علمی و پزشکی

در صورت مشاهده علائم کرونا چه اقداماتی انجام دهیم؟

آفتاب‌‌نیوز:

با لمس ادم کرونا ویروس ، دکتر وی اظهار داشت: علائم کرونا ویروس در ابتدا علائم غیر اختصاصی از جمله گلو درد ، گلو درد ، تب و لرز را شامل می شود و علائم شایع آن شامل درد قلب ، سردرد ، حالت تهوع و از بین رفتن چشایی و بویایی است.

وی افزود: اگر فردی این علائم را ببیند اولین قدم جدا شدن از سایر اعضای خانواده و مراجعه به مراكز بهداشتی 16 ساعته یزد است كه شامل مراكز باگای پور ، نیكوپور ، آزادشهر و مركز است. مراکز منتخب در امامشهر و شهرها.

وی افزود: اگر فردی مبتلا به سرطان ، دیابت ، فشار خون بالا ، بیماری های قلبی عروقی یا بیماری مانند خانم باردار نباشد و سن او زیر 65 سال باشد ، می تواند به صورت علامتی از جمله تب ، مصرف مایعات و استراحت درمان شود. در صورت داشتن علائم هشدار دهنده مانند تب 38 یا بالاتر ، درد قفسه سینه ، تنگی نفس و سرفه های مکرر خشک حتماً به پزشک مراجعه کنید.

وی خاطرنشان کرد: خدمات ارائه شده در مراکز 16 ساعته رایگان است و در صورت واجد شرایط بودن فرد در آزمون ، تست ها در این مراکز بصورت رایگان ارائه می شود.

معاون فنی مرکز بهداشت سال به افرادی که آزمایش PCR را انجام می دهند هشدار داد: “یک تا سه روز طول می کشد تا افراد به بالاترین میزان آلودگی و بیشترین زمان انتشار ویروس پاسخ دهند. در خانه قرنطینه آزمایش کنید.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر مراکز آزمایش 16 ساعته ، آزمایش گلو و بینی در برخی از بخش ها مانند کلینیک امام علی (ع) و برخی آزمایشگاه های خصوصی نیز انجام می شود که میزان آزمایش در کلینیک امام علی (ع) به دانشگاه بستگی دارد. علوم پزشکی ، 280 هزار تومان و 590 تا 600 هزار تومان در آزمایشگاه ویژه.

به گزارش وب سایت یزد ، شریفی در پایان تأکید کرد: قرنطینه کسانی که بیمار هستند و در خانه احساس ناراحتی می کنند ، برای خود و اطرافیان خود ، قرنطینه را در خانه شروع می کنند ، به اندازه کافی استراحت می کنند و مایعات می نوشند و از خوددرمانی خودداری می کنند.