بین الملل

ال کاظمی خواستار دو موضع جدید است / اکثریت شیعه با تصویب دولت عراق موافق هستند

یک منبع آگاه عراقی گفت: گروه های شیعه با تصویب دولت مصطفی ال کاظمی موافقت کرده اند که وزیران این کشور ظرف 48 ساعت آینده اعلام می کنند.

به گزارش ایران تودی ، یک منبع آگاه در مذاکرات دولت گفت: لیست وزرای جدید ظرف 48 ساعت اعلام خواهد شد و اکثر گروه های شیعه موافقت خود را برای تصویب کابینه جدید اعلام کردند.

منابع گفتند که اسامی اعلام شده برای کابینه تا حدی دقیق و تا حدودی نادرست بوده است.

به گفته این منابع ، احتمالاً تغییراتی در نامها وجود دارد زیرا آنها هنوز در مرحله مذاکره هستند.

روز چهارشنبه ، گروه های شیعه با مصطفی ال کاظمی معاون اول نخست وزیر عراق جلسه ای برگزار کردند ، اما فایده ای نداشت.

ال کاظمی پیش از این گفته بود که مذاکرات برای تشکیل دولت در یک فضای دوستانه برگزار می شود و باید یک تیم دولتی شفاف برای پاسخگویی به مطالبات مردم تشکیل شود.

به گفته یک منبع سیاسی ، برخی گروه های سیاسی نیز بدون اطلاع از گروه های دیگر مذاکره با ال کاظمی را آغاز کرده اند. این گروه ها از ال کاظمی خواسته اند که دو مقام جدید در دولت وی ایجاد کند.

این منبع افزود: “گروه های سیاسی به ال کاظمی گفتند مجلس چنین کابینه را تصویب نخواهد کرد.” آنها شرایط خود را به ال کاظمی اعلام کرده اند. آنها بدون اطلاع رسانی به گروه های دیگر و مطابق با رقابت که دیگر از عراقی ها پنهان نشده است با ال کاظمی مذاکره کردند.

این منبع گفت: “گروه های سیاسی از ال کاظمی خواسته اند تا با سرویس اطلاعات عراق و پست مدیر دفتر نخست وزیر و دبیر کل کابینه مذاکره کند و دو سمت جدید به عنوان معاون نخست وزیر امنیت و معاون نخست وزیر انرژی و اقتصاد ایجاد کند.”

این منبع گفت: “نخست وزیر با اختلاف نظر درباره موضع وزارت امور داخله و وزارت دفاع روبرو است.”

انتهای پیام