران گفت. بنابراین ، پس از سه سال شکست ، آنها مجبور به بازگشت به مسیر تعامل سازنده با ملت ایران می شوند.

امروز ملت ایران به استقبال بهار طبیعت و بهار زندگی آمده اند و سرمایه گذاری های ارزشمندی که طی هشت سال گذشته جمع کرده است ، پشتوانه و توشه راه او برای شکوفایی و شکوفایی است.

طی هشت سال گذشته ، ما سرمایه های سیاسی ارزشمندی را در زمینه سیاست های بین المللی جمع کرده ایم که در نتیجه پیروزی های پی در پی در سازمان ملل ، شورای امنیت و دادگاه لاهه حاصل شده است. امروز ما یک ارتباط گسترده ، عمیق و استراتژیک با جهان داریم و دشمنان ما در مواضع خود در برابر ما منزوی و ناتوان هستند.

در این هشت سال علی رغم اینکه همیشه از منابع مالی خود محروم بوده ایم ، گامهای بزرگ و تاریخی در زمینه توسعه زیرساختهای لازم برای توسعه کشور برداشته ایم. تأمین گاز و گاز ، پالایش نفت و پتروشیمی ، صنعت برق و آب ، ارتباطات و اینترنت ؛ سلامت ، شرکت های دانش بنیان جهش های بزرگ و تاریخی انجام داده اند تا زمینه توسعه کشور را در زمان شکوفایی و شکوفایی فراهم کنند.

در این هشت سال ، بخش های کشاورزی و صنعتی و خدماتی ما رشد و بالغ شده و آماده رقابت در بازارهای جهانی با قدرت و قدرت بیشتری در دوره جدید هستند.

در این هشت سال ، ایران از واردات بنزین و سوخت دیزل به یک صادر کننده تغییر کرده است. در آستانه خودکفایی گندم ، برنج و شکر است. و بر اساس این زیرساخت ها ، کشور در آستانه ورود به دوره رفاه و ثبات اقتصادی است و از سال 1999 ، آب ، برق و گاز برای خانواده های کم درآمد که عموما کم درآمد هستند ، رایگان است.

ما در سال های 93-96 چهار سال با هم چنین تجربه ای داشتیم. در زمانی که پس از رکود عمیق شاهد بازگشت به رشد اقتصادی و شکوفایی هستیم و حتی در سال 2016 نیز ایران به بالاترین رشد اقتصادی در جهان دست یافت. دوره ای که تورم به طور متوسط ​​11.5 درصد بود و بیشتر یک رقمی بود. دوره ای با بیشترین رکورد سالانه در اشتغال خالص. این کشور در چهار دهه گذشته چنین ثبات اقتصادی را تجربه نکرده است.

این تجربه به ما نشان داده است که ملت ایران می تواند در یک دوره گشودگی و شکوفایی در دهه اول قرن پانزدهم به ثبات اقتصادی ، تورم تک رقمی پایدار و رشد اقتصادی پایدار دست یابد. بدون شک این هدف برای ملت ما قابل دستیابی است.

اما ، برای دستیابی به این هدف ، خلاصه ای روشن ، واقع بینانه و امیدوارکننده از افق آینده کشور لازم است. ما به آنچه می گوییم اعتماد داریم. ما میتوانیم. دستاوردهای ما در نگاه همه کسانی است که از دیدن حقیقت نمی ترسند و از ترس نور به تاریکی و تاریکی فرار نمی کنند. اما دستیابی به این هدف روشن نیاز به تفاهم و توافق ملی در مورد این سرنوشت مشترک دارد.

دستیابی به این هدف مستلزم مشارکت همه ایرانیان در روند توسعه است. جذب سرمایه ، اقتصاد دانش بنیان و تقویت شرکت های دانش بنیان باید در مرکز توسعه ما باشد. فعالان اقتصادی بخش خصوصی باید زنجیره ها را بشکنند. شرکتهای دولتی و دولتی باید جای خود را به افراد حقیقی و بخش خصوصی بدهند و زمینه کار را به نفع آنها ترک کنند. در این شرایط ، سرمایه گذاری گسترش می یابد ، اشتغال پایدار می شود و رفاه عمومی بهبود می یابد. اینها نباید تکرار شعارهای غیرممکن باشد. چهار سال تجربه از سال 93 تا 96 بهترین اثبات امکان پذیر بودن این الزامات است. چهار سال در این کشور و در این سیستم ، اثبات این که راه نادرست با ادب و تعامل اصلاح می شود ، روند صحیح دوباره ساخته می شود و غیرممکن است.

دستیابی به این هدف مستلزم تعامل سازنده با جهان است. ایران می تواند موافقت نامه های تجاری منطقه ای و جهانی را امضا کند. ایران می تواند مرکز جذب سرمایه گذاران بین المللی باشد. ایران می تواند جذاب ترین مکان برای بهره مندی از دانش و سرمایه ایرانیان در جهان باشد و ایران می تواند تجارت گسترده ، عمیق و پایداری با جهان داشته باشد. سرانجام ، شرط لازم برای دستیابی به این اهداف ، مشارکت فعال و مسئولانه افراد ایرانی در تعیین سرنوشت است.

من به عنوان فرزند این ملت بزرگ ، از نوجوانی و آغاز نهضت اسلامی در سال 1341 در زمینه ها و موقعیت های مختلف سیاسی به این ملت بزرگ خدمت کرده ام و با اعتقاد به حرکت رو به جلو ، سرد و گرم و تحت تأثیر فراز و نشیب ها بوده ام. راه اصلاحات فقط از طریق مشارکت و انتخابات است.

دموکراسی یک سرمایه ملی است و ما باید از آن در برابر ناامیدی و ترس محافظت کنیم و ناامیدی ها و اختلافات خود را با چشم انداز استراتژیک برای آینده کنار بگذاریم.

اینها افرادی هستند که می توانند شکوفه یا کم رنگ شدن را انتخاب کنند. اینها افرادی هستند که حرکت به جلو یا توقف را انتخاب می کنند. هیچ کس به جز مردم ایران نمی تواند سرنوشت این ملت را تعیین کند. این اراده الهی است که تغییر اوضاع در هر جامعه را با تغییر روح آنها مرتبط می کند. نِنَّ ٱللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَومٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِم

انتخابات پرشور و با مشارکت حداکثری شرط مشخص و پیش شرط تحقق آرمانهای مردم ایران در دهه اول قرن پانزدهم خواهد بود. اکنون نوروز پیروز فرارسیده است. نوروز که در فرهنگ والا و بالنده ایرانیان قرار دارد ، هم نماد سعادت و نشاط است و هم نماد برابری بهاری. مردم ایران همیشه لطافت را ستوده و از سعادت استقبال کرده اند. در سیستم های اجتماعی و سیاسی خود نیز با خرد و خویشتنداری پیش رفتند و هر جا مورد حمله سارقین ، ستمگران و افراط گرایان قرار گرفتند ، خشک شدند.

سال آینده سال دسترسی گسترده به واکسن ها و کنترل عروق کرونا ، سه سال مقاومت و پایان تحریم ها خواهد بود. ما یک بار تحریم ها را شکست دادیم و قطعاً با هم تحریم ها را پشت سر خواهیم گذاشت.

در آغاز سال 1400 ، من نسبت به هشت سال زودتر خوش بین بودم. زیرا هشت سال پیش ، نه 4 سال رونق اقتصادی و تجربه متقابل جهانی وجود داشت و نه 3 سال تجربه مقاومت در برابر جنگ اقتصادی. من بسیار امیدوارم که با مشارکت آگاهانه و آزادانه مردم ، در تعیین سرنوشت خود ، سال 1400 ، پایان قرن چهاردهم ، پایان دشواری ها و آستانه شکوفایی باشد و زمینه را برای قرن جدید تجدید ملی ایران. و جهان باید آمادگی بهتری برای ظهور منجی عادل و بزرگ بشریت داشته باشد.

درود بر شما و خدا شما را بیامرزد