تمهیدات لازم برای پخت نان واحدهای نانوایی در دهه اول محرم دیده شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

تمهیدات لازم برای پخت نان واحدهای نانوایی در دهه اول محرم دیده شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، ولی الله زمانی گفت: تمهیدات لازم برای پخت نان واحدهای نانوایی از قبیل لواش، بربری و سنگک سطح شهر زنجان در مسیرهای منتهی به دسته‌های عزاداری با افزایش سهمیه و ساعات پخت در هشتم و یازدهم محرم انجام خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از تدارک و تمهیدات لازم برای پخت نان، جهت رفاه حال همشهریان و تأمین مصرف مهمانان خارج از استان و مراسمات مساجد، تکایا، دسته جات حسینی (ع) و هیأت‌های مذهبی در بین عزاداران حسینی در دهه اول محرم ۱۴۰۳ خبر داد.

زمانی افزود: واحد نانوایی مسیرهای منتهی به زینبیه شرقی، محله حسینه اعظم، از میدان تقاطع صدر جهان تا چهارراه امیرکبیر، درب پایین امامزاده سید ابراهیم (علیه اسلام) و کنار گذر خیام با افزایش سهمیه و ساعت کاری، پخت ویژه نان خواهند داشت.

وی ادامه داد: با هماهنگی صورت گرفته با نانوایی‌های منتخب سطح شهر زنجان، تاکنون بیش از ۳۰ هزار قرص نان در مراسمات مساجد و هیأت‌های مذهبی در بین عزاداران حسینی توزیع می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان بیان کرد: هرگونه تعطیلی واحدهای نانوایی به جز در روزهای تعطیل هفتگی مجاز (علی الخصوص روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی) ممنوع بوده و لازم است واحدهای نانوایی بر اساس روال قبل نسبت به پخت و عرضه نان به مردم اقدام نمایند در غیر اینصورت نسبت به تشکیل پرونده تعزیراتی توسط مراجع ذیصلاح اقدام خواهد گردید.

تخصیص ۳۹۰ تن برنج و شکر برای مصرف نذورات ماه محرم و صفر در زنجان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از ۳۹۰ تن برنج و شکر برای مصرف شهروندان زنجانی بابت نذورات ماه محرم و صفر در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

زمانی، اظهار کرد: ۳۹۰ تن انواع کالاهای اساسی شامل برنج، شکر در راستای مأموریت‌های اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان به مشتریان عمومی، عاملین توزیع (حقوقی و حقیقی)، هیأت‌های مذهبی و تکایا، مراکز خیریه، بهزیستی، تعاونی‌ها و فروشگاه‌های سطح استان زنجان تخصیص داده شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان ادامه داد: بیش از ۱۰۵ تن شکر سفید در بسته‌بندی‌های مختلف برای مصرف در ماه محرم و صفر در استان زنجان قرار گرفته است.

زمانی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۸۵ تن برنج از انواع تایلندی هومالی و هندی «۱۱۲۱» برای مصرف نذورات محرم و صفر از محل ذخایر استان، متناسب با موجودی انبارها و با قیمت درب انبار به منظور عرضه در سطح استان زنجان توزیع شده است.