فرهنگ و هنر

خسروپناه: انتخابات مکمل حماسه بدرقه شهیدان خدمت است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیامی از آحاد ملت بزرگ و حماسه‌ساز ایران دعوت کرد با حضور فعال و آگاهانه در انتخابات ریاست جمهوری، اقتدار نظام اسلامی را نشان داده و ضمن خنثی کردن نقشه‌های شوم دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی، در تعیین سرنوشت کشور مشارکت داشته باشند.

به گزارش ایران تودی و بنابر اعلام روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، متن پیام حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه به شرح ذیل است:

« بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

مقام معظم رهبری:
در درجه‌ اول، گسترش مشارکت و حضور گسترده‌ مردم در انتخابات اهمیت دارد.

انقلاب اسلامی ایران میراث گران‌بهای خون شهدای اسلام در اعصار مختلف بوده است و با هدایت علمای بزرگ و فداکاری‌های ملت شریف ایران، انقلاب بزرگ اسلامی ایران به پیروزی رسیده است و این ودیعه امام راحل عظیم الشأن(ره) با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای مدظلّه‌العالی اکنون در دومین مرحله خودسازی و جامعه‌پردازی و در مسیر تمدن‌سازی قرار گرفته است.

انقلاب اسلامی ایران از ابتدای پیروزی خود با دشمنی‌های فراوان مستکبران جهان روبه‌رو بوده است و پس از چهار دهه از عمر با برکت خود امروز در درجه‌ای از اقتدار، عزت و سربلندی قرار گرفته است که نه تنها امید مسلمان جهان که تمام آزادیخواهان جهان به این نقطه جهان چشم امید بسته‌اند که در مسیری خلاف مسیرهای رایج طراحی شده در نظام‌های سلطه در حال حرکت رو به جلو و کسب افتخار است.

استقلال و آزادی، عدالت و مبارزه با فساد، معنویت و اخلاق و کسب جایگاه‌های بلند علم و دانش برخی از نعمت‌های مغتنم و با برکت انقلاب اسلامی مردم ایران بوده است که در هر فرصتی شایسته است ضمن بازخوانی گذشته و امروز کشور، قدردان و شکرگزار این نعمت‌های به دست آمده به برکت انقلاب اسلامی ایران باشیم.

انتخابات و مشارکت سیاسی نیز از دیگر ودایع انقلاب اسلامی است که پس از پیروزی انقلاب؛ مردم بزرگ ایران با به دست گرفتن سرنوشت خود، در تعیین مسیر پیشرفت کشور مشارکت و نقش اساسی داشته‌اند و انتخابات از مصادیق بارز جامعه‌پردازی در راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

گرامی باد یاد و خاطره شهید والامقام آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و شهدای عزیز خدمت که در مسیر خدمتگزاری به مردم و انقلاب شبانه‌روز تلاش و مجاهدت داشتتند و جان گران‌مایه خود را در این راه مقدس نثار کردند و مردم قدرشناس نیز در تقدیر این شهدا حماسه‌ای بزرگ خلق کردند و با حضور میلیونی خود در بدرقه شهدا عشق و علاقه بالای خود به خادمان ملت را ابراز کردند و ان‌شاءالله همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند حماسه انتخابات مکمل حماسه بدرقه شهیدان خواهد شد.

انتخابات تجلی عزت و اقتدار ایران اسلامی عزیز و فرصت بی‌بدیل برای تعیین سرنوشت کشور به دست مردم است که حضور و مشارکت بالا و همچنین آگاهانه در این عرصه از ضرورت‌هاست و مشارکت و رأی بالا در انتخابات برای نامزد پیروز انتخابات، پشتوانه جدی دولت آینده در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های پیش‌رو در کارزار سخت قوه مجریه است و از آحاد ملت بزرگ و حماسه‌ساز ایران دعوت می‌کنم تا با حضور فعال و آگاهانه در انتخابات ریاست جمهوری، اقتدار نظام اسلامی را نشان داده و ضمن خنثی کردن نقشه‌های شوم دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی، در تعیین سرنوشت کشور مشارکت داشته باشند.

از تمام کاندیداها و گروه‌های سیاسی و اجتماعی که در چارچوب قوانین کشور به هر نوعی برای دعوت مردم به حضور در انتخابات و پرشور کردن آن تلاش می‌کنند تشکر و قدردانی داشته و از خدواند متعال مسئلت دارم که بهترین انتخاب برای سربلندی ایران اسلامی و منافع ملی کشور حاصل شود.

ان‌شاءالله هر عزیزی که منتخب ملت سربلند ایران شد با توجه بیش از پیش به منظومه فکری امامین انقلاب، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، اسناد کلان ملی مصوب نهادهای عالی نظام بتواند گام‌های مؤثری را برای پیشرفت و سربلندی کشور در امتداد راه شهید رئیسی بردارد و با روحیه جهادی و نگاه حکمرانی و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و سرمایه‌های کشور در راستای منافع ملی کشور تلاش و اقدام داشته باشد.

اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَیْکَ فِی دَوْلَةٍ کَرِیمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلَامَ وَ أَهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ»

انتهای پیام