اقتصادی

خسارت 29 میلیارد دلاری کورونا به صنعت طیور در استان مرکزی

ایران تودی / مرکزی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد: بیماری کورنا 29 میلیارد تن خسارت به صنعت طیور استان وارد کرده است.

مجید آناجفی در جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی مرکزی ، با حضور استاندار مرکزی با استناد به وضعیت تولید و مصرف گوشت در استان مرکزی ، اظهار داشت: در سه ماهه آخر سال 1998 ، در مقایسه با مدت مشابه در سال 1997 بین 1 5.5 تا 2 میلیون مرغ بیشتر به دلیل کاهش مصرف گوشت قرمز در سبد مواد غذایی و افزایش پیش بینی شده مصرف مرغ است و از این نظر آماده سازی خوبی دیده می شود.

وی افزود: با وجود همه مشکلات ، تلاش خوبی برای آماده سازی ورودی دام انجام شد ، اما شاهد شیوع تاج بودیم و در نتیجه همه راهپیمایی ها و مهمانی های نوروزی تعطیل شد. قیمت مرغ کاهش یافت و دولت تأخیر در عرضه از 4200 تومان. ” وی در بندرهای دپو به عنوان یک راننده کرد تبدیل شد و مشکلات زیادی برای صنعت دام و طیور به وجود آمد.

آنجفی با تأکید بر اینکه مرغداران طی بیش از دو ماه جوجه های مرغ را تحویل می دهند ، گفت: “دولت مداخله کرده است و روند خرید تضمینی کمک خوبی در این زمینه کرده است. تمام شد ، اما مرغداران هنوز با ضرر فعالیت می کنند.

وی در خصوص تخمین خسارت وارد شده به این صنعت ، اظهار داشت: در زمینه مرغداری 293 واحد با ظرفیت یک میلیون و 90 هزار قطعه مورد بررسی قرار گرفت و بر این اساس 29 میلیارد تومان خسارت مستقیم به این بخش وارد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به برخی از پیشنهادات برای حذف 4 هزار و 200 تومان در بخش کشاورزی ، اظهار داشت: اگر ارز اختصاص نیافته باشد ، در صنعت طیور و طیور افزایش قیمت بالایی خواهیم داشت اما اگر مرغ 14000 تا 15000 باشد . ” در صورت ارائه پیشنهاد تومانی ، تمام عواقب موجود در شرایط فعلی مورد توجه قرار می گیرد و مرغداران راضی می شوند و اگر ارز برای کمک به مصرف کننده خریداری شود و محصولات با قیمت تمام شده ارائه شود ، مشکل خاصی وجود نخواهد داشت.

“در 20 روز گذشته ما مشکلات ورودی زیادی داشته ایم و چالش های حمل و نقل نیز به وجود آمده است. با این وجود اخیراً 1500 تن کنجاله سویا و 2300 تن ذرت خریداری شده است که از بنادر منتقل می شود و قطعاً ورودی خام نیز فراهم می شود.” مرغ را می آورد.

انتهای پیام